Skip to main content

Ν. Κιουτσούκης (ΓΣΕΕ) στο NaftemporikiTV: 23 χρόνια δεν έχει εγκατασταθεί πλήρως το σύστημα ασφαλείας

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ /EUROKINISSI

«Πρέπει επιτέλους να ολοκληρωθεί η εγκατάσταση του συστήματος ελέγχου των αμαξοστοιχιών επί της γραμμής για να μην ξαναζήσουμε κάτι τέτοιο»

Στο NaftemporikiTV, μίλησε ο γγ της ΓΣΕΕ, Νίκος Κιουτσούκης, ο οποίος προέρχεται κι από τον χώρο των Σιδηροδρομικών, και προχώρησε σε σημαντικές καταγγελίες, λέγοντας πως «το σύστημα ασφαλείας έχει αγοραστεί από το 2000 και δεν έχει εγκατασταθεί πλήρως».

«Πρέπει επιτέλους να ολοκληρωθεί η εγκατάσταση του συστήματος ελέγχου των αμαξοστοιχιών επί της γραμμής για να μην ξαναζήσουμε κάτι τέτοιο», υπογράμμισε.

«Πρέπει να αναβαθμιστεί το σύστημα», τόνισε και προσέθεσε πως έχει δημιουργηθεί πρόβλημα από τις «ατελείωτες εργολαβίες σε προκήρυξη διαγωνισμών, όπου ο ένας εργολάβος καταγγέλλει τον άλλον για να καταπέσει η προσφορά κ.ο.κ.».

Ο κ. Κιουτσούκης επεσήμανε πως ο σταθμάρχης δεν μπορεί να παρακολουθήσει την πορεία της αμαξοστοιχίας, βλέπει μόνο την είσοδο και έξοδό της από τον σταθμό.

«Το ανθρώπινο λάθος που φαίνεται ότι υπάρχει είναι ότι εστάλη στη γραμμή καθόδου, αντί στη γραμμή ανόδου». «Αν είχε το σύστημα ο σταθμάρχης, σίγουρα και το λάθος που είχε κάνει θα προλάβαινε να το διορθώσει», υποστήριξε.

REUTERS/Alexandros Avramidis

«Σήμερα ο ΟΣΕ λειτουργεί με 750 άτομα όταν το οργανόγραμμά του προβλέπει 2.100 υπαλλήλους. Η διοίκηση παλεύει να κάνει 90 προσλήψεις και δεν γίνονται γιατί το ΑΣΕΠ κωλυσιεργεί».

«Όλα γίνονται χειροκίνητα»

Για τις πιθανές συνθήκες της τραγωδίας στα Τέμπη μίλησε ο πρόεδρος της ομοσπονδίας σιδηροδρομικών, Γιάννης Ντίτσας.

Όπως είπε στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, η εμπορική αμαξοστοιχία δεν μπορούσε να κάνει κάτι για να αντιδράσει, αφού ήταν μέσα στο τούνελ και δεν έπιανε το ραδιοτηλέφωνο. «Αν πάρει ο μηχανοδηγός το πράσινο φως από τον σταθμάρχη ότι είναι ελεύθερη η γραμμή του, φεύγει, ξέρει ότι δεν θα συναντήσει άλλο τρένο» ανέφερε, προσθέτοντας ότι η επικοινωνία γίνεται μέσω ασυρμάτου και μέσω επικοινωνίας από σταθμό σε σταθμό.

Εξήγησε πως και τα δύο τρένα είναι στην κάθοδο, κάτι που σημαίνει ότι έχει γίνει ανθρώπινο λάθος (η πιθανότερη εκδοχή κατά την εκτίμησή του), αφού η μόνη άλλη εξήγηση είναι να έχουν σπάσει τα κλειδιά και να έχει γίνει παραβίαση.

Σε σοβαρές καταγγελίες προέβη και ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας, τονίζοντας πως «εν έτει 2023 όλα γίνονται χειροκίνητα και εμπειρικά».

«Έχει συμβεί το αδιανότητο. Δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το Intercity ανέβαινε προς Θεσσαλονίκη, το εμπορικό κατέβαινε από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και από ότι φαίνεται υπήρξε μετωπική σύγκρουση και τα αποτελέσματα της τα βλέπετε όλοι» δήλωσε μιλώντας στην ΕΡΤ ο μηχανοδηγός.

«Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα. Είμαστε στο manual (χειροκίνητο). Όπως είμαστε σε όλη τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη» κατήγγειλε ο κ. Γενιδούνιας προσθέτοντας ότι ούτε οι ενδείξεις λειτουργούν, ούτε τα φωτοσήματα, ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας.

naftemporiki.gr

Παρακολουθήστε εδώ όλες τις εξελίξεις