Η Ιταλία θα υπολογίσει το κόστος κατασκευής γέφυρας που συνδέει την ηπειρωτική της χώρα με το νησί της Σικελίας, ύψους 13 δισ. ευρώ, ως αμυντική δαπάνη, για να πιάσει το νέο στόχο του ΝΑΤΟ για τις αμυντικές δαπάνες.
Τα σχέδια για την κατασκευή της γέφυρας υποβλήθηκαν για πρώτη φορά τη δεκαετία του 1970, αλλά δεν προχώρησε για δεκαετίες έχοντας γίνει το σύμβολο των ημιτελών μεγάλων έργων στη χώρα.
Η πρωθυπουργός της χώρας, Τζόρτζια Μελόνι, βρίσκεται στη διαδικασία αναδιατύπωσης του έργου ως ζωτικής σημασίας για την παρουσία της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας στη Μεσόγειο. Το επιχείρημά της είναι ότι η γέφυρα θα ενισχύσει την άμυνα της Ευρώπης διευκολύνοντας τις μετακινήσεις στρατευμάτων προς τις τέσσερις στρατιωτικές βάσεις στη Σικελία.
Κατατάσσοντας έτσι τη γέφυρα ως στρατιωτικό asset, το κόστος κατασκευής της μπορεί να συνυπολογιστεί στις αμυντικές υποδομές της Ιταλίας.
Η απόφαση θα μπορούσε επίσης να απελευθερώσει επιπλέον κεφάλαια από την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς η γέφυρα προστίθεται στο Σχέδιο Δράσης Στρατιωτικής Κινητικότητας των Βρυξελλών.
Μιλώντας μετά τη σύνοδο του ΝΑΤΟ, όπου ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποχρέωσε τα ευρωπαϊκά κράτη μέλη της στρατιωτικής συμμαχίας να αυξήσουν τις αμυντικές τους δαπάνες στο 5% του ΑΕΠ έως το 2035, ο Αντόνιο Ταγιάνι, υπουργός Εξωτερικών της Ιταλίας, τόνισε την ανάγκη για «ευελιξία» στον τρόπο επίτευξης του στόχου.
«Το σημαντικό είναι οι δαπάνες να είναι δαπάνες που εγγυώνται την ασφάλεια και επίσης την ποιότητα των δαπανών – γι’ αυτό επιμείναμε στην ποιότητα, όχι μόνο στην ποσότητα. Επειδή αυτές είναι επιλογές που πρέπει να συμβάλουν στην ανάπτυξη της οικονομίας μας», είπε. Σε μια έμμεση αναφορά για το έργο πρόσθεσε: «Έχουμε μια βιομηχανία ασφάλειας που δεν είναι μόνο άμυνα, είναι και υποδομές που πρέπει να κατασκευαστούν».
Παρόμοιες προσπάθειες είναι πιθανό να δούμε και από άλλες χώρες του ΝΑΤΟ για επενδύσεις που σχετίζονται με την ασφάλεια, όπως η προσαρμογή δρόμων, γεφυρών και λιμανιών για χρήση από στρατιωτικά οχήματα.
Με πληροφορίες από Telegraph