Την πρότασή του για την επίλυση του ζητήματος της αντιστοίχισης και ισοτίμησης των πτυχίων των αποφοίτων ΤΕ με αυτά που παρέχουν πανεπιστημιακά ιδρύματα καταθέτει το υπουργείο Παιδείας.
Όπως σημειώνει το υπουργείο, «η ψήφιση του ν. 4610/2019 ολοκλήρωσε τη διαμόρφωση του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης θέτοντας ένα τέλος στον αντιεπιστημονικό διαχωρισμό των ΑΕΙ σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ». Μετά από την ψήφιση του νόμου, όλα τα πτυχία που θα παρέχουν τα ΑΕΙ της χώρας (με μοναδική εξαίρεση την ΑΣΠΑΙΤΕ) θα έχουν τον χαρακτηρισμό ΠΕ, αφού όλα τα ΑΕΙ θα είναι Πανεπιστήμια.
Το υπουργείο επισημαίνει ακόμη ότι στον ίδιο νόμο τέθηκαν οι στέρεες βάσεις και για την απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε αποφοίτους μηχανικούς ΤΕ ακολουθώντας πανομοιότυπη διαδικασία με αυτή του ν. 4439/2016 που κατέληξε με επιτυχία στο ΠΔ 99/2018 για τους διπλωματούχους μηχανικούς. Ήδη, όπως αναφέρει, έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες συγκρότησης των αντίστοιχων επιτροπών.
Πλέον, όπως τονίζει το υπουργείο «η μόνη εκκρεμότητα της Πολιτείας είναι αυτή απέναντι στους αποφοίτους ΤΕ. «Αν και το αίτημά τους για αντιστοίχιση και ισοτίμηση των πτυχίων τους με αυτά που παρέχουν πανεπιστημιακά ιδρύματα έχει κατατεθεί από την ημέρα ίδρυσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής μέσω των συλλόγων αποφοίτων των πρώην ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, η Πολιτεία δεν μπορούσε να προβεί σε καμία τέτοια ενέργεια όσο ακόμα υπήρχαν ιδρύματα ΤΕΙ που παρείχαν αντίστοιχα προγράμματα σπουδών σε ενεργά Τμήματα» διευκρινίζει, προσθέτοντας ότι «μετά τον ν. 4610/2019 ο δρόμος για την ουσιαστική ρύθμιση είναι ανοιχτός».
Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο καταθέτει την πρότασή του, η οποία – όπως σημειώνει – επιτρέπει την αντιστοίχιση και ισοτίμηση με την ακόλουθη σταδιακή προσέγγιση:
Α. Το ΥΠΠΕΘ θα ορίσει επιτροπές εμπειρογνωμόνων, ήτοι επιτροπές καθηγητών ΑΕΙ της ημεδαπής, οι οποίες θα μελετήσουν τα προγράμματα σπουδών Τμημάτων ΤΕΙ ανά γνωστική περιοχή και θα τα συγκρίνουν με αντίστοιχα προγράμματα πανεπιστημιακών Τμημάτων. Η σύγκριση θα καταλήξει σε επιπλέον μαθήματα στα οποία θα πρέπει να εξεταστεί ένας απόφοιτος ΤΕ, ώστε να αντιστοιχίσει και να ισοτιμήσει το πτυχίο του με αυτό που παρέχεται από το πανεπιστημιακό αντίστοιχο Τμήμα. Θα υπάρξουν ενδεχομένως διαφοροποιήσεις ως προς το πλήθος των μαθημάτων για τους αποφοίτους προγραμμάτων σπουδών παλαιότερων ετών, σε συνάρτηση με τις διαχρονικές αλλαγές των προγραμμάτων σπουδών των Τμημάτων των ΤΕΙ.
Β. Μετά την ανακοίνωση των επιπλέον μαθημάτων που απαιτούνται για κάθε πρόγραμμα σπουδών ΤΕ ώστε να αντιστοιχιστεί με παρόμοιο πρόγραμμα σπουδών ΠΕ, το ΥΠΠΕΘ θα ορίσει τρία ή και παραπάνω εξεταστικά κέντρα που θα φιλοξενούνται από δομές υπαρχόντων Πανεπιστημίων, ώστε να καλύπτεται γεωγραφικά με ικανοποιητικό τρόπο η επικράτεια.
Γ. Οι απόφοιτοι ΤΕ, που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στη διαδικασία της αντιστοίχισης, θα μπορούν άμεσα, χωρίς διαδικασία κατατακτηρίων εξετάσεων, να δηλώνουν δύο φορές τον χρόνο την επιθυμία τους να συμμετέχουν στις εξετάσεις των επιπλέον μαθημάτων σε ένα από τα ανακοινωθέντα εξεταστικά κέντρα και θα τους δίνεται η δυνατότητα να ολοκληρώνουν την αντιστοίχιση σε διάστημα τεσσάρων ετών.
Δ. Τα θέματα στις εξετάσεις θα μπαίνουν από κεντρική επιτροπή εξετάσεων ανά πρόγραμμα σπουδών ή γνωστική περιοχή, η οποία θα απαρτίζεται από καθηγητές ελληνικών ΑΕΙ.
Σύμφωνα με το υπουργείο, η παραπάνω πρόταση «αποτελεί μία αδιάβλητη και αξιόπιστη διαδικασία που διασφαλίζει τους αποφοίτους ΤΕ και τους δίνει τη δυνατότητα να αποκτήσουν πτυχίο ΠΕ χωρίς να εμπλακούν στις χρονοβόρες και αποκλειστικές διαδικασίες των κατατακτηρίων».
naftemporiki.gr