Skip to main content

Ο Λεμπρόν Τζέημς «κάρφωσε» τον Ελον Μασκ και το Twitter για την αύξηση της τοξικότητας στην πλατφόρμα

Η επιστροφή της τοξικότητας στο Twitter μετά την εξαγορά του από τον Έλον Μασκ οδηγεί μετά από τις διαφημιζόμενες εταιρείες και την κοινότητα των σελέμπριτις στην έξοδο από την πλατφόρμα δημιουργώντας νέους τριγμούς σε αυτή.

Όπως αποδεικνύεται η μοναδική κοινότητα που υποδέχτηκε με ενθουσιασμό την εξαγορά του Twitter από τον Ελον Μασκ είναι οι ακροδεξιές οργανώσεις που έχουν αποκλειστεί από τα δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα και οι κάθε λογής συνωμοσιολόγοι που επιστρέφουν μαζικά στην πλατφόρμα. Οι διαφημιζόμενοι έχουν αρχίσει να αποσύρονται προσωρινά τουλάχιστον μέχρι να δουν τις τελικές αποφάσεις του Μασκ για την λειτουργία της πλατφόρμας ενώ την σκυτάλη παίρνουν διάσημοι καλλιτέχνες και αθλητές προεξέχοντος του μεγαλύτερου σταρ του NBA, του Λεμπρόν Τζέημς. Ο μπασκεμπολίστας των Λος Άντζελες Λέικερς με τους περίπου 53 εκατ. ακολούθους στο Twitter έκανε μια ανάρτηση για να σχολιάσει δημοσίευμα της Washington Post σύμφωνα με το οποίο μετά την εξαγορά του Twitter από τον Έλον Μασκ οι ρατσιστικές αναρτήσεις στην πλατφόρμα αυξήθηκαν σε ποσοστό 500%. Ο Τζέημς εξέφρασε προσωπικά προς τον Μασκ τον προβληματισμό και την ενόχληση του για την κατάσταση που εξελίσσεται στην πλατφόρμα προκαλώντας συναγερμό στην εταιρεία.

Ο Λεμπρόν Τζέημς δεν είναι απλά ένας διάσημος αθλητής αλλά έχει πολύ μεγάλη επιρροή στις ΗΠΑ με πολυσύνθετη επιχειρηματική και κοινωνική δράση κάνοντας συχνά παρεμβάσεις για πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα. Στο Instagram έχει 100 εκατ. ακολούθους. Για αυτό τον λόγο ο υπεύθυνος ασφαλείας του Twitter Γιόελ Ροθ έσπευσε να τοποθετηθεί δημόσια αναφέροντας ότι πράγματι υπήρξαν τέτοιες αναρτήσεις αλλά ότι επρόκειτο για ένα είδος επίθεσης από ένα μικρό αριθμό χρηστών οι οποίοι λειτούργησαν ως τρολς κάνοντας ένα πολύ μεγάλο αριθμό αναρτήσεων και το αρμόδιο τμήμα της πλατφόρμας έχει ενεργοποιηθεί για να περιορίσει στο ελάχιστο δυνατό αυτό το φαινόμενο.

Οι εξηγήσεις της πλατφόρμας όμως δεν έπεισαν μια σειρά από διάσημους καλλιτέχνες όπως η πολυβραβευμένη τραγουδίστρια και μουσικός της R&B σκηνής Τόνι Μπράξτον που έχει περίπου δύο εκατ. ακολούθους στο Twitter. Η Μπράξτον κατήγγειλε την τοξικότητα που έχει κάνει την εμφάνιση της στο Twitter και ανακοίνωσε ότι αποσύρεται από την πλατφόρμα μέχρι να αλλάξει αυτή η κατάσταση. Ανάλογες ανακοινώσεις έκαναν καλλιτέχνες όπως η ηθοποιός Τέα Λεόνι και πρωταγωνιστές δημοφιλών τηλεοπτικών σειρών όπως η Σόντα Ράιμς του Grey’s Anatomy. Η παρουσία των κάθε είδους σελέμπριτις στο Twitter και η δραστηριότητα τους στην πλατφόρμα αποτέλεσε ένα από τους βασικούς πυλώνες της επιτυχίας της και η αποχώρηση τους θα προκαλέσει δομικού χαρακτήρα προβλήματα στην εταιρεία.

Να σημειωθεί ότι o διάσημος συγγραφέας Στίβεν Κινγκ που έχει περίπου επτά εκατ. ακολούθους στο Twitter είχε αντιδράσει έντονα στη φημολογία ότι θα αυξηθεί η συνδρομή στην υπηρεσία Twitter Blue και είχε απειλήσει ότι θα εγκαταλείψει την πλατφόρμα αν αυτό συμβεί. Ο Κινγκ είχε κάνει αυτές τις δηλώσεις όταν κυκλοφορούσε η φήμη ότι η συνδρομή της υπηρεσίας θα πάει από τα 5 δολάρια που είναι σήμερα στα 20 δολάρια. Τελικά ο Μασκ ανακοίνωσε ότι η συνδρομή θα είναι από εδώ και πέρα οκτώ δολάρια και αναμένεται η αντίδραση όχι μόνο του Κινγκ αλλά και άλλων συνδρομητών της υπηρεσίας που προσφέρει premium περιεχόμενο και εφαρμογές.

Παράλληλα μετά την μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ, την General Motors, που ανακοίνωσε ότι παγώνει προσωρινά τη διαφημιστική της παρουσία στο Twitter μέχρι να παρθούν οι νέες αποφάσεις για τις αρχές λειτουργία του τη σκυτάλη πήρε ο διαφημιστικός γίγαντας Interpublic Group που διαχειρίζεται τα διαφημιστικά μπάτζετ πολλών και μεγάλων αμερικανικών εταιρειών. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι συστήνει στους πελάτες της να ακολουθήσουν το παράδειγμα της GM και να αποσυρθούν προσωρινά από το Twitter για να μην συνδέσουν το όνομα τους με τοξικές καταστάσεις.

Ο Μασκ έχει δηλώσει ότι δεν τον ενδιαφέρουν οι διαφημίσεις και ότι θα κάνει κινήσεις ώστε το Twitter να αποκτήσει αυτονομία μέσω συνδρομητικών υπηρεσιών. Προς το παρόν όμως το 90% των εσόδων της πλατφόρμας προέρχονται από διαφημίσεις και η μαζική αποχώρηση των διαφημιζομένων θα προκαλέσει σεισμικές συνέπειες πολλών Ρίχτερ. Μια πρώτη αντίδραση του Μασκ σε όλα αυτά είναι να διαρρεύσει ότι θα δώσει την δυνατότητα επεξεργασίας των αναρτήσεων (edit) σε όλους ανεξαιρέτως τους χρήστες της πλατφόρμας και όχι μόνο στους συνδρομητές του Twitter Blue όπως συμβαίνει αυτή την στιγμή. Μια ακόμη κίνηση ρίσκου αφού από τη μια πλευρά θα ικανοποιήσει δεκάδες εκατ. χρήστες αλλά από την άλλη θα αφαιρέσει ένα σημαντικό όπλο από την φαρέτρα της συνδρομητικής υπηρεσίας την στιγμή που ανακοίνωσε αύξηση του ποσού συνδρομής.

Naftemporiki.gr