Skip to main content

Γερμανία: Νέα απεργία των μηχανοδηγών

Νέες απεργιακές κινητοποιήσεις ξεκίνησε το Συνδικάτο των Γερμανών Μηχανοδηγών (GDL). Πρόκειται για την έβδομη απεργία από τις αρχές του 2014.

Η νέα απεργία ξεκίνησε στις 15:00 το μεσημέρι της Τρίτης στις εμπορικές αμαξοστοιχίες (θα λήξει τις 9 το πρωί της Παρασκευής), ενώ από τα ξημερώματα της Τετάρτης επεκτάθηκε και στους επιβατικούς συρμούς (θα λήξει στις 9 το βράδυ της Πέμπτης).

Αιτιολογώντας την απόφασή του, το Συνδικάτο GDL έκανε λόγο για «ανεπαρκή προσφορά» των Γερμανικών Σιδηροδρόμων στις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις για τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας.

Αυτή τη φορά αφορά συγκεκριμένα την προσφορά που κατατέθηκε για 3.100 εργαζόμενους που ασχολούνται με την αλλαγή γραμμών στα τρένα, με το συνδικάτο να ζητά σημαντική αύξηση των απολαβών τους.

Η απεργία πλήττει πολλούς κλάδους

Η έβδομη από τις αρχές του 2014 απεργιακή κινητοποίηση των Γερμανών μηχανοδηγών έχει ευρύτερες οικονομικές επιπτώσεις, όπως εξηγεί ο επικεφαλής οικονομολόγος του Γερμανικού Βιομηχανικού και Εμπορικού Επιμελητηρίου Αλεξάντερ Σούμαν.

«Όταν μια απεργία διαρκεί περισσότερες από δυο μέρες τότε οι απώλειες μπορεί να φτάσουν και τριψήφιο αριθμό εκατομμυρίων. Είναι δύσκολο να προβεί κανείς σε μια ακριβή πρόβλεψη γιατί αυτό εξαρτάται από το πώς και σε ποιο βαθμό μπορούν να εξισορροπηθούν οι απώλειες μετά τη λήξη της απεργίας», υποστηρίζει.

Η απεργία των μηχανοδηγών στις εμπορικές αμαξοστοιχίες πλήττει μια σειρά σημαντικών κλάδων της γερμανικής βιομηχανίας, μεταξύ άλλων, χάλυβα και άνθρακα, την αυτοκινητοβιομηχανία, τον αγροτικό κλάδο αλλά και τον κλάδο της χημίας. Πολλοί κλάδοι εξαρτώνται άμεσα από τους σιδηρόδρομους καθώς τα τρένα δεν μεταφέρουν απλώς τα ετοιμοπαράδοτα προϊόντα τους, αλλά τους τροφοδοτούν παράλληλα με τις πρώτες ύλες που χρειάζονται για την παραγωγή.

Σε αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων

Το ακριβές ύψος των ζημιών από μια απεργία δεν εξαρτάται μόνον από τη διάρκειά της, αλλά και από το πόσο χρόνο έχει μια επιχείρηση στη διάθεσή της για να προετοιμαστεί και να αναζητήσει εναλλακτικές λύσεις για τη μεταφορά προϊόντων, εξηγεί ο ειδικός σε θέματα μεταφορών Γκούναρ Γκμπούρεκ. «Κανείς δεν θέλει να στοιβάζει επί ημέρες προϊόντα στις αποθήκες του εάν αυτό δεν είναι απαραίτητο. Όλοι προσπαθούν πάντα να έχουν στις αποθήκες τους όσο το δυνατόν λιγότερα. Υπό αυτή την έννοια λοιπόν μια απεργία είναι πάντα ενοχλητική…».

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περσινές, συνολικά έξι απεργιακές κινητοποιήσεις των Γερμανών μηχανοδηγών, κόστισαν στους Γερμανικούς Σιδηρόδρομους περί τα 166 εκατομμύρια ευρώ. Η τελευταία απεργία των μηχανοδηγών είχε γίνει τον περασμένο Νοέμβριο.

Πηγή: Deutsche Welle