Skip to main content

Το σχέδιο επανεκκίνησης εμπορευματικών και επιβατικών τρένων

REUTERS/Alexandros Avramidis

Προβλέπεται η αναστολή δρομολογίων για περιοχές χωρίς τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση.

Επαναφορά το ταχύτερο δυνατόν των εμπορευματικών δρομολογίων και σταδιακά επανεκκίνησης των επιβατικών τρένων, προβλέπει το σχέδιο της κυβέρνησης.

Προβλέπεται αναστολή των δρομολογίων για περιοχές που δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση για διάστημα από δύο εβδομάδες έως έναν μήνα. Σύμφωνα με πληροφορίες, πέντε θα είναι αρχικά οι παρεμβάσεις:

  • ενίσχυση προσωπικού με δυο σταθμάρχες,
  • αναστολή τμήματος του Αθήνα -Θεσσαλονίκη για τις επιβατικές μεταφορές και συγκεκριμένα εκεί που δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση, για διάστημα από δύο εβδομάδες έως έναν μήνα,
  • επανεκκίνηση των εμπορευματικών μεταφορών,
  •  ίδρυση Σώματος Εσωτερικού Ελέγχου (Ελεγκτής Τροχιάς Αμαξοστοιχίας) για να ενισχυθεί το πρωτόκολλο ασφάλειας,
  •  επαναφορά του Συντονιστικού Κέντρου Κυκλοφορίας ανάμεσα σε όλους τους φορείς.

Ο κ. Γεραπετρίτης αναμένεται σήμερα να κάνει γνωστές τις παρεμβάσεις παρουσιάζοντάς τες αναλυτικά.

Το κλίμα που επικρατεί στην κοινή γνώμη μετά το δυστύχημα στα Τέμπη παραμένει βαρύ, με την κυβέρνηση να επιχειρεί να φέρει σε μια στοιχειώδη κανονικότητα τον σιδηρόδρομο, με προτεραιότητες την πλήρη και με απόλυτη διαφάνεια διερεύνηση των συστημικών αιτιών που οδήγησαν στην τραγωδία και τη λήψη μέτρων άμεσης εφαρμογής.

Το πρώτο στίγμα από τις άμεσες διαπιστώσεις και ενέργειες που θα ακολουθήσουν από πλευράς κυβέρνησης αναμένεται να δοθεί σήμερα, κατά τη συνέντευξη Τύπου που θα παραχωρήσει ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για θέματα Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος πραγματοποίησε αυτοψία στη Λάρισα και στη Θεσσαλονίκη, στο σημείο της τραγωδίας στα Τέμπη, αλλά και σε συγκοινωνιακές υποδομές.

Αύριο κατά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου θα υπάρξει ενημέρωση από τον κ. Γεραπετρίτη για τα ζητήματα του τραγικού δυστυχήματος, ενώ αναμένεται να συζητηθούν θεσμικές κινήσεις και παρεμβάσεις που επιβάλλονται για θέματα που πρέπει να γίνουν άμεσα.

Σταθμάρχες

Εξάλλου, στο ποινικό μέρος, συνεχίζονται με καταιγιστικό ρυθμό οι αποκαλύψεις σχετικά με το τραγικό δυστύχημα, με τις έρευνες πλέον να στρέφονται στα πρόσωπα που έπαιξαν κομβικό ρόλο στη διαχείριση της κατάστασης μέχρι τη στιγμή του δυστυχήματος.

Πέρα από τον σταθμάρχη της Λάρισας που την κρίσιμη ώρα έκανε το μοιραίο λάθος, στο μικροσκόπιο του εισαγγελέα βρίσκονται ο επόπτης που επέλεξε τον 59χρονο ως επικεφαλής της βάρδιας τη νύχτα του δυστυχήματος, ο σταθμάρχης βάρδιας 14.00-23.00 που έφυγε νωρίτερα, ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων που δεν αντέδρασε στην κίνηση του τρένου στην άνοδο. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΟΣΕ σήμερα έχει 133 μόνιμους και 70 με μπλοκάκι σταθμάρχες, ενώ το Οργανόγραμμα προβλέπει δύναμη 414 ανθρώπων. Από το χαρτί των βαρδιών του Φεβρουαρίου, το οποίο αποκάλυψε το MEGA, υπάρχουν 15 σταθμάρχες στη Λάρισα.

Ο ΟΣΕ υπογραμμίζει ότι ο πίνακας στον σταθμό της Λάρισας, που θα μπορούσε να έχει αποτρέψει την εθνική τραγωδία, λειτουργούσε κανονικά, αλλά κανείς δεν τον κοίταξε.

Χθες η Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων ανακοίνωσε τις επόμενες κινήσεις της σχετικά με τη διερεύνηση και ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων. Η Επιτροπή η οποία συγκροτήθηκε με απόφαση του γενικού γραμματέα Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της οποίας πρόεδρος είναι ο κ. Ιωάννης-Κωνσταντίνος Χαλκιάς, συνήλθε, όπως έγραψε η «Ν», σε πρώτη συνεδρίαση και αποφάσισε:

  • Να ζητήσει την άμεση παροχή στοιχείων από τους εμπλεκόμενους φορείς για το δυστύχημα.
  • Να καλέσει στελέχη και υπαλλήλους των εμπλεκομένων φορέων για παροχή στοιχείων και διευκρίνιση ενεργειών ή παραλείψεων αναφορικά με τα συστημικά προβλήματα.
  • Να συνεκτιμήσει και να αξιολογήσει όλα τα στοιχεία που θα συγκεντρωθούν και να καταθέσει
    το πόρισμά της.