Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]
Μειώνεται κατά τουλάχιστον 30 λεπτά η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα (με αφετηρία τη Λαμία) έπειτα από την παράδοση στην κυκλοφορία αύριο του μεσαίου τμήματος, Ξυνιάδα – Τρίκαλα, του νέου αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος ή (Ε65) ο οποίος στην πλήρη του ανάπτυξη θα ενώνει τον ημικόμβο της Π.Α.Θ.Ε. (Εθνική Οδός Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη) στο ύψος των Θερμοπύλων έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία οδό μετά την Οξύνεια.
Ειδικότερα, το μεσαίο τμήμα της Κεντρικής Οδού που εγκαινιάζεται από τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη αποτελεί 80 χλμ., σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου και σε συνδυασμό με το νέο συνδετήριο κλάδο μήκους 10 χλμ. με τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Καρδίτσας, βελτιώνουν σημαντικά το ταξίδι από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας και κυρίως παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στο Δομοκό.
Οι οδηγοί που έρχονται από Νότο, θα συναντούν στο 24ο χλμ. του υπάρχοντος άξονα Λαμίας – Καρδίτσας, νέο κυκλικό κόμβο που θα τους οδηγεί εντός του τμήματος Ξυνιάδα – Τρίκαλα, ενώ οι οδηγοί που έρχονται από Βορρά, θα συναντούν στον υπάρχον άξονα Τρικάλων – Λάρισας, αντίστοιχο κυκλικό κόμβο για να εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο.
Τα σημαντικότερα τεχνικά στοιχεία στο τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα είναι οι δυο δίδυμες σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 1 χλμ., 13 Γέφυρες με σημαντικότερη τη Γέφυρα του Πηνειού μήκους 595 μ., 17 Άνω και 22 Κάτω Διαβάσεις. Οι οδηγοί, έχουν επίσης στη διάθεσή τους, 8 χώρους προσωρινής στάθμευσης ( 4 ανά κατεύθυνση), ενώ ανάλογα με τον τελικό τους προορισμό μπορούν να χρησιμοποιήσουν τους παρακάτω Ανισόπεδους Κόμβους (Α/Κ) και Ημι- Κόμβους (ΗΚ): Α/Κ Ξυνιάδας, Η/Κ Σμοκόβου,Α/Κ Ανάβρας, Α/Κ Σοφάδων, Α/Κ Καρδίτσας, Α/Κ Προαστίου, ΗΚ Λόγγου και Α/Κ Τρικάλων.
Αναφορικά με το που βρίσκονται οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση του Ε65 το νότιο τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα 32 χιλ., προϋπολογισμού 310 σχεδιάζεται να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ και ο φάκελος του έργου βρίσκεται στις αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΕ. Για το Βόρειο τμήμα Τρίκαλα – Εγνατία, περίπου 60 χιλ. προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ δεν έχει ακόμα εξασφαλιστεί χρηματοδότηση, υπάρχει ωστόσο σχετική συζήτηση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ)