Στην κυκλοφορία παραδόθηκε σήμερα το Μετρό Θεσσαλονίκης, με την τελετή των εγκαινίων που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι στο αμαξοστάσιο Πυλαίας, να σηματοδοτεί την έναρξη λειτουργίας ενός εμβληματικού έργου, το οποίο αλλάζει ριζικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης.
Τον αγιασμό έκανε ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Φιλόθεος.
Παρά τη βροχή αρκετοί Θεσσαλονικείς βγήκαν από τα σπίτια για να δοκιμάσουν το νέο απόκτημα της πόλης και να επισκεφθούν τον αρχαιολογικό χώρο στο σταθμό Βενιζέλου.
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ομιλίας του στην τελετή παράδοσης, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μαζί με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, και τους αρμόδιους υπουργούς μετέβη στο κέντρο ελέγχου και πάτησε συμβολικά το κουμπί, δίνοντας το σήμα για την εκκίνηση των πρώτων δρομολογίων.
Με το πάτημα του κουμπιού άνοιξαν ταυτόχρονα οι μπάρες και στους 13 σταθμούς του Μετρό για να μπορέσει ο κόσμος να επιβιβαστεί σε αυτό.
Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας επιβιβάστηκαν στον πρώτο συρμό κι έκαναν τη διαδρομή μέχρι το σταθμό Παπάφη.
Μετά τους επίσημους αναχώρησε κι άλλος συρμός από το αμαξοστάσιο Πυλαίας στον οποίο επιβιβάστηκαν οι προσκεκλημένοι στην τελετή και οι δημοσιογράφοι που την κάλυψαν.
Κ. Σακελλαροπούλου: «Το αξίζουν οι Θεσσαλονικείς»
«Καλορίζικο, εύχομαι τα καλύτερα, να το αγκαλιάσουν και να το απολαύσουν οι Θεσσαλονικείς, το αξίζουν», δήλωσε η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, εξερχόμενη από τον σταθμό Παπάφη, μετά την πρώτη επίσημη διαδρομή με το Μετρό που έκανε μαζί με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Κ. Μητσοτάκης: Σύμβολο προόδου – Τον Νοέμβριο του 2025 η επέκταση στην Καλαμαριά
Κατά την ομιλία του στην τελετή των εγκαινίων ο κ. Μητστοάκης τόνισε πως «αυτή η πολύ μεγάλη μέρα δεν προσφέρεται για πολλά λόγια». «Σήμερα μιλάει από μόνο του το ίδιο το έργο, το ίδιο το μετρό, το πιο σύγχρονο της Ευρώπης, όπως αξίζει στη Θεσσαλονίκη. Ένα έργο χειροπιαστό, που έως και την τελευταία στιγμή είμαι σίγουρος πως πολλοί δεν πίστευαν ότι θα γίνει» ανέφερε για να προσθέσει: «Να όμως που έγινε. Το είπαμε και το κάναμε: ένα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και όλης της Ελλάδας».
Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε πως το έργο θα διευκολύνει τη μετακίνηση των πολιτών. «Ακούσαμε για τις αμέτρητες δυσκολίες που το έργο συνάντησε, θέλοντας να αναδείξει τα σπάνια μνημεία που έκρυβε αυτός ο ιστορικός τόπος» σημείωσε, ενώ αναφερόμενος στα σχέδια επέκτασης του Μετρό επεσήμανε:
«Όλοι αναγνωρίσαμε τη σημασία που η επέκτασή του θα φέρει αναβαθμίζοντας τη ζωή στις συνοικίες από τις οποίες θα περνά. Να επαναλάβω και να κρατήσω τη δημόσια δέσμευση του κ. Εξάρχου, έστω και αν ήταν ένα lapsus, ότι η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά θα είναι έτοιμη τον Νοέμβριο του 2025. Να επαναλάβω την προσωπική μου δέσμευση ότι το Μετρό θα επεκταθεί και στη δυτική Θεσσαλονίκη».
Εστιάζοντας στα προβλήματα και τις καθυστερήσεις που καταγράφηκαν μέχρι την ολοκλήρωση του έργου είπε πως «σε αυτή την πολυετή, δεκαετή εμπειρία της κατασκευής του Μετρό καθρεφτίζονται όλες οι παθογένειες της Ελλάδας που θέλουμε να αφήσουμε πίσω μας: της γραφειοκρατίας, της πολιτικής ατολμίας, των καθυστερήσεων, που ανέβασαν το κόστος κατασκευής κοντά στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά και τη χώρα της κομματικής μικρότητας, της μιζέριας, των εύκολων συνθημάτων».
«Είμαι σίγουρος ότι πολλοί συμπολίτες μας είχαν καλοπροαίρετες επιφυλάξεις. Σήμερα πιστεύω ότι όταν θα δουν το αποτέλεσμα της εργασίας μας θα αλλάξουν γνώμη. Σήμερα έχουμε μπροστά μας και το Μετρό και τα αρχαία της Θεσσαλονίκης. Και αυτή πιστεύω ότι είναι μια διπλή απάντηση στους δισταγμούς και στην καχυποψία κάθε Θεσσαλονικιού απέναντι στα πολλά λόγια τα οποία άκουγε επί χρόνια.
Χρ. Σταϊκούρας: Στιγμές δικαίωσης – Η πόλη ενισχύει την αυτοπεποίθησή της, αλλάζει σελίδα
Για ιστορικές στιγμές, στιγμές δικαίωσης, που η Θεσσαλονίκη περίμενε για χρόνια μίλησε ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας κατά τον χαιρετισμό του στα εγκαίνια. Μετά από παλινωδίες δεκαετιών, η σύμβαση του έργου υπεγράφη, είπε ο κ. Σταϊκούρας, θυμίζοντας ότι στην πορεία του το έργο αποτέλεσε αντικείμενο σφοδρών πολιτικών – και όχι μόνο – αντιπαραθέσεων, που επέφεραν καθυστερήσεις και επιβάρυναν την καθημερινότητα των πολιτών, ενώ καλλιέργησαν καχυποψία και αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα του κράτους.
Ο υπουργός σημείωσε ότι επιστήμονες, μηχανικοί, αρχαιολόγοι, εργαζόμενοι στον κατασκευαστικό κλάδο, υπάλληλοι της δημόσιας διοίκησης και πολιτικοί πίστεψαν στο όραμα και εργάστηκαν για αυτό. Τόνισε δε ότι η κυβέρνηση με σχέδιο, σεμνότητα, επιμονή και σε συνεργασία με τη διοίκηση της Ελληνικό Μετρό. «Η Θεσσαλονίκη αποκτά και μετρό και αρχαία όπως είχαμε δεσμευθεί».
Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ακόμη πως το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα πιο μεγάλα έργα στην Ελλάδα σε όρους τεχνικών απαιτήσεων και κόστους και η ολοκλήρωσή του δεν θα ήταν δυνατή χωρίς τη συνδρομή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα μετρό σύγχρονο με υψηλές προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας», τόνισε.
Είπε ακόμη ότι η Θεσσαλονίκη αναβαθμίζεται και γίνεται πιο φιλική στους κατοίκους και τους επισκέπτες της, ενώ θωρακίζεται με έναν παράγοντα ανάπτυξης και ενισχύει τον γεωστρατηγικό της ρόλο. «Η Θεσσαλονίκη ενισχύει την αυτοπεποίθησή της, αλλάζει σελίδα».
Ν. Ταχιάος: Τέλος μιας περιπέτειας, εφαλτήριο για το μέλλον
Τον ενθουσιασμό του για την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης εξέφρασε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος κατά την ομιλία του στα εγκαίνια του εμβληματικού έργου.
