Skip to main content

Υπ. Παιδείας: Περισσότεροι από ένα εκατ. μαθητές εγγεγραμμένοι στο ΠΣΔ

Ανταποκρινόμενο στις ραγδαίες εξελίξεις, το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων σχεδίασε και υλοποίησε τάχιστα την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε τρεις άξονες: Σύγχρονη τηλεκπαίδευση, ασύγχρονη και εκπαιδευτική τηλεόραση. Η συμμετοχή των μαθητών στις πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης, είναι εντυπωσιακή, με 4.818.079 συμμετοχές μαθητών αθροιστικά σε ψηφιακές τάξεις, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπ. Παιδείας.

1. Σύγχρονη (τηλεκπαίδευση): απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή, κινητού ή tablet. Για το σκοπό αυτό, διαμορφώθηκε και τέθηκε σε λειτουργία, για πρώτη φορά, παραμετροποιημένη πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης.

2. Ασύγχρονη: διδασκαλία κατά την οποία ο/η μαθητής/τρια συνεργάζεται με τον/την εκπαιδευτικό σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον/την εκπαιδευτικό, έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό και χρονοδιάγραμμα μελέτης μέσω διαδικτύου, σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες ή πλατφόρμες που παρέχει το Υπουργείο. Για το σκοπό αυτό, αναβαθμίζονται διαρκώς οι υφιστάμενες πλατφόρμες ασύγχρονης εκπαίδευσης, ώστε να ανταποκριθούν τεχνικά στον συσσωρευμένο όγκο νέων χρηστών και δεδομένων.

3. Εκπαιδευτική τηλεόρασηː σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και την ΕΡΤ, το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προχώρησε στην παραγωγή και προβολή τηλεοπτικών μαθημάτων που προβάλλονται μέσω της δημόσιας τηλεόρασης ΕΡΤ2, ως μία σύγχρονη, οπτικοακουστική εκπαιδευτική πρόταση. Απευθύνεται πρωτίστως σε μαθητές Δημοτικού.

Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ

Βάσει των πλέον πρόσφατων διαθέσιμων στοιχείων (δείτε εδώ τα απολογιστικά στοιχεία έως 9/4), η συμμετοχή μαθητών, σπουδαστών, φοιτητών και εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση έχει ως εξής:

Α. ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Στη σύγχρονη εκπαίδευση:

– 4.818.079 συμμετοχές μαθητών αθροιστικά σε ψηφιακές τάξεις,

– 643.871 συμμετοχές μαθητών σε ψηφιακές τάξεις καθημερινά,

– 54% αύξηση συμμετοχών μαθητών κάθε μέρα,

– 95.692 εκπαιδευτικοί έχουν δημιουργήσει την προσωπική ψηφιακή τους τάξη,

– 262.704 ψηφιακές τάξεις έχουν δημιουργηθεί αθροιστικά,

– ως και 32.585 ψηφιακές τάξεις την ημέρα,

– 17.428.668 λεπτά μαθημάτων σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.

Στην ασύγχρονη εκπαίδευση:

– Συμμετοχή μαθητών στις πλατφόρμες e-class: 668.420 / e-me: 357.913,

– Συμμετοχή εκπαιδευτικών στις πλατφόρμες e-class: 108.510 / e-me: 73.889,

– Συνολικά περισσότεροι από 1.090.011 μαθητές και 166.949 εκπαιδευτικοί έχουν εγγραφεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Εκπαιδευτική τηλεόραση:

– Σταθερά υψηλή η τηλεθέαση της εκπαιδευτικής τηλεόρασης, που καθιέρωσε και υλοποίησε το Υπουργείο Παιδείας, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και την ΕΡΤ. Ενδεικτικά, το μεσοσταθμικό ποσοστό τηλεθέασης στις των προγραμμάτων της εκπαιδευτικής τηλεόρασης της ΕΡΤ2 ήταν πάνω από 35%, με περισσότερους από 85.000 τηλεθεατές.

