Skip to main content

Ξεκινά τα δρομολόγια του το πρώτο αυτόνομο ηλεκτρικό φέρι μποτ

Στην εικόνα το αυτόνομο ηλεκτρικό φέρι μποτ. (πηγή φωτό Torghatten/Zeabuz)

Θα μεταφέρει επιβάτες σε νησιά στη Σουηδία.

Οι μετακινήσεις ανθρώπων και οχημάτων στα κανάλια της Σουηδίας πρόκειται να γίνει πολύ πιο εύκολη και φιλική στο περιβάλλον. Όπως έγινε γνωστό σε λίγες εβδομάδες θα ξεκινήσει τα δρομολόγια του το πρώτο αυτόνομο ηλεκτρικό φέρι μποτ. Το μηδενικών εκπομπών ρύπων σκάφος ονομάζεται Zeam και ανήκει στη νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Torghatten. Το Zeam σε πρώτη φάση θα μεταφέρει είτε πεζούς επιβάτες είτε ποδήλατες από και πρός τα νησιά Kungsholmen και Södermalm που βρίσκονται στην περιοχή της Στοκχόλμης.

Το σκάφος μπορεί να μεταφέρει έως και 24 επιβάτες (συν ποδήλατα) και θα πραγματοποιεί δρομολόγια κάθε 15 λεπτά για έως και 15 ώρες την ημέρα, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές άνθρακα και μειώνοντας την κυκλοφοριακή συμφόρηση στην παράκτια πρωτεύουσα της Σουηδίας. «Πολλές μεγάλες πόλεις σε όλο τον κόσμο έχουν προβλήματα με κυκλοφοριακή συμφόρηση, έλλειψη χωρητικότητας και περιβαλλοντική και ατμοσφαιρική ρύπανση. Η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης θα είναι μέρος της λύσης και θα είναι καλή τόσο για το κλίμα όσο και για τους ανθρώπους», δήλωσε ο Ρέιντουν Σβάρνα, επικεφαλής επιχειρηματικής ανάπτυξης στην Torghatten.

Το σκάφος είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρικό κινητήρα, μπαταρίες Zem 188 kWh και ηλιακούς συλλέκτες που μπορούν να παράγουν καθαρή, πράσινη ενέργεια. Το σκάφος θα μπορεί φορτίζεται κατά τη διάρκεια της νύχτας για να εξαλειφθεί η ανάγκη για επαναφόρτιση κατά τις ώρες αιχμής των δρομολογίων. Διαθέτει επίσης σύστημα αυτόνομης κίνησης με ένα «ψηφιακό καπετάνιο» που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη. Το σκάφος  χρησιμοποιεί ένα σύστημα παρόμοιο με αυτό των αυτόνομων αυτοκινήτων (ραντάρ και τεχνολογία LiDAR), υπέρυθρες κάμερες, σύστημα εντοπισμού στίγματος (GPS) και σύστημα ελιγμών για να σχεδιάζει μια ασφαλή διαδρομή μέσα στο νερό αλλά και να αποφεύγει αν χρειαστεί τυχόν εμπόδια που θα βρεθούν στο δρόμο του.

πηγή φωτό (Torghatten/Zeabuz)

Η Torghatten διαβεβαιώνει ότι η τεχνολογία του σκάφους είναι δοκιμασμένη και ασφαλής, αλλά θα υπάρχει στην αρχή ένας καπετάνιος για να διασφαλίσει ότι όλα θα λειτουργούν ομαλά κατά τη διάρκεια του δρομολογίου. Στη κατασκευή του σκάφους συμμετείχε και το Πανεπιστήμιο Επιστήμης και Τεχνολογίας της Νορβηγίας και η εταιρεία σχεδιάζει να το θέσει σε λειτουργία και σε άλλες χώρες. Οι Αρχές του Παρισιού έχουν δηλώσει την πρόθεση τους να χρησιμοποιήσουν φιλικά στο περιβάλλον σκάφη μεταφοράς επιβατών στο Σηκουάνα στη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων που θα γίνουν στην πρωτεύουσα της Γαλλίας το 2024.

Naftemporiki.gr