Skip to main content

Lewis Hamilton: Το παρασκήνιο της μυθικής μεταγραφής από τη Mercedes στη Ferrari

REUTERS/Tolga Bozoglu

Ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula1 ντύθηκε στα κόκκινα της Scuderia και αλλάζει από το 2025 τις ισορροπίες στον κόσμο της ταχύτητας

Η πρώτη ημέρα του Φεβρουαρίου του 2024 θα μείνει για πάντα στα βιβλία της ιστορίας της Formula1. Ποτέ άλλοτε μία μεταγραφή δεν συντάραξε τόσο το άθλημα, ποτέ άλλοτε μία μεταγραφή δεν κατάφερε να προκαλέσει σεισμό, τόσο δυνατό που η Ferrari κατάφερε να εκτοξεύσει την μετοχή(κοντά στο 13%) της μέσα σε μία ημέρα, ανεβάζοντας τα κέρδη της κατά 7 δισεκατομμύρια δολάρια!

Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον αφήνει την Mercedes και από το 2025 θα είναι ο πρώτος πιλότος της Ferrari με στόχο να γκρεμίσει την αυτοκρατορία της Red Bull και του Φερστάπεν και να πανηγυρίσει ακόμη έναν τίτλο στην μυθική του καριέρα που θα τον φέρει μόνο πρώτο στην κορυφή της ιστορίας της Formula 1 με 8!

Για να μιλήσουμε με όρους ποδοσφαιρικούς, η μεταγραφή του Χάμιλτον από την Mercedes στην ιταλική ομάδα, θα ήταν σαν να έφευγε ο Μέσι από την Μπαρτσελόνα για να παίξει στην Ρεάλ ή ο Κριστιάνο Ρονάλντο να μετακόμιζε από την Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ στην Λίβερπουλ, κατά την περίοδο της ποδοσφαιρικής τους παντοκρατορίας.

Η συγκλονιστική εξομολόγηση του Χάμιλτον για τα παιδικά του χρόνια

Με όρους Formula1; Φανταστείτε τον Μίκαελ Σουμάχερ να πετούσε την κόκκινη φόρμα της Scuderia για λογαριασμό της McLaren στις αρχές των 00’s!

Η μεταγραφή του Χάμιλτον στην Ferrari λογίζεται κατά πολλούς ως η κορυφαία στην ιστορία του αθλητισμού και με την βοήθεια των διεθνών μέσων όπως το SkySports και το BBC, θα ξετυλίξουμε ενδιαφέρουσες πτυχές της ιστορίας.

Γιατί τώρα και γιατί στην Ferrari;

Δεν έχουν περάσει παρά μόνο πέντε μήνες από την υπογραφή του συμβολαίου του Χάμιλτον με την Mercedes, το οποίο θα τον κρατούσε στην ομάδα το 2024 και το 2025.

Ο Βρετανός πιλότος έχοντας ολοκληρώσει δύο σεζόν χωρίς νίκη και με την πίστη του στις δυνατότητες της ομάδας να έχουν κλονιστεί, προχώρησε σε αυτή την ανανέωση αλλά λίγο καιρό μετά, ”έσπασε” τον δεύτερο χρόνο για λογαριασμό της Ferrari, χρησιμοποιώντας την σχετική οψιόν που υπήρχε για τον δεύτερο χρόνο.

Ίσως να είδε και να διαπίστωσε πράγματα που έκρινε ότι δεν του έδιναν την ευκαιρία να παρουσιαστεί ανταγωνιστικός την επόμενη διετία, ίσως και η Ferrari να του παρουσίασε ένα πλάνο που θα του ανέβαζε τις πιθανότητες να ξαναγίνει παγκόσμιος πρωταθλητής μέσα στα επόμενα χρόνια.

Από το 2026 και έπειτα η Formula1 θα μπει σε μία νέα εποχή, καθώς θα υπάρξουν μεγάλες αλλαγές στις μηχανές των μονοθεσίων. Τα ρεπορτάζ αναφέρουν πως είναι πιθανό η Scuderia να βρίσκεται στην… pole position ενόψει των καινούριων δεδομένων και πως αυτό ήταν το σημείο ”κλειδί” για να πειστεί ο Χάμιλτον.

Carlos Sainz Jr. και Lewis Hamilton REUTERS/Leonhard Foeger

Βολφ: Ξέραμε πως αυτή η ιστορική σχέση θα έφτανε στο τέλος της

Μπορεί στην Ferrari να πανηγυρίζουν για την μεγάλη αυτή μεταγραφή αλλά στην Mercedes, όπως ήταν λογικό, προσπαθούν να διαχειριστούν μία μεγάλη αποτυχία που ξέχωρα από το αθλητικό κομμάτι, βάζει δύσκολα και στο εμπορικό με την απώλεια ενός συμβόλου της Formula1.

Ο Χάμιλτον διατηρεί ισχυρούς δεσμούς φιλίας με τον ισχυρό άνδρα της γερμανικής ομάδας, Τότο Βολφ, ο οποίος σχολίασε τα εξής, κάνοντας λόγο για ένα αναμενόμενο τέλος εποχής.

«Όσον αφορά το ζεύγος ομάδας-οδηγού, η σχέση μας με τον Λιούις έχει γίνει η πιο επιτυχημένη που έχει δει το άθλημα, και αυτό είναι κάτι στο οποίο μπορούμε να ανατρέξουμε με περηφάνια. Ο Χάμιλτον θα είναι πάντα ένα σημαντικό μέρος της ιστορίας του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Mercedes. Ωστόσο, ξέραμε ότι η συνεργασία μας θα έφτανε σε φυσικό τέλος κάποια στιγμή και αυτή η μέρα έφτασε. Δεχόμαστε την απόφαση του να αναζητήσει μια νέα πρόκληση».

Charles Leclerc και Lewis Hamilton
– REUTERS/Leonhard Foeger/File Photo

H Ferrari ”φώναξε” πως θέλει ξανά το πρωτάθλημα

Από κει και πέρα, η μεταγραφή του Χάμιλτον στην Ferrari αποτελεί μία πολύ ηχηρή δήλωση της ιταλικής ομάδας πως θέλει να βάλει ένα τέλος στην ξηρασία των τίτλων που επικρατεί από το 2007, όταν ο Κίμι Ραϊκόνεν είχε στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής.

Η Scuderia κατά το παρελθόν είχε προσθέσει δύο πρωταθλητές στο ενεργητικό της, τον Φερνάντο Αλόνσο και τον Σεμπάστιαν Φέτελ αλλά κανείς δεν τα κατάφερε. Τώρα πρόσθεσε στην ”μηχανή” της τον, καλύτερο διαθέσιμο, τον πρώτο σε κατακτήσεις στην ιστορία του αθλήματος μαζί με τον Μίκαελ Σουμάχερ.

Η πίεση για αποτελέσματα θα είναι μεγάλη. Τόσο για την ομάδα όσο και για τον Βρετανό πιλότο. Η Ferrari, όμως, φαίνεται πως έχει τον τρόπο να επιστρέψει στην διεκδίκηση των τίτλων, καθώς το σχέδιο ανάπτυξης του νέου μονοθεσίου από το 2026 και έπειτα, βαδίζει σε πολύ καλό δρόμο.