Β. ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΕΚ (με στοιχεία των 101 από τα 126 ΔΙΕΚ της χώρας)

– 95% των μαθημάτων που διενεργούνταν διά ζώσης είναι ήδη ενταγμένα στην ασύγχρονη τηλεκπαίδευση.

Γ. ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ

– 96,35% των προπτυχιακών μαθημάτων παραδίδονται μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, που σε ορισμένα ΑΕΙ αγγίζει το 99,7%,

– το υπόλοιπο 3,65% αφορά σε μαθήματα αμιγώς εργαστηριακού ή κλινικού χαρακτήρα.

ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ

Δωρεάν πρόσβαση σε διαδικτυακές σελίδες: Στην προσπάθεια ενδυνάμωσης, στο μέγιστο βαθμό, των τεχνολογικών επιλογών που διατίθενται σε όλους τους πολίτες υπό τις παρούσες συνθήκες, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας ανταποκρίθηκαν στην πρωτοβουλία των συναρμόδιων Υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και παραχώρησαν πρόσβαση χωρίς χρέωση στις ιστοσελίδες που χρησιμοποιούνται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία.

Εξοπλισμός: Μέσω ΕΣΠΑ έχει ήδη δοθεί σημαντικός τεχνολογικός εξοπλισμός στην εκπαιδευτική κοινότητα, και κατατέθηκε με κατεπείγουσα διαδικασία και πρόταση συνολικού ύψους άνω των 20 εκ. € για κάλυψη μέσω ΕΣΠΑ δαπανών εξοπλισμού σχολικών μονάδων (tablets, laptops), δράσεων εξ αποστάσεως επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, εξοπλισμού ΑΕΙ, εξοπλισμού οικονομικά ασθενών φοιτητών, στέγασης οικονομικά ασθενών φοιτητών. Επιπλέον, ιδιώτες και εταιρείες έχουν προβεί σε σημαντικές δωρεές για περαιτέρω άμεση ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας, εξοπλισμό ο οποίος είναι καθ’ οδόν για σχολεία της χώρας.

Διανομή συγγραμμάτων: Με την συνεργασία των εκδοτικών οίκων, εξασφαλίσαμε τα διδακτικά συγγράμματα του εαρινού 6μήνου να παραδοθούν δωρεάν κατ’ οίκον στους φοιτητές μας.

Τεχνική αναβάθμιση υποδομών Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου: Παράλληλα, με τη καίρια συμβολή του ΕΔΥΤΕ, αναβαθμίζονται οι υφιστάμενες υποδομές του ΠΣΔ, ιδίως με την επέκταση και λειτουργία του e-class από 1 σε 10 εξυπηρετητές (servers), ενώ μελετάται ως επόμενο βήμα και η χρηματοδότηση κεντρικής υποδομής υπολογιστικού νέφους (cloud) για τα σχολεία.

Ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές: στηρίζουμε έμπρακτα το προσωπικό και τους φορείς της ιδιωτικής εκπαίδευσης, καθώς και τις οικογένειες των μαθητών, με εξειδικευμένα μέτρα.

Περιορισμός εξεταστέας ύλης πανελλαδικών εξετάσεων: Λαμβάνοντας υπόψη τις έκτακτες συνθήκες, αναπροσαρμόσαμε την εξεταστέα ύλη για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Δύο επίπεδα τεχνικής και εκπαιδευτικής υποστήριξης: Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να απευθύνονται για βοήθεια στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην ομάδα υποστήριξης του σχολείου τους, που αποτελείται από τον διευθυντή και έναν τουλάχιστον εκπαιδευτικό πληροφορικής. Η ομάδα υποστήριξης του σχολείου μπορεί να επικοινωνεί με το Help Desk της Κεντρικής Ομάδας Τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

mathainoumestospiti.gov.gr: Δημιουργήσαμε, επιπλέον, ιστοσελίδα με όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τη δομή, το περιεχόμενο, την πρόσβαση και τη λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων.