Skip to main content

Κ. Μητσοτάκης για αυτοκινητόδρομο Ε65: Έργο τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας – Σε 2,5 ώρες η διαδρομή Αθήνα – Καρδίτσα

(Intime News/Γ.Τ Πρωθυπουργού)

Παραδίδονται στην κυκλοφορία τα νέα τμήματα Λαμία - Ξυνιάδα (18,5 χλμ) και Τρίκαλα - Καλαμπάκα (25 χλμ) - Σε 2,5 ώρες η διαδρομή Αθήνα - Καρδίτσα

«Σήμερα είναι μία σπουδαία μέρα για την Στερεά Ελλάδα, τη Θεσσαλία, τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο, καθώς παραδίδουμε στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο τμήμα ενός σημαντικού δρόμου» ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. ανοίγοντας την ομιλία του στην εκδήλωση για τα εγκαίνια και την παράδοση του τμήματος Λαμία – Καλαμπάκα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65.

Σε 3 ώρες η διάρκεια μέχρι τα Τρίκαλα

«Γνωρίζω πολύ καλά πόσο σημαντικός είναι αυτός ο δρόμος, ειδικά για τη Δυτική Θεσσαλία, καθώς αποτελούσε ένα όνειρο δεκαετιών» τόνισε ο πρωθυπουργός, κάνοντας λόγο για «έργο τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας». Αναδεικνύοντας τη σημασία του έργου ο πρωθυπουργός τόνισε πως πλέον μειώνεται σε 2,5 ώρες η διάρκεια του ταξιδιού «για να πάει κανείς από την Αθήνα στην Καρδίτσα» και σε «3 ώρες για να πάει στα Τρίκαλα» ενώ ο δρόμος προσφέρει «προσβασιμότητα για ένα τόσο όμορφο κομμάτι της πατρίδας μας, τη δυτική Θεσσαλία».

«Έργο που πέρασε από 40 κύματα»

Κάνοντας αναδρομή στην πορεία του έργου και στις δυσκολίες που συνάντησε, σημείωσε πως «πέρασε από 40 κύματα». «Δοκιμάστηκε και αυτό μέσα στην οικονομική κρίση. Έφτασε κάποια στιγμή να είναι ‘κολοβό’, να έχει παραδοθεί μόνο το μεσαίο τμήμα, το νότιο να αντιμετωπίζει σημαντικά τεχνικά προβλήματα και το βόρειο τμήμα να βρίσκεται σε χρηματοδοτικό κενό» ανέφερε. «Αν δεν ήταν η επιμονή της κυβέρνησης και μία σκληρή διαπραγμάτευση που έγινε τότε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν θα μπορούσαμε να είχαμε εξασφαλίσει την ολοκλήρωση του βορείου τμήματος» συνέχισε.

«Εντός των επόμενων 2 ετών» η παράδοση του βόρειου τμήματος

Αναφερόμενος ειδικότερα στο βόρειο τμήμα εξέφρασε την εκτίμηση πως θα παραδοθεί «εντός των επόμενων δύο ετών ώστε ο δρόμος να παραδοθεί όπως ακριβώς είχε σχεδιαστεί πριν από 15 χρόνια».

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στη συμβολή των δρόμων, όπως αυτός που εγκαινιάζεται σήμερα, στην Εθνική Στρατηγική για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

«Η Ν.Δ. αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα»

Δεν παρέλειψε επίσης να στείλει και τα μηνύματά του εν όψει των ευρωεκλογών, τονίζοντας πως «τα έργα αυτά δεν θα είχαν πραγματοποιηθεί χωρίς τη χρηματοδοτική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

«Η Ν.Δ. είναι η παράταξη που έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, κράτησε την Ελλάδα στην Ευρώπη και αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα διεκδικώντας χρηματοδοτικούς πόρους και μεταφράζοντας αυτή τη σχέση μας με την Ε.Ε. σε απτά έργα προς όφελος των Ελλήνων» υπογράμμισε.

(Intime News/Γ.Τ Πρωθυπουργού)

«To 2019 είχαμε δεσμευθεί να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε απέραντο εργοτάξιο. Σήμερα τα εργοτάξια πια δίνουν σταδιακά τη θέση τους σε έτοιμα έργα προς όφελος των τοπικών κοινωνιών» συνέχισε ο πρωθυπουργός.

Επισήμανε παράλληλα πως «ο σχεδιασμός μεγάλων έργων είναι μία διαρκής διαδικασία που συνεχίζεται με αμείωτη ένταση». «Κλείνουμε τις εκκρεμότητες με το παρελθόν ως προς την ολοκλήρωση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων εθνικής εμβέλειας. Ο δρόμος Πάτρα – Πύργου βαίνει προς ολοκλήρωση και η μεγάλη εκκρεμότητα του ΒΟΑΚ έχει δρομολογηθεί» σημείωσε μεταξύ άλλων.

