Skip to main content

Απάντηση του ΥΠΕΞ σε δημοσίευμα για βλάβη στο σύστημα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Σε δημοσίευμα κυριακάτικης εφημερίδας, το οποίο και χαρακτηρίζει «κακοήθες» απαντά το υπουργείο Εξωτερικών, με ανακοίνωσή του. Η υπόθεση αφορά τεχνική βλάβη στο σύστημα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας του υπουργείου.  

«Το απόγευμα της Παρασκευής 13 Απριλίου διαπιστώθηκε ότι το σύστημα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας του Υπουργείου Εξωτερικών υπέστη τεχνική βλάβη. Η συγκεκριμένη βλάβη συνδέετο με αστοχία ηλεκτρονικού υλικού, που αποτελεί άλλωστε συχνό φαινόμενο σε συστήματα μηχανογράφησης και πληροφορικής» αναφέρει το υπουργείο και προσθέτει ότι έλαβε άμεσα κάθε μέριμνα, βάσει υφιστάμενων μελετών σκοπιμότητας που είχε εκ των προτέρων εκπονήσει, ώστε να αποκατασταθεί το συντομότερο δυνατόν η βλάβη. Ταυτόχρονα, όπως υποστηρίζει, ανέπτυξε τα εναλλακτικά συστήματα ενημέρωσης που διαθέτει για λόγους ασφαλείας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση η αποκατάσταση του κεντρικού συστήματος κατέστη εφικτή με την τεχνογνωσία και εμπειρία των άριστα καταρτισμένων μηχανικών του Υπουργείου. Έτσι, εντός λιγότερο των 2 εργάσιμων ημερών, η λειτουργία της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας είχε αποκατασταθεί χωρίς να έχει χαθεί οποιοδήποτε τμήμα της.

Όπως εξηγεί το υπΕΞ, τη Δευτέρα 16 Απριλίου πράγματι κρίθηκε αναγκαίο όπως μη διαβαθμισμένη αλληλογραφία διακινηθεί μέσω εναλλακτικών ηλεκτρονικών διευθύνσεων, πέραν εκείνων της ειδικής διασφάλισης. Παράλληλα, έχει ήδη δρομολογηθεί και εν μέρει υλοποιηθεί η απαραίτητη αντικατάσταση τμήματος του ηλεκτρονικού υλικού, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανότητες επανάληψης ανάλογου φαινομένου στο μέλλον.

«Πληροφορίες σχετικά με το συμβάν μεταφέρθηκαν ήδη από τις αρχές της περασμένης εβδομάδος από ορισμένα έντυπα. Είναι φανερό, ότι η ανακίνηση του ζητήματος σε σημερινό δημοσίευμα και ο στρεβλός τρόπος με τον οποίον παρουσιάζεται το γεγονός εντάσσεται αποκλειστικά στο πλαίσιο του είδους δημοσιογραφίας που υπηρετεί το συγκεκριμένο έντυπο» καταλήγει η ανακοίνωση.