Από την έντυπη έκδοση
Τα… «ρέστα της» για να κατακτήσει την αγορά της Κίνας δίνει η Royal Caribbean, η οποία στην προσπάθεια να προλάβει τον μεγάλο της ανταγωνιστή, την Carnival, αποφάσισε να βάλει και δεύτερο mega κρουαζιερόπλοιο στην περιοχή, το «αδελφό» του Quantum of the Seas, 4.000 επιβατών, το «Ovation of the Seas».
Το πλοίο, το οποίο ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος κρουαζιέρας στον κόσμο αναμένεται να παραλάβει το β’ τρίμηνο του 2016, θα είναι το πέμπτο στη σειρά πλοίο που «κατεβάζει» η RCLA στην Ασία για κρουαζιέρες. Τα άλλα τέσσερα είναι τα «Quantum of the Seas», «Mariner of the Seas», «Voyager of the Seas» και «Legend of the Seas».
Το 2016 και αν στο μεσοδιάστημα δεν υπάρξει ανάλογη κίνηση – απάντηση από τη Carnival, η Royal Caribbean θα έχει το μεγαλύτερο στόλο κρουαζιερόπλοιων με παρουσία στην Κίνα. Τα πέντε πλοία θα πιάνουν όλα τα μεγάλα λιμάνια της περιοχής όπως Σαγκάη, Tianjin, Χονγκ Κονγκ και Xiamen, ενώ θα πραγματοποιούν από τριήμερες μέχρι και δωδεκαήμερες κρουαζιέρες, οι οποίες θα περιλαμβάνουν προσεγγίσεις σε Ιαπωνία, Κορέα και Βιετνάμ.
Η Royal Caribbean συνεργάζεται ήδη με την κινεζική εταιρεία Ctrip, που ελέγχει το 10% της αγοράς της Κίνας, και δημιούργησαν μαζί μια νέα εταιρεία, τη SkySea Cruises.
Η Royal και η Ctrip διαθέτουν η καθεμιά το 35% των μετοχών της νέας εταιρείας. Η κίνηση αυτή ήταν ουσιαστικά η απάντηση στους μεγάλους ανταγωνιστές της Carnival, οι οποίοι σε συνεργασία με τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri θα αναπτύξουν το πρώτο mega κρουαζιερόπλοιο που θα κατασκευαστεί για λογαριασμό των Αμερικανών σε κινεζικά ναυπηγεία.
Η Carnival ανακοίνωσε ακόμη ότι σχεδιάζει να προσθέσει άλλο ένα πλοίο στην Κίνα από τον Απρίλιο, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό των κρουαζιερόπλοιών της που δραστηριοποιούνται στην περιοχή σε τέσσερα.
Η εταιρεία έχει ως στόχο να μεταφέρει 500.000 επιβάτες το 2015 στην Κίνα, που αντιστοιχούν σε ποσοστό αύξησης 140% σε σύγκριση με το 2013.
Η UBS Securities έχει επισημάνει ότι η μεταφορά κρουαζιερόπλοιων προς την Κίνα θα ενισχύσει τη δυναμική του κλάδου.
«Πιστεύουμε ότι η ανάδυση της Κίνας ως μείζονος αγοράς κρουαζιέρας μπορεί να οδηγήσει σε ανακατατάξεις στους στόλους, με την αποχώρηση πλοίων από τις ώριμες αγορές», σημειώνει η εταιρεία στην ανάλυσή της.