Skip to main content

Η επιστροφή των υπερηχητικών αεροπλάνων, 18 χρόνια μετά το «τέλος» του Concorde

Συμφωνία για αγορά υπερηχητικών αεροσκαφών Overture, 18 χρόνια μετά τη διακοπή της λειτουργίας του αεροσκάφους Concorde, ανακοίνωσε η United Airlines.

Η συμφωνία, σύμφωνα με την Washington Post, κλείστηκε με την Boom Supersonic αρχικά για την αγορά 15 αεροπλάνων και με δυνατότητα αγοράς επιπλέον 35.

Ενώ και άλλες αεροπορικές εταιρείες έχουν κάνει προπαραγγελίες για υπερηχητικά τζετ, η United είναι η πρώτη που δίνει παραγγελία με εκ των προτέρων οικονομική δέσμευση, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Boom, Blake Scholl.

Παρότι η αεροπορική εταιρεία δεν αποκάλυψε τους οικονομικούς όρους,  οι αξιωματούχοι της Boom δήλωσαν ότι το αεροσκάφος Overture κοστίζει 200 ​​εκατομμύρια δολάρια, κάτι που θα έκανε τη συμφωνία να  φτάσει τα 3 δισεκατομμύρια δολάρια

Η United δήλωσε ότι θα πραγματοποιήσει την αγορά όταν τα αεροσκάφη Overture της εταιρείας πληρούν τις απαιτήσεις ασφάλειας και βιωσιμότητας της αεροπορικής εταιρείας.

Το Overture είναι ένα μοντέλο που διαφημίζεται ότι έχει την ικανότητα να πετάει έως και 1,7 φορές την ταχύτητα του ήχου (περίπου 1.300 μίλια την ώρα) –σχεδόν διπλάσια από τα ταχύτερα εμπορικά αεροσκάφη σήμερα. Αυτό θα σήμαινε ότι μια πτήση μεταξύ Νέας Υόρκης και Λονδίνου θα διαρκούσε 3 ½ ώρες αντί για  6½ ώρες.

Τα τζετ θα προσφέρουν όλες τις θέσεις business class για 65 έως 88 επιβάτες.

Αναμένεται επίσης να λειτουργούν με βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα  «μηδενικού άνθρακα από την πρώτη μέρα». 

Να σημειωθεί πάντως,  ότι το αεροπλάνο της Boom δεν έχει ακόμη κατασκευαστεί ή εγκριθεί από τις ρυθμιστικές αρχές, μια διαδικασία που θα μπορούσε να διαρκέσει χρόνια.

Τον περασμένο μήνα, η Aerion Supersonic, ανταγωνιστής της Boom, ανακοίνωσε ότι τερματίζει τις εργασίες της, επικαλούμενη τη δυσκολία του «σημερινού οικονομικού περιβάλλοντος». Η εταιρεία με έδρα τη Νεβάδα είχε δημοσιεύσει λεπτομέρειες για το προτεινόμενο υπερηχητικό αεροσκάφος AS3 τον Μάρτιο.

Ο Scholl είπε ότι η Boom θα ξεκινήσει τις δοκιμαστικές πτήσεις μιας μειωμένης έκδοσης του Overture, του XB-1, αργότερα φέτος ή στις αρχές του 2022.

Η «πτώση» του Concorde

Μετά από 27 χρόνια λειτουργίας, το τελευταίο εμπορικό υπερηχητικό τζετ, το Concorde, σταμάτησε να πετάει το 2003, με την British Airways και την Air France να αναφέρουν υψηλό κόστος και χαμηλή ζήτηση ως αιτίες για την για την κατάργησή τους.

Η μέση τιμή του εισιτηρίου ήταν περίπου 12.000 $  ενώ απαγορευόταν να πετάει πάνω από το νερό λόγω του θορύβου που προκαλούσε κάτι που περιόριζε σε σημαντικό βαθμό τις διαδρομές του.

 Το 2000, η πτώση ενός Concorde,  έξω από το Παρίσι με 113 νεκρούς  έπληξε την εικόνα του υπερηχητικού αεροσκάφους ως ασφαλούς επιλογής ταξιδιού.

«Πενήντα χρόνια αργότερα, έχουμε προηγμένη αεροδυναμική. Έχουμε νέα ελαφριά υλικά. Έχουμε πολύ βελτιωμένους κινητήρες που είναι πιο αθόρυβοι και πιο αποδοτικοί, και το σημαντικότερο, έχουμε βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα», είπε ο Scholl. “Βάλτε τα όλα μαζί και μπορείτε να κατασκευάσετε μια νέα γενιά υπερηχητικού αεροπλάνου με κόστος 75 τοις εκατό λιγότερο από ότι να  ταξιδεύατε με Concorde.”

Πάντως, όπως αναφέρει η Washington Post, τα υπερηχητικά αεροσκάφη μπορούν να κάψουν επτά έως εννέα φορές περισσότερο καύσιμο σε σύγκριση με τα συμβατικά αεροπλάνα

naftemporiki.gr