Skip to main content

Σερί ναυλοσυμφώνων για την Costamare στα τέλη του 2017

Από την έντυπη έκδοση

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

Στη θάλασσα, εξασφαλισμένο με ναυλοσύμφωνα, βρίσκεται το σύνολο του στόλου της Costamare, η οποία ταυτόχρονα αυξάνει το tonnage που διαχειρίζεται. Παρά το γεγονός ότι η αγορά στα containerships τα τελευταία χρόνια έχει δεχτεί πιέσεις και ένα σημαντικό ποσοστό του παγκόσμιου στόλου παρέμενε σταθερά δεμένο, η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία στα containerships, η οποία διαθέτει ένα στόλο από 70 πλοία, υπέγραψε ναυλοσύμφωνα για 16 πλοία το δ’ τρίμηνο του 2017, και σήμερα δεν έχει κανένα σε lay up.

Η εταιρεία, που έκλεισε το έτος με έσοδα 412,4 εκατ. δολάρια και προσαρμοσμένα κέρδη 76,9 εκατ. δολάρια, διεύρυνε τους τελευταίους μήνες τον στόλο της.

Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία παρέλαβε στις 23 Ιανουαρίου 2018 το νεότευκτο «Polar Argentina» χωρητικότητας 3.800 teu, το οποίο ναυλώθηκε από την Hamburg Sud για περίοδο επτά ετών.

Τρεις μήνες νωρίτερα, τον Οκτώβριο, εξαγόρασε το «CMA CGM L’Etoile», που ναυπηγήθηκε το 2005 και μπορεί να μεταφέρει 2.556 teu. Το πλοίο είναι ναυλωμένο στη γαλλική CMA CGM μέχρι τον Μάρτιο, με option επέκτασης μέχρι τον Ιούνιο.

Η εταιρεία τονίζει ότι η αγορά του πλοίου χρηματοδοτήθηκε από τα κεφάλαιά της.

Τόσο το νεότευκτο «Polar Argentina» που παρέλαβε πρόσφατα η Costamare όσο και το τελευταίο υπό ναυπήγηση πλοίο του τρέχοντος επενδυτικού προγράμματος αποκτήθηκαν από την κοινοπραξία που έχει δημιουργήσει η Costamare με το αμερικανικό fund York Capital Management, στο οποίο η ελληνική ναυτιλιακή συμφερόντων των αδελφών Κωνσταντακόπουλου συμμετέχει με ποσοστό 49%.

Ο κ. Γρηγόρης Ζήκος, CFO της εταιρείας, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα ανέφερε: «Το 2018 ξεκίνησε με θετικές προοπτικές.

Μέχρι στιγμής τα μεγαλύτερα πλοία έχουν επωφεληθεί περισσότερο από την ανάκαμψη και ελπίζουμε ότι αυτό θα δώσει ώθηση και στα πλοία των μικρότερων μεγεθών.

Κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2017 η εταιρεία εμφάνισε κέρδη. Παράλληλα, από το περασμένο τρίμηνο ναυλώσαμε 16 πλοία».

Οι εκτιμήσεις

Οι αναλυτές βλέπουν καλύτερες συνθήκες για τις ναυτιλιακές εταιρείες και άνοδο των ναύλων στη διετία 2019-2020, καθώς θα έχει μειωθεί τότε ο ρυθμός προσφοράς νέας χωρητικότητας, αφού το βιβλίο παραγγελιών θα έχει βρεθεί στα χαμηλότερα ιστορικά επίπεδα στο 13,5% του εν λειτουργία στόλου.

Ειδικότερα. ο COO της μεγαλύτερης εταιρείας liners στον κόσμο, της Maersk Linew, Soren Toft, δήλωσε ότι μπορεί από τη μια πλευρά οι ρυθμοί ανάπτυξης των ετών πριν από το 2009 να μην μπορούν να επιτευχθούν πια, αλλά τόσο για το 2018 όσο και για τα επόμενα έτη εκτιμά ότι η αύξηση θα κυμανθεί από 2% μέχρι 4%.

Σε αυτό αναμένεται να συντείνει και το γεγονός ότι δεν αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω οι χωρητικότητες στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Σήμερα, τόνισε, τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορούν να διακινούν πέριξ των 20.000 TEUs. Ωστόσο, τα λιμάνια που μπορούν να δεχτούν αυτά τα πλοία δεν φτάνουν τα 25 σε ολόκληρο το κόσμο.

Αύξηση της ζήτησης αλλά και περαιτέρω συγχωνεύσεις και εξαγορές στους liners βλέπει επίσης για τη χρονιά που διανύουμε και η διοίκηση της Hapag- Lloyd.

Τα κέρδη

Έσοδα ύψους 412,4 εκατ. δολαρίων εξασφάλισε το 2017 η Costamare έναντι εσόδων 468 εκατ. δολαρίων το 2016. Τα προσαρμοσμένα κέρδη της εταιρείας έφτασαν τα 76,9 εκατ. δολάρια από 115,1 εκατ. δολάρια το 2016.

Όσον αφορά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, τα έσοδα της Costamare έφτασαν τα 100,6 εκατ. δολάρια από 110,1 εκατ. δολάρια. Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανήλθαν σε 18,4 εκατ. από 23 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.