Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
«Χωρίς την επίλυση τεχνικών εκκρεμών θεμάτων, προωθείται η τροποποίηση του χρονοδιαγράμματος εγκατάστασης των συστημάτων εισροών / εκροών και εντοπισμού θέσης στα πλοία εφοδιασμού ναυτιλιακών καυσίμων».
Το μήνυμα αυτό στέλνει στην κυβέρνηση η Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων με αφορμή το γεγονός ότι η περίοδος εγκατάστασης των συστημάτων αυτών έληξε τον Απρίλιο και προωθείται παράταση μέχρι τον Οκτώβριο, χωρίς όμως παράλληλα να διασφαλίζεται ότι θα λυθούν και τα τεχνικά προβλήματα που συνοδεύουν το project και καθιστούν δύσκολη την εφαρμογή του.
Ουσιαστικά πρόκειται για τη συνέχεια της προσπάθειας που γίνεται στην ξηρά, να είναι καταγεγραμμένη η ροή και η πορεία των υγρών καυσίμων μέχρι να φτάσουν στο τελικό καταναλωτή. Στη θάλασσα όμως ανάλογο προηγούμενο δεν υπάρχει πουθενά, αφού -σύμφωνα με την ΕΕΝΜΑ- τέτοια συστήματα δεν λειτουργούν σε καμία ευρωπαϊκή χώρα και για πρώτη φορά θα λειτουργήσουν συνολικά στη χώρα μας.
Από την πρώτη στιγμή, που εκδόθηκαν οι Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις η ΕΕΝΜΑ και τα μέλη της που έχουν στη διαχείριση τους σχεδόν στο σύνολό τους τα bunker ships, ζήτησαν από το υπουργείο Οικονομικών να συνεργαστούν προκειμένου να συζητήσουν και επιλυθούν, αυτά, τεχνικά κατά βάσει θέματα / ζητήματα που εάν δεν επιλυθούν, θα είναι αδύνατη η υλοποίηση εγκατάστασης των συστημάτων.
Τον Ιούνιο 2016 στο πλαίσιο της Ομάδας Εργασίας του Υπ. Οικονομικών έγιναν οι σχετικές συζητήσεις και σαφώς αναδείχτηκαν τα συγκεκριμένα τεχνικά θέματα, όπως επίσης και σε συνεδρίαση τον Απρίλιο 2017.
- Βλάβη στις ιχνηλάσιμες – ηλεκτρονικές σφραγίδες – καθορισμός διαδικασίας.
- Ορισμό αποδεκτής απόκλισης μετρούμενης ποσότητας.
- Μη δυνατότητα άμεσης αναφοράς στοιχείων λόγω μη κάλυψης συγκεκριμένης περιοχής από δίκτυο κ.λπ.
Στις συναντήσεις αυτές υπήρξε δέσμευση για επανεξέταση και επίλυση των τεχνικών θεμάτων, όμως μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει κάποια σχετική ενέργεια. Στην ΕΕΝΜΑ έχουν την πληροφόρηση ότι το χρονοδιάγραμμα εγκατάστασης συστημάτων που έληξε την 24η/4/2017 θα ανανεωθεί για ένα ακόμη εξάμηνο (μέχρι Οκτώβριο 2017).
Στο πλαίσιο αυτό η Ένωση επανέρχεται και επισημαίνει ότι οποιαδήποτε τροποποίηση του χρονοδιαγράμματος, εάν δεν επιλυθούν πρώτα τα εκκρεμή τεχνικά θέματα / ζητήματα η προσπάθεια θα είναι ανεδαφική, γιατί δεν θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι και πάλι να τα εγκαταστήσουν και λειτουργήσουν τα συστήματα κανονικά.
Παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις ΕΕΝΜΑ και ενδιαφερόμενων εταιρειών η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση προωθείται και ήδη, κατά πληροφορίες, βρίσκεται στον υπουργό Ναυτιλίας για την τελευταία υπογραφή.
Η επιστολή
Σε επιστολή της η ΕΕΝΜΑ προς τα αρμόδια υπουργεία επισημαίνει ότι «επειδή ο χρόνος περνά και οι εκκρεμότητες δεν έχουν επιλυθεί και επειδή τα όποια τεχνικά ζητήματα, θα καθιστούν την υλοποίηση ανέφικτη, παρακαλούμε για μια ακόμη φορά να επανεξετάσετε το όλο θέμα και η όποια παράταση του χρονοδιαγράμματος, να υπολογίζεται από την ημερομηνία επίλυσης των συναφών προβλημάτων. Για εμάς και τα μέλη της Ένωσής μας (διαχειριστές και πλοιοκτήτριες εφοδιαστικών πλοίων) θα ήταν ιδιαίτερα θετική μια συνάντηση μαζί σας σε ημερομηνία, και ώρα που εσείς θα μας ορίσετε, προκειμένου να έχουμε τη δυνατότητα-ευκαιρία, να συζητήσουμε τα συγκεκριμένα θέματα, και να καταβληθεί προσπάθεια για την εξεύρεση αμοιβαίας / αποδεκτής λύσης.
Δεν παραλείπουμε να σημειώσουμε για μια ακόμη φορά ότι τα μέλη μας σαφώς έχουν δηλώσει ότι θα εγκαταστήσουν τα σχετικά συστήματα στα πλοία τους, όμως αγωνιούν πως αυτά θα λειτουργήσουν, εάν δεν αρθούν/επιλυθούν τα σχετικά τεχνικά θέματα/προβλήματα. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος, που τόσο η Ένωσή μας, όσο και τα μέλη της αναδεικνύουν συχνά και τακτικά το θέμα, και προσπαθούν με κάθε τρόπο να γίνει αυτό αντιληπτό, και επιτέλους τα εκκρεμή θέματα να επιλυθούν και τα συστήματα να λειτουργήσουν κανονικά».