Skip to main content

Κ. Μητσοτάκης: Σύμβολο προόδου το Μετρό Θεσσαλονίκης – Τον Νοέμβριο του 2025 η επέκταση στην Καλαμαριά

(ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI)

«Tο πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης, όπως αξίζει στη Θεσσαλονίκη»

«Αυτή η πολύ μεγάλη μέρα δεν προσφέρεται για πολλά λόγια. Σήμερα μιλάει από μόνο του το ίδιο το έργο, το ίδιο το μετρό, το πιο σύγχρονο της Ευρώπης, όπως αξίζει στη Θεσσαλονίκη» τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Όπως είπε, πρόκειται για «ένα έργο χειροπιαστό, που έως και την τελευταία στιγμή είμαι σίγουρος πως πολλοί δεν πίστευαν ότι θα γίνει». «Να όμως που έγινε. Το είπαμε και το κάναμε: ένα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και όλης της Ελλάδας» πρόσθεσε.

Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε πως το έργο θα διευκολύνει τη μετακίνηση των πολιτών. «Ακούσαμε για τις αμέτρητες δυσκολίες που το έργο συνάντησε, θέλοντας να αναδείξει τα σπάνια μνημεία που έκρυβε αυτός ο ιστορικός τόπος» σημείωσε, ενώ αναφερόμενος στα σχέδια επέκτασης του Μετρό επεσήμανε:

«Όλοι αναγνωρίσαμε τη σημασία που η επέκτασή του θα φέρει αναβαθμίζοντας τη ζωή στις συνοικίες από τις οποίες θα περνά. Να επαναλάβω και να κρατήσω τη δημόσια δέσμευση του κ. Εξάρχου, έστω και αν ήταν ένα lapsus, ότι η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά θα είναι έτοιμη τον Νοέμβριο του 2025. Να επαναλάβω την προσωπική μου δέσμευση ότι το Μετρό θα επεκταθεί και στη δυτική Θεσσαλονίκη».

«Διπλή απάντηση στους δισταγμούς και στην καχυποψία»

Εστιάζοντας στα προβλήματα και τις καθυστερήσεις που καταγράφηκαν μέχρι την ολοκλήρωση του έργου είπε πως «σε αυτή την πολυετή, δεκαετή εμπειρία της κατασκευής του Μετρό καθρεφτίζονται όλες οι παθογένειες της Ελλάδας που θέλουμε να αφήσουμε πίσω μας: της γραφειοκρατίας, της πολιτικής ατολμίας, των καθυστερήσεων, που ανέβασαν το κόστος κατασκευής κοντά στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά και τη χώρα της κομματικής μικρότητας, της μιζέριας, των εύκολων συνθημάτων».

«Είμαι σίγουρος ότι πολλοί συμπολίτες μας είχαν καλοπροαίρετες επιφυλάξεις. Σήμερα πιστεύω ότι όταν θα δουν το αποτέλεσμα της εργασίας μας θα αλλάξουν γνώμη. Σήμερα έχουμε μπροστά μας και το Μετρό και τα αρχαία της Θεσσαλονίκης. Και αυτή πιστεύω ότι είναι μια διπλή απάντηση στους δισταγμούς και στην καχυποψία κάθε Θεσσαλονικιού απέναντι στα πολλά λόγια τα οποία άκουγε επί χρόνια. Το νιώθω και επειδή νιώθω πως στέρεψαν και τα λόγια, απαντώ με το χειροπιαστό γεγονός το οποίο γιορτάζουμε σήμερα. Ένα ορόσημο το οποίο ελπίζω να γίνει μια στέρεη γέφυρα αλήθειας και εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτείας και πολιτών» συνέχισε.

