Skip to main content

Τι δηλώνει ο πλοιοκτήτης του δεξαμενόπλοιου

Οι αιτίες του ναυαγίου του δεξαμενόπλοιου είναι υπό διερεύνηση, όπως ανέφερε ο ιδιοκτήτης του δεξαμενόπλοιου Αγια Ζώνη ΙΙ Θ. Κουντούρης, ο οποίος απέρριψε τα περί μπαλωμάτων στο πλοίο και περί μη ύπαρξης πιστοποιητικών. 

«Και για εμάς είναι πολύ παράξενος ο τρόπος που έγινε και πώς έγινε και για αυτό έχουν μπει και πραγματογνώμονες για να μας φωτίσουν και μας πώς έγινε το συγκεκριμένο συμβάν» ανέφερε χαρακτηριστικά μιλώντας στον ρ/σ Παραπολιτικά. Πρόσθεσε ότι «το πλοίο δεν έχει ούτε ασφάλεια για να πάρω εγώ την ασφάλεια γιατί εκεί την πάτε τη δουλειά όλοι και εκεί την πάει ο καθένας». «Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα, εγώ καταστράφηκα» συμπλήρωσε. 

Μεταξύ άλλων υποστήριξε ότι από την πρώτη στιγμή έγινε κινητοποίηση όλων των μέσων που υπήρχαν: «Εμείς από την πρώτη στιγμή που βυθίστηκε το πλοίο αναθέσαμε σε δυο  εταιρείες τις μεγαλύτερες του χώρου για αυτές τις καταστάσεις για την απορρύπανση του περιβάλλοντος. Γίνανε ενέργειες άμεσα ήδη το πρωί της Κυριακής είχε περιοριστεί η ρύπανση σε πολύ σημαντικά επίπεδα. Την Κυριακή το πρωί δεν υπήρχε ρύπανση στη Σαλαμίνα, στη Σαλαμίνα ξεκίνησε η ρύπανση μετά το απόγευμα της Κυριακής, Κυριακή προς Δευτέρα».

Ερωτηθείς πώς τελικά εξαπλώθηκε, απάντησε: «Είναι δύο εταιρείες οι μεγαλύτερες που υπάρχουν στο χώρο οι οποίες είναι αρμόδιες για αυτό το χώρο. Εγώ έπαθα μια καταστροφή μεγάλη …»  

Απορρίπτοντας καταγγελίες που διατυπώθηκαν, είπε ότι το πλοίο είχε πιστοποιητικά από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, και ήταν όλα εν ισχύ. Ειδικότερα είπε ότι πριν δύο μήνες είχε γίνει η τελευταία επιθεώρηση.

Σε ό,τι αφορά τα περί πρόχειρων μπαλωμάτων, απάντησε: «Ο καθένας μπορεί να λεει ό,τι θέλει, εγώ σας λεω την πραγματικότητα. Εγώ είμαι πολύ πιεσμένος, εγώ έχω καταστραφεί και οικονομικά και οικογενειακά, ας βγει αυτός που λεει τις καταγγελίες επώνυμα να πάει στον Εισαγγελέα να τα πει. Γιατί δεν πήγε στον Εισαγγελέα, έπρεπε να γίνει το συμβάν για να πάνε; Ας μας φέρουν μια καταγγελία που υπήρχε από πλήρωμα ή από ναυτικό του πλοίου ότι το πλοίο δεν είχε τα πιστοποιητικά του ή ότι ήταν μπαλωμένο».