«Η Θεσσαλονίκη αποκτά το Μετρό της, είναι τιμή και χαρά για εμένα που τη χρωστώ στον Κυριάκο Μητσοτάκη που μου εμπιστεύθηκε αυτή τη θέση» ανέφερε και υπογραμμίζοντας τη σημασία της σημερινής ημέρας συνέχισε:
«Για κάποιους από εμάς η σημερινή μέρα είναι το τέλος ενός κύκλου. Για τους Θεσσαλονικείς είναι το τέλος μίας περιπέτειας, που τροφοδοτήθηκε από τις παθογένειες προηγούμενων δεκαετιών, πολιτικές και οικονομικές. Είναι το έργο που αναμετρήθηκε με την τοξικότητα της εποχής αλλά τελικά κατέληξε σε ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα. Η πραγματικότητα είναι μπροστά μας και αυτή είναι η απάντηση».
Ν. Κουρέτας: Η πόλη αποκτά ένα μέσο σύγχρονο, αξιόπιστο, ασφαλές
«Ένα μεγάλο ταξίδι τελείωσε, ένα νέο αρχίζει», επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νικόλαος Κουρέτας, στα εγκαίνια. «Η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα μέσο σταθερής τροχιάς, σύγχρονο, αξιόπιστο, ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον», είπε ο κ. Κουρέτας, εξηγώντας πως τα εμπόδια ήταν πολλά, αλλά υπήρχε πάντα βούληση και προσπάθεια να ξεπεραστούν.
«Μέσα στον κορωνοϊό οι εργασίες δεν σταμάτησαν, αντιθέτως τις επιταχύναμε. Ήρθε η κρίση στην επάρκεια και τις τιμές, αλλά πάλι δεν κόψαμε ρυθμούς, με τον Άκτωρα και τη Hitachi προχωρήσαμε μαζί», ανέφερε.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον σταθμό Βενιζέλου, τον οποίο χαρακτήρισε στολίδι, τονίζοντας: «Μοναδικός, ένα παγκόσμιο τοπόσημο. Προορισμός που δείχνει τη θέλησή μας να ενώσουμε την ιστορία και τον πολιτισμό της πόλης με τον σύγχρονο κόσμο, σε έναν σταθμό μετρό. Με πολιτισμένο τρόπο, ήμασταν όλοι ενωμένοι σε αυτόν τον σκοπό. Τα προηγούμενα χρόνια, όταν έπρεπε να παρθούν κρίσιμες αποφάσεις, εξετάσαμε όλα τα δεδομένα και προχωρήσαμε για να φτάσουμε εδώ».
Στ. Αγγελούδης: Ημέρα-ορόσημο, πάνω στις ράγες του Μετρό η Θεσσαλονίκη τολμά την επανεκκίνησή της
«Ημέρα ορόσημο για τη Θεσσαλονίκη» χαρακτήρισε τη σημερινή ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, στην ομιλία που απηύθυνε κατά την τελετή των εγκαινίων. «Υποδεχόμαστε ένα έργο με πράξεις και όχι θεωρίες. Η πόλη καλωσορίζει το σημαντικότερο συγκοινωνιακό έργο των τελευταίων δεκαετιών βάζοντας τέλος στα πολλά χρόνια της υπομονής και καλωσορίζοντας μία νέα πραγματικότητα» ανέφερε ο κ. Αγγελούδης.
Όπως είπε, «σήμερα γίνεται το πρώτο μεγάλο βήμα για να κλείσει μία εκκρεμότητα που όχι μόνο λειτούργησε ως τροχοπέδη για την αναπτυξιακή προοπτική της πόλης αλλά παράλληλα τροφοδότησε τη συστηματική απαξίωση θεσμών και αρχών».
Αναφερόμενος στα προβλήματα που ανέκυψαν σημείωσε πως «οι δεκαετίες που απαιτήθηκαν για να φτάσουμε στη σημερινή ημέρα δεν παραγράφονται. Έχουμε όμως την αποφασιστικότητα να διεκδικήσουμε στο μέλλον τα χρονοδιαγράμματα να τηρούνται στο ακέραιο».
