Skip to main content

Ωρολόγιο σχολικό πρόγραμμα και μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών στη συζήτηση ΥΠΑΙΘ-ΟΛΜΕ

Η διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου και οι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών συζητήθηκαν, μεταξύ άλλων, στη συνάντηση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), τη Δευτέρα.

Κατά την εκτενή αυτή συνάντηση, η υπουργός, Νίκη Κεραμέως, ενημέρωσε τους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ ότι:

– Παρά τις αντιξοότητες και την υποστελέχωση των Υπηρεσιών λόγω πανδημίας, έχουν επιταχυνθεί όλες οι διαδικασίες, προκειμένου, μετά την οριστικοποίηση των πινάκων ειδικής αγωγής, να προχωρήσουν και οι προσωρινοί πίνακες της Γενικής Εκπαίδευσης της προκήρυξης 1ΓΕ, οι οποίοι πράγματι, λίγες ώρες μετά, εκδόθηκαν από το ΑΣΕΠ. Η κ. Κεραμέως υπογράμμισε ότι για πρώτη φορά πραγματοποιούνται μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή μέσω ΑΣΕΠ, ενώ συγχρόνως προχωρά ταχύτατα η διαδικασία διορισμών στη Γενική Εκπαίδευση, μετά από 10 χρόνια.

– Είναι επιθυμία του υπουργείου να συνεχιστεί ο διάλογος με την ΟΛΜΕ σε επόμενες συναντήσεις και σε θέματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και δια βίου μάθησης, εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και επανεκκίνησης των σχολείων.

– Οι αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα επήλθαν κατόπιν αποφάσεων που ελήφθησαν στη βάση προτάσεων του ΙΕΠ.

– Στο μάθημα των Καλλιτεχνικών δεν έχει συντελεστεί καμία αλλαγή ούτε στο Δημοτικό, ούτε στο Γυμνάσιο. Στο Λύκειο τα καλλιτεχνικά μαθήματα υπήρχαν μόνο ως επιλογή, ενώ αντίθετα η υπουργός εξέφρασε τη βούληση αυτά να ενισχυθούν και να υπάρξει μία λύση σε μια χρόνια παθογένεια αναφορικά με τα ειδικά πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Δήλωσε, ειδικότερα, ότι καταβάλλονται προσπάθειες για την εξεύρεση λύσης αναφορικά με τη διδασκαλία όλων των ειδικών μαθημάτων που εξετάζονται πανελλαδικώς και συγκεκριμένα τη δυνατότητα αυτά να διδάσκονται στο πλαίσιο ενισχυτικής διδασκαλίας από κοινού σε μαθητές ομάδων σχολείων που τα επιλέγουν.

– Μεταξύ των επιλογών της ηγεσίας ήταν η ενίσχυση της πληροφορικής και των ψηφιακών δεξιοτήτων, των ξένων γλωσσών και της φυσικής αγωγής.

– Οι Κοινωνιολόγοι (ΠΕ78) και οι Οικονομολόγοι (ΠΕ80) είναι στις πρώτες αναθέσεις για τις νέες θεματικές των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, οι οποίες, εφόσον η πιλοτική φάση λειτουργήσει ομαλά, θα επεκταθούν σε όλη την επικράτεια από το σχολικό έτος 2021-2022, ενώ συζητήθηκαν και άλλες σχετικές προτάσεις αναφορικά με επιμέρους ζητήματα αναθέσεων.

«Στη συζήτησή μας αναλύθηκαν εκτενώς οι αλλαγές που συντελούνται για την αναβάθμιση του σχολείου. Ακούσαμε τις απόψεις της ΟΛΜΕ, είμαστε πάντοτε ανοιχτοί στο διάλογο και πρόθυμοι να εξετάσουμε κάθε πρόταση που καταθέτουν» δήλωσε μετά τη συνάντηση η κ. Κεραμέως.

Σε ανακοίνωσή της, η ΟΛΜΕ εκτιμά ότι «δεν δόθηκαν ικανοποιητικές απαντήσεις, ιδιαίτερα στα σημαντικότερα ζητήματα, γι’ αυτό και θα συνεχίσει τις προσπάθειες και κινητοποιήσεις για την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων του κλάδου».