«Είμαι περήφανος αλλά και αποφασισμένος να μην αφήσω να χαθούν άλλες ευκαιρίες»

Δήλωσε ακόμη υπερήφανος που παραδίδει ως πρωθυπουργός «ένα έργο το οποίο είχε εντάξει στον Προϋπολογισμό του 1976 για πρώτη φορά, επίσης ως πρωθυπουργός, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής». «Είμαι περήφανος αλλά είμαι και έτοιμος και πιο αποφασισμένος να μην αφήσω να χαθούν άλλες ευκαιρίες. Αρκετά με την ηττοπάθεια, αρκετά με τα συμπλέγματα. Γιατί όσα βλέπουμε τώρα γύρω μας, είναι αυτά τα οποία θέλουμε, είναι αυτά τα οποία μπορούμε» τόνισε.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο «τριπλό μήνυμα το οποίο εκπέμπει σήμερα το Μετρό: Από τη μία πλευρά, αφορά τον βραχίονα ενός ενιαίου, μεγάλου προγράμματος, κύριε Δήμαρχε, που αλλάζει ριζικά την εικόνα στη μητρόπολη της Μακεδονίας, σε συνδυασμό με τα πολλά νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, με τις συνδέσεις της Εγνατίας, με το εμβληματικό Flyover, το οποίο και αυτό θα είναι έτοιμο πριν τα μέσα του 2027, με τις εγκαταστάσεις της νέας ΔΕΘ, με τις δεκάδες τοπικές αναπλάσεις. Από την άλλη πλευρά, το σύγχρονο απόκτημα της πόλης δηλώνει πολλά και για τον πολιτικό και κοινωνικό προσανατολισμό αυτής της κυβέρνησης, και κυρίως για το ενδιαφέρον της ειδικά για τη Βόρεια Ελλάδα, από τον Έβρο μέχρι τα Γρεβενά, από την Πιερία μέχρι τους νομούς που απλώνονται στα βόρεια σύνορά μας, με βάση ένα σχέδιο που θέλει την Ελλάδα να αναπτύσσεται ισοδύναμα, ισόρροπα, τόσο στα κέντρα όσο και στην περιφέρειά της. Τα σημερινά εγκαίνια, τέλος, έχουν και τη σφραγίδα του γνήσιου λαϊκού χαρακτήρα της Νέας Δημοκρατίας, της μεγάλης παράταξης της οποίας έχω την τιμή να ηγούμαι, όχι μόνο γιατί δηλώνουν τη φροντίδα τη δική μας ώστε ο πολίτης να μετακινείται φθηνά, γρήγορα, με ασφάλεια, πολιτισμένα, αλλά γιατί αυτοί οι νέοι συρμοί σταδιακά θα ενώσουν το κέντρο της πόλης με τις συνοικίες της και ξέρουμε όταν μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις, τελικά μειώνονται και οι κοινωνικές αποστάσεις».

Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως για την κυβέρνηση η στήριξη των μέσων μαζικής μεταφοράς αποτελεί μία πολιτική επιλογή με έντονο κοινωνικό πρόσημο. «Στην Αθήνα προχωράει με μεγάλη ταχύτητα η Γραμμή 4 και μίλησα ήδη για την πολύ μεγάλη έμφαση την οποία δίνουμε στην αναβάθμιση και στην ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Μία άλλη εικόνα, μία άλλη ζωή» είπε.

Κλείνοντας την ομιλία του ευχαρίστησε όσους εργάστηκαν για να γίνει αυτό το έργο σήμερα πραγματικότητα, κάνοντας ξεχωριστή μνεία στην Λίνα Μενδώνη για τον «σημαντικό ρόλο που έπαιξε εσύ προσωπικά αλλά και όλες οι υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού για αυτό το θαύμα πραγματικά το οποίο θα δουν οι πολίτες».

