Skip to main content

Reuters: Οι αρχές της Ε.Ε. ζητούν αλλαγές στους όρους χρήσης από Facebook, Google, Twitter

Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των social media- Facebook, Alphabet (Google) και Twitter- θα πρέπει να τροποποιήσουν τους όρους χρήσης τους για τους Ευρωπαίους χρήστες μέσα σε διάστημα ενός μήνα ή να αντιμετωπίσουν το ενδεχόμενο προστίμων, δήλωσε αξιωματούχος της Κομισιόν την Παρασκευή, σύμφωνα με το Reuters.

Οι αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας συχνά έχουν τεθεί στο «μικροσκόπιο» στην Ευρώπη λόγω των τρόπων με τους οποίους λειτουργούν σε τομείς όπως τα προσωπικά δεδομένα ή η απομάκρυνση παράνομου ή απειλητικού περιεχομένου. Η Κομισιόν και οι ευρωπαϊκές οργανώσεις προστασίας καταναλωτών θα «αναλάβουν δράση για να διασφαλίσουν πως οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης συμμορφώνονται με τους κανόνες της ΕΕ» δήλωσεο αξιωματούχος, όπως αναφέρει το Reuters.

H Γερμανία ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα πως σχεδιάζει έναν νέο νόμο, βάσει του οποίου τα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook θα υποχρεούνται να απομακρύνουν υβριστικά ή απειλητικά post online γρήγορα, ή αλλιώς θα τιμωρούνται με πρόστιμα μέχρι και 50 εκατ. ευρώ. Οι αρχές και η Κομισιόν απέστειλαν σχετικές επιστολές στις εταιρείες τον Δεκέμβριο, υποστηρίζοντας ότι κάποιοι από τους όρους χρήσης παραβίαζαν τους κανόνες προστασίας καταναλωτών της ΕΕ και ότι χρειάζονταν να γίνουν περισσότερα για την αντιμετώπιση φαινομένων απάτης στις ιστοσελίδες τους. Οι εταιρείες πρότειναν κάποιους τρόπους επίλυσης των ζητημάτων αυτών και τους συζήτησαν με τις αρχές και την Κομισιόν την Πέμπτη, δήλωσε πηγή ενήμερη για τις διαδικασίες, προσθέτοντας πως η συνάντηση αυτή ήταν εποικοδομητική.

Σύμφωνα με τα έγγραφα που είδε το Reuters, κάποιοι από τους επίμαχους όρους περιέχουν την απαίτηση οι χρήστες, σε περίπτωση που προκύψει ζήτημα, να προσφεύγουν σε δικαστήριο στην Καλιφόρνια αντί για τη χώρα τους. Επίσης, μεταξύ των άλλων ζητημάτων περιλαμβάνεται η μη ξεκάθαρη υπόδειξη χορηγούμενου (sponsored) υλικού, η απαίτηση εγκατάλειψης κάποιων δικαιωμάτων και υπέρμετρες εξουσίες στις εταιρείες όσον αφορά στο πώς ορίζεται τι είναι κατάλληλο και τι όχι από το υλικό που δημιουργείται από τους χρήστες, σύμφωνα με τις συγκεκριμένες επιστολές.

Σημειώνεται πως στην περίπτωση της Google, οι προβληματισμοί αφορούν στο κοινωνικό δίκτυο Google+. Όπως σημειώνει το Reuters, δεν έχουν υπάρξει σχόλια από πλευράς Google και Facebook, ενώ εκπρόσωπος του Twitter αρνήθηκε να προβεί σε σχόλια.