Χρ. Σταϊκούρας: Ραχοκοκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής της Κεντρικής Ελλάδος

(Intime News/Γ.Τ Πρωθυπουργού)

«Σήμερα παραδίδουμε ενοποιημένα το μεγαλύτερο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος Ε-65» ανέφερε από την πλευρά του στην ομιλία του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας. Όπως είπε, ο αυτοκινητόδρομος αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής της Κεντρικής Ελλάδος.

Ο υπουργός Υποδομών έκανε λόγο για ένα «άρτιο τεχνικά έργο που κατασκευάστηκε με πόρους του ΕΣΠΑ, έργο που αναβαθμίζει το οδικό δίκτυο, την οδική ασφάλεια και διευκολύνει τις μετακινήσεις με πολλαπλά οφέλη για τους πολίτες».

Με τη σειρά του, ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν μέχρι την ολοκλήρωσή του, ενώ χαρακτήρισε τον Ε65 «θρυαλλίδα ανάπτυξης για μία περιοχή της Θεσσαλίας που δοκιμάστηκε σκληρά», κάνοντας αναφορά στις ζημιές από τις πλημμύρες.

Γ. Περιστέρης (ΤΕΡΝΑ): «Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να επιταχύνουμε την παράδοση του βόρειου τμήματος»

(Intime News/Γ.Τ Πρωθυπουργού)

Στον χαιρετισμό του στην εκδήλωση ο πρόεδρος και CEO της ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, αναφέρθηκε στην πορεία και τις δυσκολίες κατασκευής του έργου τονίζοντας πως «δεν ήταν καθολου αυτονόητο ότι θα φτάναμε σήμερα σε αυτό το σημείο». Διαβεβαίωσε παράλληλα πως «θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να επιταχύνουμε την παράδοση του βόρειου τμήματος, παρακάμπτοντας σημαντικά μας δικαιώματα».

«Ελπίζουμε του χρόνου να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέρμα του, που είναι η Εγνατία στο σημείο που συναντάει το βορειοδυτικό κομμάτι της Εγνατίας Οδού» πρόσθεσε.

Τα οφέλη

Σημειώνεται ότι σήμερα παραδίδονται στην κυκλοφορία τα νέα τμήματα Λαμία – Ξυνιάδα (18,5 χλμ) και Τρίκαλα – Καλαμπάκα (25 χλμ). Με την παράδοση των δύο νέων τμημάτων του Ε65, τίθενται από σήμερα το βράδυ σε κυκλοφορία συνολικά 136 χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, από τον κόμβο Καρπενησίου έξω από τη Λαμία έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Καλαμπάκας, μειώνοντας σημαντικά το χρόνο της διαδρομής από την πρωτεύουσα μέχρι και τα Μετέωρα. Σημαντικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, ενώ μια νέα αναπτυξιακή δυναμική θα δοθεί στον κορμό της χώρας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα όταν ολοκληρωθεί ο Ε65 η διαδρομή από την Λαμία έως την Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, από 3 ώρες και 15 λεπτά που χρειάζονταν πριν την κατασκευή του.

Η ταυτότητα του έργου

Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας είναι ένα έργο το οποίο κατασκευάζει η εταιρεία ΤΕΡΝΑ Α.Ε. Έχει συνολικό μήκος 182,1 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 1,3 δισ ευρώ περίπου.

Ο Ε65 διαθέτει, δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και επιπλέον μία λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης ενώ στη διάθεση κάθε οδηγού σε 24ωρη βάση βρίσκονται υπηρεσίες οδικής ασφάλειας.

Στον Ε65 θα λειτουργούν 3 μετωπικοί σταθμοί διοδίων. Πρόκειται για τους σταθμούς Λιανοκλαδίου στο 17,1 χλμ. λίγα χλμ βόρεια του κόμβου προς Καρπενήσι με κόστος διέλευσης για τα ΙΧ στα 1,85 ευρώ, Σοφάδων στο 66,2 χλμ. με κόστος 3,40 ευρώ και Τρικάλων στο 105,7 χλμ με κόστος 2,95 ευρώ. Έτσι το κόστος για έναν οδηγό που θα εισέλθει στην αρχή του Ε65 και θέλει να φθάσει έως την Καλαμπάκα είναι 8,2 ευρώ. Ακόμα σε λειτουργία είναι επίσης οι πλευρικοί σταθμοί Ανάβρας με κόστος διέλευσης για τα ΙΧ τα 2 ευρώ, Προαστίου με 1,15 ευρώ, Τρικάλων με 0,80 ευρώ και Καλαμπάκας με 0,90 ευρώ.

Υπενθυμίζεται, σύμφωνα με στοιχεία της Κεντρικής Οδού, ότι υπό κατασκευή βρίσκονται και τα τελευταία 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου που θα ξεκινούν από τον ανισόπεδο κόμβο Καλαμπάκας και θα φτάνουν έως και την Εγνατία Οδό, Δυτικά των Γρεβενών.

naftemporiki.gr