«Στην ‘Ελληνικό Μετρό’, στους αναδόχους που έφεραν εις πέρας αυτό το ξεχωριστό έργο, αλλά θέλω να αναφερθώ ειδικά σε όλους όσοι εργάστηκαν για να γίνει πράξη το Μετρό της Θεσσαλονίκης. Νομίζω σας αξίζει το πιο δυνατό χειροκρότημα. Κάθε φορά που θα μπαίνετε στο Μετρό, θα θυμάστε ότι βάλατε και εσείς το δικό σας λιθαράκι για να γίνει πράξη αυτό το τόσο σπουδαίο, αυτό το τόσο μοναδικό έργο. Και είμαι σίγουρος ότι όλοι οι Θεσσαλονικείς θα δουν ότι τελικά άξιζε αυτή η ταλαιπωρία μέχρι που να ολοκληρωθεί η προσπάθεια και είμαι σίγουρος ότι θα αγαπήσουν, θα χαρούν, αλλά και θα προστατεύσουν οι ίδιοι αυτόν τον σπάνιο θησαυρό τους. Εύχομαι να είναι ασφαλή, γρήγορα και καλοτάξιδα τα δρομολόγια του νέου Μετρό και να αυξάνονται συνεχώς ώστε να μας οδηγούν ολοένα και πιο γρήγορα στο μέλλον» κατέληξε.

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ομιλίας του ο πρωθυπουργός μαζί με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, και τους αρμόδιους υπουργούς μετέβη στο κέντρο ελέγχου και πάτησε συμβολικά το κουμπί που σηματοδοτεί έναρξη λειτουργίας του Μετρό.

Με το πάτημα του κουμπιού άνοιξαν ταυτόχρονα οι μπάρες και στους 13 σταθμούς του Μετρό για να μπορέσει ο κόσμος να επιβιβαστεί σε αυτό. Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας επιβιβάστηκαν στον πρώτο συρμό κι έκαναν τη διαδρομή μέχρι το σταθμό Παπάφη του Μετρό.

Ν. Κουρέτας: Η πόλη αποκτά ένα μέσο σύγχρονο, αξιόπιστο, ασφαλές

«Ένα μεγάλο ταξίδι τελείωσε, ένα νέο αρχίζει», επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νικόλαος Κουρέτας, στα εγκαίνια. «Η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα μέσο σταθερής τροχιάς, σύγχρονο, αξιόπιστο, ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον», είπε ο κ. Κουρέτας, εξηγώντας πως τα εμπόδια ήταν πολλά, αλλά υπήρχε πάντα βούληση και προσπάθεια να ξεπεραστούν.

«Μέσα στον κορωνοϊό οι εργασίες δεν σταμάτησαν, αντιθέτως τις επιταχύναμε. Ήρθε η κρίση στην επάρκεια και τις τιμές, αλλά πάλι δεν κόψαμε ρυθμούς, με τον Άκτωρα και τη Hitachi προχωρήσαμε μαζί», ανέφερε.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον σταθμό Βενιζέλου, τον οποίο χαρακτήρισε στολίδι, τονίζοντας: «Μοναδικός, ένα παγκόσμιο τοπόσημο. Προορισμός που δείχνει τη θέλησή μας να ενώσουμε την ιστορία και τον πολιτισμό της πόλης με τον σύγχρονο κόσμο, σε έναν σταθμό μετρό. Με πολιτισμένο τρόπο, ήμασταν όλοι ενωμένοι σε αυτόν τον σκοπό. Τα προηγούμενα χρόνια, όταν έπρεπε να παρθούν κρίσιμες αποφάσεις, εξετάσαμε όλα τα δεδομένα και προχωρήσαμε για να φτάσουμε εδώ».

(ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI)

Στ. Αγγελούδης: Ημέρα-ορόσημο, πάνω στις ράγες του Μετρό η Θεσσαλονίκη τολμά την επανεκκίνησή της

(ΤΟΣΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ / INTIME NEWS)

«Ημέρα ορόσημο για τη Θεσσαλονίκη» χαρακτήρισε τη σημερινή ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, στην ομιλία που απηύθυνε κατά την τελετή των εγκαινίων. «Υποδεχόμαστε ένα έργο με πράξεις και όχι θεωρίες. Η πόλη καλωσορίζει το σημαντικότερο συγκοινωνιακό έργο των τελευταίων δεκαετιών βάζοντας τέλος στα πολλά χρόνια της υπομονής και καλωσορίζοντας μία νέα πραγματικότητα» ανέφερε ο κ. Αγγελούδης.

Όπως είπε, «σήμερα γίνεται το πρώτο μεγάλο βήμα για να κλείσει μία εκκρεμότητα που όχι μόνο λειτούργησε ως τροχοπέδη για την αναπτυξιακή προοπτική της πόλης αλλά παράλληλα τροφοδότησε τη συστηματική απαξίωση θεσμών και αρχών».

Αναφερόμενος στα προβλήματα που ανέκυψαν σημείωσε πως «οι δεκαετίες που απαιτήθηκαν για να φτάσουμε στη σημερινή ημέρα δεν παραγράφονται. Έχουμε όμως την αποφασιστικότητα να διεκδικήσουμε στο μέλλον τα χρονοδιαγράμματα να τηρούνται στο ακέραιο».

«Είναι σήμερα συνειδητή επιλογή της πόλης να κλείσει το κεφάλαιο αυτών των ετών της δυσπιστίας να σταματήσει να ζητά αενάως για όσα πλήγωσαν την πόλη. Η Θεσσαλονίκη έχει μόνο μία επιλογή, να κοιτάξει μπροστά με αισιοδοξία, να χαρεί και να αξιοποιήσει ένα νέο σύγχρονο μέσο που βελτιώνει την καθημερινότητα των πολιτών. Σήμερα η Θεσσαλονίκη ανεβαίνει επίπεδο πάνω στις ράγες του μετρό τολμά την επανεκκίνησή της» κατέληξε.

Α. Εξάρχου: Τιμή μας που παραδίδουμε σήμερα το Μετρό Θεσσαλονίκης

Την ημέρα που ο πρωθυπουργός του ζήτησε το μετρό Θεσσαλονίκης να είναι έτοιμο τον Νοέμβριο του 2024 θυμήθηκε ο Αλέξανδρος Εξάρχου, διευθύνων σύμβουλος της Intrakat.
«Φώναξα τους ανθρώπους της Aktor. Θυμάμαι με συγκίνηση τον κ. Αρανίτη, που είπε ότι πρέπει να το κάνουμε, μας ζητήθηκε να το κάνουμε και θα το κάνουμε», ανέφερε ο κ. Εξάρχου κατά την ομιλία του στα εγκαίνια του εμβληματικού αυτού έργου. «Μετά ζήτησα τη βοήθεια της Hitachi. Η αντίδρασή τους ήταν ακριβώς η ίδια. Τους ευχαριστώ πάρα πολύ», συνέχισε.

Ο κ. Εξάρχου, εμφανώς συγκινημένος, ευχαρίστησε όλους όσους είχαν συμβολή στο έργο. Όπως είπε «δεν θα τα καταφέρναμε χωρίς τη βοήθεια της κ. Μενδώνη, του κ. Σταϊκούρα, του κ. Ταχιάου, χωρίς τη βοήθεια του πρωθυπουργού, όταν χρειάστηκε, του κ. Κουρέτα, που ήταν πάντα εκεί».

Βόλτα του Κυριάκου Μητσοτάκη στη γειτονιά του σταθμού Βενιζέλου

(ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI)

Λίγο πριν αναχωρήσει για το αμαξοστάσιο Πυλαίας όπου λαμβάνει χώρα η τελετή για την έναρξη λειτουργίας του έργου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε τον σταθμό Βενιζέλου. Ο πρωθυπουργός περπάτησε στην περιοχή γύρω από το σταθμό Βενιζέλου, συναντήθηκε με καταστηματάρχες και συζήτησε μαζί τους για τα νέα δεδομένα που δημιουργεί η λειτουργία του Μετρό. Οι καταστηματάρχες εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την ολοκλήρωση του έργου. Ο κ. Μητσοτάκης αντάλλαξε χειραψίες και με περαστικούς.

(ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/EUROKINISSI)
(ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI)
Διαβάστε ακόμη:

→Μετρό Θεσσαλονίκης: Μία ιδέα σχεδόν 50 ετών, η τρύπα του Κούβελα, ο Γολγοθάς 18 ετών και τα 3 δισ. ευρώ

→Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο φως η αρχαία ιστορία της πόλης

→Κ. Μητσοτάκης από σταθμό «Βενιζέλου»: Το μετρό θα αλλάξει όλη την όψη της Θεσσαλονίκης

naftemporiki.gr