Skip to main content

Καφές: Το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή

Το 53% των ερωτηθέντων δεν έχει σκεφτεί ποτέ να κόψει τον καφέ. Ωστόσο, το 17% θα το έκανε για λόγους υγείας, το 14% για οικονομικούς λόγους και το 13% επειδή ο καφές τού προκαλεί αϋπνία.

Η συχνότητα της κατανάλωσης καφέ στην Ελλάδα, το πόσο συχνά αγοράζουμε καφέ στο σπίτι, η ποσότητα της κατανάλωσης και σειρά άλλων παραγόντων που καθορίζουν το τοπίο της ελληνικής αγοράς καφέ αποτυπώνονται στη σχετική πανελλαδική έρευνα της Kάπα Research, για λογαριασμό της Ελληνικής Ένωσης Καφέ.

Όπως προκύπτει από τα βασικά ευρήματα του α΄ μέρους της έρευνας, η κατανάλωση καφέ είναι μια ισχυρή νεοελληνική παράδοση, καθώς το 95% των Ελλήνων αγοράζουν καφέ. Περισσότεροι από 8 στους 10 ερωτηθέντες πίνουν καφέ́ καθημερινά (84%), ενώ οι περισσότεροι από αυτούς που δεν πίνουν (66%) φροντίζουν να εφοδιάζουν με καφέ το νοικοκυριό τους. Το 50% των ερωτηθέντων θα καταναλώσουν πάνω από έναν καφέ την ημέρα (συνηθώς 2 ή 3).

Για το 73% όσων πίνουν καφέ, η συνήθεια του καφέ είναι σταθερή και δεν υποκαθίσταται με την κατανάλωση άλλου ροφήματος όπως το τσάι ή το χαμομήλι.

Η συνήθεια αυτή, ειδικά εκτός σπιτιού, δεν επηρεάστηκε ούτε από τις αλλαγές και τους περιορισμούς που έφερε η πανδημία στην καθημερινότητά μας. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 53% των ερωτηθέντων δεν έχει σκεφτεί ποτέ να κόψει τον καφέ. Ωστόσο, ένα ποσοστό 17% θα το έκανε για λόγους υγείας, το 14% για οικονομικούς λόγους και ένα 13% επειδή ο καφές τού προκαλεί αϋπνία.

Συν τοις άλλοις, για το 38% εκείνων που πίνουν καφέ, ο περιορισμός της κατανάλωσής του στο σπίτι, στη δουλειά ή και εκτός σπιτιού, είτε για οικονομικούς λόγους, είτε για άλλα αίτια, θα σήμαινε αυτομάτως και τον περιορισμό των κοινωνικών τους συναναστροφών.

Η ταυτότητα της έρευνας

Η ποσοτική έρευνα που διενεργήθηκε τον Ιανουάριο από την Κάπα Research για την Ελληνική Ένωση Καφέ πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.003 ατόμων στις 13 περιφέρειες της χώρας στο διάστημα 17 έως και 24 Ιανουαρίου. Σε αυτή συμμετείχαν άνδρες και γυναίκες, ηλικίας 17 ετών και άνω. Η συλλογή των στοιχείων έγινε κατά 61% (611 άτομα) με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων και κατά 39% (392 άτομα) με βάση ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο μέσω του ειδικά διαμορφωμένου online πάνελ της Κάπα Research.