«Ας περιμένουμε τους εμπειρογνώμονες να βγάλουν την απόφαση και από εκεί και πέρα αν βρεθούν μπαλώματα ελάτε και πυροβολήστε με» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείς για τον αριθμό του πληρώματος του πλοίου, είπε πως η σύνθεση του πλοίου είναι για 11 άτομα και πως το κάθε πλοίο όταν είναι στο αγκυροβόλιο ή σε δεμένο σε κάποιο σημείο πρόσδεσης μπορεί να έχει μέσα το πλήρωμα ασφαλείας και το υπόλοιπο να πηγαίνει στο σπίτι του. Κατά τον πλου πρέπει να είναι και τα 11 άτομα μέσα, συνέχισε, σημειώνοντας ότι το πλήρωμα ασφαλείας το ορίζει ο εκάστοτε πλοίαρχος του κάθε πλοίου. «Εγώ ήμουνα ο πλοιοκτήτης του καραβιού, εγώ δεν είμαι ο φύλακας του καραβιού. Το πλοίο ήταν αγκυροβολημένο και φαίνεται και από το Σηματορείο του Πειραιά. Το πλοίο είχε αποπλεύσει έμφορτο από τα Ελληνικά Πετρέλαια, από τα διυλιστήρια Ασπροπύργου με κατεύθυνση το αγκυροβόλιο Πειραιά το οποίο έφτασε στο αγκυροβόλιο Πειραιά και αγκυροβόλησε γύρω στις 11:30 το πρωί» πρόσθεσε.

Στην ερώτηση αν φταίει ο καπετάνιος, σημείωσε πως ο ίδιος δεν είπε κάτι τέτοιο, επαναλαμβάνοντας ότι είναι υπό διερεύνηση το ποιος φταίει: «Εγώ δεν λεω ότι φταίει ο καπετάνιος, εγώ αυτό που σας αναφέρω για τον καπετάνιο είναι αυτό που μου λέτε για το θέμα του πληρώματος, εγώ δεν είμαι φύλακας. Το πλήρωμα που μένει μέσα στο πλοίο το ορίζει ο καπετάνιος δεν το ορίζω εγώ. Ο καπετάνιος κατά δήλωση του έχει πει ότι ήταν 4 άτομα μέσα και ο καπετάνιος στο σπίτι του ήταν αν τα δύο άτομα που είχε ορίσει από τα 4 πήραν μια λάντζα να φύγουνε αυτό δεν μπορεί να το γνωρίζει ο καπετάνιος ούτε έχω ευθύνη εγώ. Εγώ έχω εξαντλήσει όλα τα περιθώρια και ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν να καθαριστούν οι ακτές και να μπουν όλα σε μια τάξη».

Απαντώντας σε άλλη ερώτηση σχετική με τις ενέργειες που έγιναν μετά το ναυάγιο για τη σφράγιση στο πλοίο, ο κ. Κουντούρης είπε:

«Εγώ έδωσα την εντολή στις 02:45 το πρωί στις εταιρείες να μεταβούν στο πλοίο και να κάνουν τα δέοντα που χρειάζονται για να μη γίνει η ρύπανση. 06:30 πήγε το συνεργείο της εταιρείας με όλο τον εξοπλισμό και 07:00 μου είπαν ότι … φράγματα και ότι εκείνη τη στιγμή έχει περιοριστεί μες το φράγμα το πετρέλαιο που έβγαινε από το πλοίο. Μπήκανε δύτες έως τ’ απόγευμα της Κυριακής μου είχανε πει ότι έχουμε σφραγίσει το πλοίο κατά 95%. Τραβήξαμε αεροφωτογραφίες και είδαμε ότι η ρύπανση δεν είχε εξαπλωθεί, ήταν εγκλωβισμένη μέσα εκεί εκείνη τη στιγμή. Πήγα για επιθεώρηση μόνος μου με τ’ αυτοκίνητό μου στη Σαλαμίνα έχω και φωτογραφίες με ώρα, όλη η Σαλαμίνα ήταν πεντακάθαρη, δεν υπήρχε κανένα θέμα πουθενά ρύπανσης και ξαφνικά την άλλη μέρα το πρωί βούιξε ο τόπος ότι η Σαλαμίνα είχε γεμίσει πετρέλαια.

Μετά από διευκρινιστική ερώτηση, επισήμανε πως «ίσως εκείνη τη στιγμή που σφραγίσανε τη διαρροή να το είχανε κάνει και κάποια στιγμή το σκάφος από τις πιέσεις να έβγαλε από κάποιο άλλο σημείο».