Το πρώτο ammonia ready, pure car carrier του ομίλου Grimaldi ονομάστηκε «Grande Shanghai».
Πρόκειται για ένα πλοίο που μπορεί να μεταφέρει 9.000 μονάδες και θα μειώσει κατά το ήμισυ την κατανάλωση καυσίμου ανά μονάδα φορτίου, ενώ μπορεί να μετατραπεί για χρήση αμμωνίας για μεταφορά χωρίς εκπομπές άνθρακα.
Στο Haimen (Jiangsu, Κίνα) πραγματοποιήθηκε η τελετή ονοματοδοσίας του Grande Shanghai, σηματοδοτώντας την έναρξη λειτουργίας του πρώτου από τα δέκα πλοία PCTC (Pure Car & Truck Carrier) νέας γενιάς που ανέθεσε ο Όμιλος Grimaldi στην China Merchants Heavy Industries.
Τα πρώτα πέντε πλοία θα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν 9.000 CEU (Car Equivalent Units), ενώ τα υπόλοιπα πέντε θα προσφέρουν αυξημένη χωρητικότητα 9.800 CEU.
Μεταξύ των συμμετεχόντων ήταν ο Sichuan Wu, πρόεδρος της China Merchants Industry, και ο Luigi Pacella Grimaldi, διευθυντής της Automotive Intercontinental του ιταλικού ναυτιλιακού ομίλου.
Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία της η γενική πρόξενος της Ιταλίας στη Σαγκάη, Tiziana D’ Angelo, η οποία ήταν η νονά του πλοίου, το οποίο πήρε συμβολικά το όνομά του από την οικονομική πρωτεύουσα της Κίνας.
Το «Grande Shanghai», σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων, μειώνει την κατανάλωση καυσίμου ανά μεταφερόμενη μονάδα φορτίου κατά 50%.
Ο σχεδιασμός του πλοίου είναι αποτέλεσμα της στενής συνεργασίας μεταξύ του Ομίλου Grimaldi και του ναυπηγικού γραφείου Knud E. Hansen.
Έχει μήκος 220 μέτρα και πλάτος 38 μέτρα, ολική χωρητικότητα 93.145 τόνων και ταχύτητα πλεύσης 18 κόμβων. Στα 14 καταστρώματά του, μπορεί να φιλοξενήσει τόσο ηλεκτρικά οχήματα, όσο και οχήματα που κινούνται με παραδοσιακά καύσιμα.
Το «Grande Shanghai» είναι επίσης το πρώτο πλοίο του στόλου Grimaldi που έλαβε την πιστοποίηση Ammonia Ready από το Ιταλικό Ναυτιλιακό Μητρώο (RINA), η οποία πιστοποιεί ότι μπορεί να μετατραπεί για τη χρήση αμμωνίας ως εναλλακτικού καυσίμου μηδενικών εκπομπών άνθρακα: ένα σημαντικό βήμα προς την ενεργειακή μετάβαση και τις αποδοτικές, χωρίς εκπομπές άνθρακα θαλάσσιες μεταφορές.
Κατασκευασμένο σύμφωνα με τα υψηλότερα περιβαλλοντικά πρότυπα, το «Grande Shanghai» έχει επίσης λάβει πρόσθετες πιστοποιήσεις κλάσης, όπως Green Plus, Green Star 3, Comfort Vibration και Comfort Noise Port.
Το πλοίο ενσωματώνει πολλές πράσινες τεχνολογίες: μπαταρίες λιθίου μεγάλης χωρητικότητας με συνολική ισχύ 5 MWh, 2.500 τετραγωνικά μέτρα ηλιακών πάνελ και σύστημα cold ironing με παροχή ηλεκτρικού ρεύματος από την ξηρά, όπου είναι διαθέσιμο.
Τα προηγμένα συστήματα βελτιστοποίησης ενέργειας του διαθέτουν επίσης επιστρώσεις σκάφους με βάση το πυρίτιο για τη μείωση της αντίστασης, έξυπνους ελέγχους εξαερισμού και κλιματισμού, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κινητήρα με σύστημα καθαρισμού καυσαερίων για τη μείωση των εκπομπών οξειδίου του θείου (SOx) και σωματιδίων (PM) και επιλεκτική καταλυτική μείωση για τον περιορισμό των εκπομπών οξειδίου του αζώτου (NOx) κάτω από τα επίπεδα TIER III.
Πρόσθετες καινοτομίες που ελαχιστοποιούν περαιτέρω τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο περιλαμβάνουν ένα σύστημα λίπανσης αέρα, βελτιστοποιημένο σχεδιασμό κύτους και ένα καινοτόμο πηδάλιο πύλης που εγκαταστάθηκε για πρώτη φορά σε πλοίο PCTC. Αυτό το πηδάλιο, με δύο πτερύγια τοποθετημένα εκατέρωθεν της προπέλας, βελτιώνει την αποδοτικότητα της πρόωσης και την ευελιξία.