Τελικά οι δασμοί του Τραμπ δουλεύουν. Ακόμη και ο Πάπας είναι πλέον Made in USA. O «Μπομπ από το Σικάγο», αφού πέρασε δεκαετίες στις παραγκουπόλεις του Περού, έφτασε έως το Βατικανό για να ηγηθεί της Καθολικής Εκκλησίας ως Λέων ο 14ος.
Ήταν το απόλυτο αουτσάιντερ. Δεν υπήρχε σε καμία λίστα πιθανών διαδόχων του Πάπα Φραγκίσκου. Κι όμως, θεωρείται μία επιλογή συνέχειας. Γιατί μοιράζεται το όραμα του προκατόχου του για μία πιο ανοιχτή Εκκλησία που «αγαπά τους πάντες».
Είναι ο πρώτος Αμερικανός ποντίφικας και είναι μόλις ο τρίτος μόλις από τις τάξεις των Αυγουστινιανών. Και όπως θυμίζει σε ανάρτησή του ο καθηγητής Φιλοσοφίας, Γιώργος Στείρης, ο προηγούμενος Αυγουστινιανός, ο Πάπας Ευγένιος Δ’ (1431-47), ήταν αυτός που επεδίωξε και πέτυχε την ένωση της Ρωμαιοκαθολικής με την Ορθόδοξη Εκκλησία, στη Σύνοδο της Φεράρας-Φλωρεντίας (1438-39). «Η ένωση, παρότι έγινε δεκτή από τη μεγάλη πλειοψηφία των Ορθοδόξων ιεραρχών, εγκρίθηκε από τον αυτοκράτορα Ιωάννη Η’ και επισημοποιήθηκε από τον διάδοχό του Κωνσταντίνο ΙΑ’ τον Παλαιολόγο, τον τελευταίο αυτοκράτορα, τελικά δεν έγινε δεκτή από τους Ορθόδοξους», επισημαίνει. Θα δούμε λοιπόν τι σημαίνει η εκλογή του νέου Πάπα για τον διάλογο των χριστιανικών Εκκλησιών.
Σε κάθε περίπτωση ο Τραμπ καμαρώνει για την τιμή αυτή που έγινε στις ΗΠΑ, αν και είναι αμφίβολο αν θα χαρεί εάν διαβάσει ορισμένες από τις αναρτήσεις που έκαναν έως πρόσφατα ο Ρόμπερτ Φράνσις Πρεβόστ. Δεν είναι βεβαίως σε καμία περίπτωση ένας “woke” Πάπας, όπως κάποιοι θέλησαν να τον παρουσιάσουν. Αλλά σίγουρα δεν αγαπά τις διακρίσεις ούτε θεωρεί αναγκαίες τις μαζικές απελάσεις.
Θανατική ποινή
Διόλου επίσης δεν θα συμφωνεί, φανταζόμαστε, και με τη θανατική ποινή που βεβαίως ισχύει σε πολλές αμερικανικές πολιτείες και που αρκετοί Έλληνες θα ήθελα να τη δουν να επιστρέφει και στο δικό μας νομικό σύστημα. 42,9% τάσσονται υπέρ της επαναφοράς της θανατικής ποινής σε έρευνα του Eteron.
Απολύτως μοιρασμένοι οι ψηφοφόροι της ΝΔ – όπως και της Πλεύσης Ελευθερίας. 1 στους 3 ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ και 1 στους 4 του ΚΚΕ τάσσονται επίσης υπέρ.
Οι Αμερικανοί τα βάζουν με τη φέτα
Μιλώντας λοιπόν για Αμερικανούς, να πούμε ότι συνεχίζεται η πίεσή τους για την κατάργηση της ευρωπαϊκής ετικέτας ΠΟΠ – ΠΓΕ, που κατοχυρώνει την προέλευση ενός προϊόντος σε μια περιοχή ή μια χώρα, όπως είναι η φέτα ή η παρμεζάνα.
Στην έκθεση «2025 Special 301 Report» του Γραφείου του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών (USTR), που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «η ατζέντα της Ε.Ε. για τις γεωγραφικές ενδείξεις παραμένει άκρως ανησυχητική, διότι υπονομεύει σημαντικά την προστασία των εμπορικών σημάτων που κατέχουν οι Αμερικανοί παραγωγοί και επιβάλλει εμπόδια στην πρόσβαση στην αγορά για τα αμερικανικά προϊόντα».
Άρωμα εκλογών…
Άρωμα… εκλογών φέρνει η συνέντευξη Τύπου που ανακοίνωσε για τη Δευτέρα η Διοικούσα Επιτροπή της Ν.Δ. Θεσσαλονίκης: «Έλα να δεις πώς αλλάζει η Θεσσαλονίκη». Μαζί και η συνοδευτική προαναγγελία προγράμματος ενημερωτικών εκδηλώσεων που θα πραγματοποιήσουν το επόμενο διάστημα κλιμάκια του κυβερνώντος κόμματος στους δήμους της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης για να παρουσιάσουν την πορεία των έργων σε κάθε δήμο ξεχωριστά, αλλά και η παρουσίαση εφαρμογής για τους πολίτες προκειμένου να ενημερώνονται για την πορεία των έργων.
