Skip to main content

Έκλεισε ο αερολιμένας Καστελόριζου, λόγω ασθένειας του μοναδικού υπαλλήλου του Πύργου Ελέγχου

Του Φάνη Ζώη

Ένας ακόμη ακριτικός αερολιμένας, ο Δημοτικός Αερολιμένας Καστελόριζου, εν μέσω καλοκαιρινής περιόδου, έκλεισε το Σάββατο λόγω ασθενείας του μοναδικού υπαλλήλου του Πύργου Ελέγχου που παρέχει υπηρεσίες Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου (AFIS).

Στα 11 από τα 15 παραμεθόρια αεροδρόμια που παρέχουν την υπηρεσία Πληροφοριών Πτήσεων, σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Τηλεπικοινωνιακών της ΥΠΑ, υπηρετεί μόνο ένας υπάλληλος εξυπηρετώντας επιβατικές, νοσοκομειακές, στρατιωτικές πτήσεις καθ’ όλο το 24ωρο, χωρίς ρεπό και άδεια. Στα 7 από τα 11 δεν υπάρχει κανείς μόνιμος υπάλληλος και καλύπτονται με μετακινήσεις καθ’ όλον τον χρόνο αφήνοντας κενά στελέχωσης στα υπόλοιπα αεροδρόμια.

Υπενθυμίζεται ότι, κατά το πρόσφατο παρελθόν έκλεισαν για τον ίδιο λόγο τα αεροδρόμια της Ικαρίας, της Μήλου τρεις φορές, της Κοζάνης, της Νάξου και της Καστοριάς. Το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού του κλάδου λόγω συνταξιοδότησης και μετάταξης 57 ατόμων σε άλλο κλάδο, έχει επισημανθεί πολλές φορές τόσο στο υπουργείο Μεταφορών όσο και στη Διοίκηση της ΥΠΑ από τον Σύλλογο, αλλά εσκεμμένα όπως υποστηρίζουν, κωλυσιεργούν.

Πρέπει να επισημανθεί ότι στη λίστα των υπό μετάταξη υπαλλήλων από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα στον κλάδο των τηλεπικοινωνιακών, υπάρχει ενδιαφερόμενος για τον Δημοτικό Αερολιμένα Καστελόριζου. Η εξάντληση του ελαχίστου προσωπικού που έχει απομείνει (αναγκάζεται να δουλεύει στα όρια της ανθρώπινης αντοχής του χωρίς ρεπό-άδεια και χωρίς την απαιτούμενη ημερήσια ξεκούραση λόγω 24ωρου stand by για αεροδιακομιδές με φαινόμενα λιποθυμιών και απώλειας προσανατολισμού λόγω κόπωσης) και η εντατικοποίηση της εργασίας λόγω αύξησης της αεροπορικής κίνησης, διαμορφώνουν επικίνδυνες καταστάσεις για την ασφάλεια των πτήσεων-επιβαινόντων, την υγεία των εργαζομένων και την εξυπηρέτηση των αναγκών του επιβατικού κοινού και των κατοίκων των ακριτικών νησιών γενικότερα.