Skip to main content

Υπ. Παιδείας: Ο ΣΥΡΙΖΑ προκρίνει την ήσσονα προσπάθεια και αντιμάχεται την καινοτομία

«Η ”παγκόσμια πρωτοτυπία” της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, που επικαλείται ο εσωστρεφής και περιχαρακωμένος ΣΥΡΙΖΑ, εφαρμόζεται διεθνώς εδώ και χρόνια, κορυφώθηκε, δε, την εποχή του κορωνοϊού, ως πρακτική και αποτελεσματική λύση, ώστε να μη μείνει κανείς μαθητής εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας» αναφέρεται σε ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του υπουργείου Παιδείας, σε απάντηση ανακοίνωσης των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ επιφορτισμένων με την παρακολούθηση των θεμάτων παιδείας.

Στην ανακοίνωσή τους, ο πρώην υπουργός και η πρώην υφυπουργός Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης και Μερόπη Τζούφη, εκτιμούσαν πως «η τροπολογία που κατέθεσε αιφνιδιαστικά η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως για τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος της σχολικής τάξης μέσω διαδικτύου, αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία και άκρως επικίνδυνη ακροβασία που διαρρηγνύει την παιδαγωγική σχέση εμπιστοσύνης και εμπιστευτικότητας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών».

Ισχυρίζονταν πως η ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος «υποβαθμίζει την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενώ θέτει μείζονα ζητήματα προστασίας των προσωπικών δεδομένων» και απέδιδαν την τροπολογία στο «βεβιασμένο και αχρείαστο άνοιγμα των σχολείων για μια ολιγοήμερη διαδικασία».

Απαντώντας, το υπουργείο Τύπου σημειώνει πως «η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση» θεσπίστηκε και εφαρμόστηκε στην Ελλάδα «ως εξαιρετική διάταξη», προκειμένου «να μετριαστούν οι δυσμενείς επιπτώσεις σε αντίστοιχες περιπτώσεις υγειονομικής κρίσης ή άλλης έκτακτης ανάγκης».

«Χωρίς την ‘επάρατη’ τεχνολογία, κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές θα έμεναν μήνες αποκομμένοι από κάθε μαθησιακή διαδικασία, κάτι που ενδεχομένως δεν απασχολεί το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, γιατί σταθερά προκρίνει την ήσσονα προσπάθεια και αντιμάχεται την καινοτομία. Στην ίδια δε λογική υποτίμησης όλων των συντελεστών της εκπαιδευτικής διαδικασίας, θεωρεί δεδομένο ότι ο εκπαιδευτικός αδυνατεί να διδάσκει σε φυσική τάξη με παράλληλη μετάδοση ήχου/εικόνας, παρά τις τεχνολογικές δυνατότητες και τα οργανωτικά μέτρα που λαμβάνονται για την αντιμετώπιση της ιδιαίτερης συγκυρίας που βιώνουμε».

Εξίσου σκληρή γλώσσα χρησιμοποιείται στην ανακοίνωση σχετικά και με την αιτίαση του ΣΥΡΙΖΑ για το άνοιγμα των σχολείων, την οποία το υπουργείο Παιδείας χαρακτηρίζει ως «κρεσέντο καπηλείας»: 

«Τους υπενθυμίζουμε ότι η σταδιακή επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών είναι αποτέλεσμα συστάσεων των ειδικών, των ίδιων ειδικών που είμαστε τυχεροί να συμβουλευόμαστε καθ’ όλη τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης και οι οποίοι συνέδραμαν αποφασιστικά στην ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων της πανδημίας της στον πληθυσμό. Παραγνωρίζοντας, δε, τις ψυχολογικές, κοινωνικές, παιδαγωγικές και άλλες επιπτώσεις της αποχής από τα σχολεία στους μαθητές, ο ΣΥΡΙΖΑ έκρινε αυθαίρετα και ανεύθυνα ως αχρείαστη την επιστροφή τους στο φυσικό τους χώρο, που είναι το σχολείο».

«Η ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ κατέστησε σαφές, για άλλη μία φορά, ότι πλειοδοτεί σε λαϊκισμό, επιδεικνύοντας μάλιστα τιμωρητική διάθεση απέναντι στα παιδιά που μένουν σπίτι για να προστατεύσουν την υγεία τη δική τους, των οικογενειών τους και του κοινωνικού συνόλου. Η αντιπρόταση του ΣΥΡΙΖΑ; Να μείνουν αυτοί οι μαθητές εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας. Με πρόσχημα την προστασία των προσωπικών δεδομένων, για την οποία όμως έχουν ληφθεί όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα, ή την αόριστη προάσπιση δικαιωμάτων έναντι ανύπαρκτων εχθρών, αγνοούν ουσιαστικά το δικαίωμα των μαθητών στην ίση πρόσβαση στην εκπαίδευση, προκρίνοντας την απομόνωση και τον αποκλεισμό. Οι μάσκες, καίτοι εν μέσω πανδημίας, έπεσαν» καταλήγει στην ανακοίνωσή του το υπουργείο.