Με ενδιαφέρον αναμένεται ΕΑΝ και ΤΙ θα δείχνει η εν λόγω εφαρμογή ειδικά για τα δύο μείζονα για την πόλη έργα, την ανάπλαση της ΔΕΘ και την εκπλήρωση των υποχρεώσεων της πολιτείας για τη σιδηροδρομική σύνδεση του ΟΛΘ.
«Restart» για τη Frigoglass
Για να πάμε όμως και στα του επιχειρείν. Μπρος αρχίζει να παίρνει ξανά η «μηχανή» της Frigoglass, η οποία τα προηγούμενα χρόνια έπεσε επανειλημμένως στα βράχια, με αποτέλεσμα οι ομολογιούχοι να αναλάβουν τον έλεγχο της παραγωγικής δραστηριότητας. Ωστόσο, τα πράγματα αρχίζουν να αλλάζουν για την εταιρεία της οικογένειας Δαυίδ – Λεβέντη, η οποία προσφάτως άναψε το «πράσινο φως» στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου.
Το σχέδιο εδράζεται κατά κύριο λόγο στην είσοδο των νέων «συμπαιχτών» από την ιβηρική χερσόνησο, καθώς οι τελευταίοι αφενός θα καλύψουν την επικείμενη ΑΜΚ με αντάλλαγμα την απόκτηση του 26,4%, αφετέρου θα προσδέσουν στο «όχημα» της Frigoglass την επιχειρηματική δραστηριότητα των εταιρειών τους (Provisiona και Serlusa), οι οποίες θα μετατραπούν σε 100% θυγατρικές. Μ’ αυτόν τον τρόπο, η εισηγμένη θα αποκτήσει εκ νέου αντικείμενο παραγωγής.
Επομένως, το νέο εταιρικό σχήμα σε πρώτη φάση θα απαρτίζεται α) από τις δύο ιβηρικές εταιρείες, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον γνώριμο κλάδο της εμπορίας και συντήρησης επαγγελματικών ψυγείων, και β) από το 15% της παλαιάς Frigoglass (το υπόλοιπο 85% ανήκει στους ομολογιούχους). Το σημαντικότερο απ’ όλα, όμως, είναι ότι η «ανανεωμένη» Frigoglass θα είναι πλήρως απαλλαγμένη από τα λάθη του παρελθόντος, έχοντας μηδενικό δανεισμό και θετικό καθαρό ταμείο.
Αλλαγή σελίδας στη Moda Bagno μετά από 50 χρόνια!
Τίτλος τέλους σε μια πορεία 50 και πλέον ετών στα ηνία της εταιρείας του, δηλαδή της Moda Bagno, έριξε προχθές ο Νίκος Βαρβέρης, ο οποίος παρέδωσε και επισήμως τα «σκήπτρα» στους δύο γιους του. Το επιχειρηματικό ταξίδι του κοσμικού επιχειρηματία ξεκίνησε σε ηλικία μόλις 30 ετών, δηλαδή το 1974, όταν άνοιξε στο Κολωνάκι το πρώτο κατάστημα Moda Bagno, φέρνοντας στη μεταπολιτευτική Ελλάδα ό,τι πιο μοντέρνο στα είδη μπάνιου και κουζίνας. Στα τέλη του 1996 λάνσαρε το luxury brand «Interni», μπαίνοντας και στον κλάδο των επίπλων, ενώ λίγα χρόνια αργότερα ακολούθησε η είσοδος στην εστίαση, με το εστιατόριο Interni αρχικά στην οδό Ερμού και μετέπειτα στη Μύκονο, το οποίο παραμένει μέχρι και σήμερα σε λειτουργία, αποτελώντας μια πραγματική… χρηματομηχανή. Όλα αυτά κεφαλαιοποιήθηκαν με την «πρεμιέρα» της εταιρείας του Νίκου Βαρβέρη στο Χρηματιστήριο το 2000.
Οι διαδοχικές κρίσεις της δεκαετίας του ’10, αναμφίβολα, δημιούργησαν τριγμούς στο οικοδόμημα του επιχειρηματία, με τις ετήσιες πωλήσεις να βουλιάζουν έως τα 14 εκατ. ευρώ, τις ζημιές να μεγαλώνουν, τα χρέη να συσσωρεύονται και την κεφαλαιοποίηση να πέφτει κάτω των 10 εκατ. ευρώ. Από το 2017, ωστόσο, άρχισε η σταδιακή έξοδος από το τούνελ, πετυχαίνοντας την αναδιάρθρωση του τραπεζικού χρέους και «ποντάροντας» στη βαριά βιομηχανία του τουρισμού, δηλαδή στη Μύκονο. Δεν είναι τυχαίο ότι το εστιατόριο στο νησί των ανέμων πέτυχε τζίρο 9,8 εκατ. ευρώ το 2024, συνεισφέροντας το 30% των συνολικών εσόδων του Ομίλου. Πλέον, η νέα γενιά, η οποία θα έχει στο πλευρό της αρκετά έμπειρα στελέχη, καλείται να βάλει τη δική της υπογραφή, ώστε να συνεχίσει το «ταξίδι» της Moda Bagno.