Skip to main content

Ν. Κεραμέως: Κάνουμε «στροφή» προς ένα σύγχρονο σχολείο

Τη «στροφή» προς ένα σύγχρονο σχολείο, υψηλότερων απαιτήσεων σηματοδοτεί το νομοσχέδιο που μόλις ψηφίστηκε στη Βουλή, τόνισε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στο πλαίσιο του Φόρουμ των Δελφών, νωρίτερα σήμερα.

«Η προσέγγιση του νομοσχεδίου είναι από τα θεμέλια προς τις μεγαλύτερες τάξεις», επεσήμανε η υπουργός, «στη λογική ότι το σχολείο έχει βασική αποστολή να μεταδώσει γνώση, αλλά έχει και μία άλλη, πολύ σημαντική αποστολή, να δώσει δεξιότητες, να ετοιμάσει τους επόμενους υπεύθυνους πολίτες. Πολίτες που θα έχουν μια πιο σφαιρική καλλιέργεια, που πέρα από μορφωμένοι, θα ξέρουν πώς να συμπεριφέρονται στο κοινωνικό σύνολο, πώς να σέβονται τον συνάνθρωπό τους. Εξ ου και η εισαγωγή των νέων θεματικών, οι οποίες στοχεύουν ακριβώς σε αυτό».

Η κ. Κεραμέως, τόνισε επίσης, ότι κάθε θεματική θα είναι σταθμισμένη στην εκάστοτε εκπαιδευτική βαθμίδα και στην ηλικία του μαθητή. Μάλιστα, υπερασπίστηκε την απόφαση για διδασκαλία των αγγλικών από το νηπιαγωγείο τονίζοντας ότι μεταξύ άλλων είναι ο καλύτερος τρόπος για να έρθει σε επαφή ένα παιδί με τη γλώσσα.

Επιπλέον, η υπουργός ανέφερε ότι το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε, αυξάνει τις ώρες πληροφορικής στα σχολεία και εισάγει τη ρομποτική.

«Ένα συμφέρον έχουμε και έναν στόχο, και αυτός είναι πώς θα δώσουμε περισσότερα εργαλεία και εφόδια στα παιδιά μας, από τις πιο μικρές ηλικίες», τόνισε.

Η υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι λέξη-κλειδί είναι η «επιμόρφωση» των εκπαιδευτικών (έχουν ήδη ξεκινήσει προγράμματα επιμόρφωσης εξ αποστάσεως σε συνεργασία με το ΙΕΠ) και τόνισε ότι είναι αλληλένδετη έννοια με την αξιολόγηση.

«Η αξιολόγηση ψηφίστηκε ήδη στο επίπεδο της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου», είπε. «Θα γίνεται σε τρεις άξονες: 1. Προγραμματισμός, 2. Αυτοαξιολόγηση 3. Εξωτερική αξιολόγηση, από στελέχη Εκπαίδευσης, από την Αρχή Πιστοποίησης της Ποιότητας της Εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, από το ΙΕΠ. Ακολουθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με διττό στόχο, την επιβράβευση των αρίστων και τη βελτίωση όσων δεν αποδίδουν ακόμα όσο θα μπορούσαν να αποδώσουν, μέσω επιμόρφωσης».

Στη συνέχεια, η κ. Κεραμέως πρόσθεσε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η αποκέντρωση των σχολείων και η μεγαλύτερη αυτονομία των ιδρυμάτων, δίνοντας για παράδειγμα την πρόσφατη απόφαση να δοθεί η δυνατότητα δημιουργίας μεταπτυχιακών χωρίς την έγκριση του υπουργείου.

«Πιστεύω πως πρέπει να πάμε σε ένα πιο αποκεντρωμένο σύστημα», σημείωσε η υπουργός και πρόσθεσε: «Θέλουμε να δώσουμε μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία στα πανεπιστήμια».

Όσο για την εμπειρία του κορονοϊού, η υπουργός εκτίμησε ότι έχει θετικό πρόσημο ο απολογισμός για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα μετά την κρίση που προκλήθηκε από το lockdown. Χαρακτήρισε «μεγάλη πρόκληση» το γεγονός ότι το υπουργείο κλήθηκε, μέσα σε λίγες ημέρες, να μεταφέρει την εκπαιδευτική διαδικασία από τον φυσικό της χώρο στην ψηφιακή τάξη.

«Ήταν ένα πολύ μεγάλο πείραμα και ένα μεγάλο στοίχημα, θα έλεγα. Νομίζω ότι πέτυχε», σημείωσε η υπουργός, χωρίς να παραβλέψει ότι υπήρξαν δυσκολίες και προβλήματα στην υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, κυρίως λόγω της αδυναμίας των υποδομών σε κεντρικό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας.

Δεν παρέλειψε, επίσης, να αποδώσει τα εύσημα της επιτυχίας στους εκπαιδευτικούς: «Το εγχείρημα είχε τη μεγαλύτερη δυνατή εφαρμογή χάρη στους εκπαιδευτικούς μας, οι οποίοι κατέβαλαν τεράστιες προσπάθειες, οι οποίοι εργάστηκαν νυχθημερόν προκειμένου ακριβώς να διατηρήσουν στενή την επαφή μεταξύ των μαθητών, των σπουδαστών, των φοιτητών και της εκπαιδευτικής διαδικασίας», είπε χαρακτηριστικά η κ. Κεραμέως.

Τέλος, σημείωσε ότι τρία πράγματα μπορούν να αποκομιστούν από την κρίση: Πρώτον, οι «ανεξάντλητες δυνατότητες» του εκπαιδευτικού δυναμικού και η προσαρμοστικότητά του στις νέες συνθήκες, δεύτερον, η ανάγκη εστίασης σε ψηφιακό εξοπλισμό και τρίτον, μία αλλαγή νοοτροπίας, που πλέον έχει καταστήσει κοινό τόπο ότι τα ψηφιακά εργαλεία είναι ένα συμπληρωματικό, σημαντικό μέσο για την εκπαιδευτική διαδικασία.

Πηγή: ΑΜΠΕ