«Είναι σήμερα συνειδητή επιλογή της πόλης να κλείσει το κεφάλαιο αυτών των ετών της δυσπιστίας να σταματήσει να ζητά αενάως για όσα πλήγωσαν την πόλη. Η Θεσσαλονίκη έχει μόνο μία επιλογή, να κοιτάξει μπροστά με αισιοδοξία, να χαρεί και να αξιοποιήσει ένα νέο σύγχρονο μέσο που βελτιώνει την καθημερινότητα των πολιτών. Σήμερα η Θεσσαλονίκη ανεβαίνει επίπεδο πάνω στις ράγες του μετρό τολμά την επανεκκίνησή της» κατέληξε.
Αλ. Εξάρχου: Τιμή μας που παραδίδουμε σήμερα το Μετρό Θεσσαλονίκης
Την ημέρα που ο πρωθυπουργός του ζήτησε το μετρό Θεσσαλονίκης να είναι έτοιμο τον Νοέμβριο του 2024 θυμήθηκε ο Αλέξανδρος Εξάρχου, διευθύνων σύμβουλος της Intrakat.
«Φώναξα τους ανθρώπους της Aktor. Θυμάμαι με συγκίνηση τον κ. Αρανίτη, που είπε ότι πρέπει να το κάνουμε, μας ζητήθηκε να το κάνουμε και θα το κάνουμε», ανέφερε ο κ. Εξάρχου κατά την ομιλία του στα εγκαίνια του εμβληματικού αυτού έργου. «Μετά ζήτησα τη βοήθεια της Hitachi. Η αντίδρασή τους ήταν ακριβώς η ίδια. Τους ευχαριστώ πάρα πολύ», συνέχισε.
Ο κ. Εξάρχου, εμφανώς συγκινημένος, ευχαρίστησε όλους όσους είχαν συμβολή στο έργο. Όπως είπε «δεν θα τα καταφέρναμε χωρίς τη βοήθεια της κ. Μενδώνη, του κ. Σταϊκούρα, του κ. Ταχιάου, χωρίς τη βοήθεια του πρωθυπουργού, όταν χρειάστηκε, του κ. Κουρέτα, που ήταν πάντα εκεί».
Α. Τζιτζικώστας: Νίκη για την πόλη και ολόκληρη την Ελλάδα
«Το ξέρω είναι δύσκολο να το πιστέψουμε. Κι όμως η Θεσσαλονίκη από σήμερα έχει μετρό, ένα από τα πιο σύγχρονα μετρό στον κόσμο. Μετά από 18 χρόνια ταλαιπωρίας είμαστε εδώ για να παραδώσουμε το έργο στους κατοίκους», είπε κατά τον χαιρετισμό του στα εγκαίνια του έργου ο Επίτροπος Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολος Τζιτζικώστας.
Βόλτα του Κυριάκου Μητσοτάκη στη γειτονιά του σταθμού Βενιζέλου
Λίγο πριν αναχωρήσει για το αμαξοστάσιο Πυλαίας όπου πραγματοποιήθηκε η τελετή των εγκαινίων, ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε τον σταθμό Βενιζέλου. Ο κ. Μητσοτάκης περπάτησε στην περιοχή γύρω από το σταθμό Βενιζέλου, συναντήθηκε με καταστηματάρχες και συζήτησε μαζί τους για τα νέα δεδομένα που δημιουργεί η λειτουργία του Μετρό. Οι καταστηματάρχες εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την ολοκλήρωση του έργου. Ο κ. Μητσοτάκης αντάλλαξε χειραψίες και με περαστικούς.
Διαβάστε ακόμη:
→Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο φως η αρχαία ιστορία της πόλης
→Κ. Μητσοτάκης από σταθμό «Βενιζέλου»: Το μετρό θα αλλάξει όλη την όψη της Θεσσαλονίκης
naftemporiki.gr