Παρά την προσωρινή κατάπαυση του πυρός μεταξύ Ισραήλ και Ιράν, τα προβλήματα ασφαλείας στα Στενά του Ορμούζ συνεχίζονται για τους πλοιοκτήτες, με περιστατικά παρεμβολής στα GPS που να αναγκάζουν τα πλοία να μειώσουν τις διελεύσεις τους.
Σε δηλώσεις της στο αμερικανικό δίκτυο CNBC, η Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Navios Maritime Partners σημειώνει ότι τα πλοία στα Στενό του Ορμούζ εξακολουθούν να απειλούνται από το διαρκές μπλοκάρισμα του σήματος GPS.
«Είχαμε περίπου 20% λιγότερη διέλευση πλοίων από τα Στενά του Ορμούζ και τα πλοία περιμένουν έξω από αυτά», δήλωσε η ελληνίδα πλοικτήτρια στο αμερικανικό δίκτυο. «Πολλές από τις εταιρείες ωκεάνιας ναυτιλίας διέρχονται μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας λόγω της παρεμβολών στα σημάτων GPS των πλοίων. Δεν θέλουν να περάσουν κατά τη διάρκεια της νύχτας επειδή το θεωρούν επικίνδυνο. Επομένως, η κατάσταση είναι πολύ ρευστή», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με εκτίμηση της 20ής Ιουνίου από το Maritime Information Cooperation & Awareness Center, το 970 πλοία ημερησίως αντιμετώπισαν παρεμβολές GPS μόνο κατά την εβδομάδα που είχε προηγηθεί της 20ης Ιουνίου.
Μείωση κυκλοφορίας
Επιπλέον, δεδομένα από την εταιρεία πληροφοριών για τη ναυτιλία Kpler δείχνουν μειωμένη τη συνολική κυκλοφορία στα Στενά του Ορμούζ από τις 13 Ιουνίου έως τις 22 Ιουνίου, με βάση τα στοιχεία της MMSI για όλα τα πλοία και τα δεξαμενόπλοια στην περιοχή. Ο MMSI είναι ένας μοναδικός εννιαψήφιος αριθμός που χρησιμοποιείται για την αναγνώριση πλοίων και χρησιμοποιείται για την παρακολούθηση και τις επικοινωνίες μεταξύ αυτών.

Στις 13 Ιουνίου, ο μοναδικός αριθμός MMSI για όλα τα είδη πλοίων ήταν 16.127 και μειώθηκε σε 7.947 στις 22 Ιουνίου. Για τα δεξαμενόπλοια, ο MMSI μειώθηκε από 1.120 σε 889 στις 22 Ιουνίου.
Κρίσιμη διαδρομή
Τα Στενά του Ορμούζ που συνδέεουν τον Περσικό Κόλπο με την Αραβική Θάλασσα, αποτελούν κρίσιμη διαδρομή διαμετακόμισης για τις παγκόσμιες μεταφορές πετρελαίου και φυσικού αερίου, με περίπου το 20% του παγκόσμιου πετρελαίου και φυσικού αερίου να διέρχεται από τα συγκεκριμένα ύδατα.
Στο στενότερο σημείο τους, τα Στενά του Ορμούζ έχουν μήκος 21 μίλια και αυτός είναι ένας πρωταρχικός λόγος για τον οποίο η παρεμβολή σήματος GPS αποτελεί κρίσιμο ζήτημα για τα πλοία, δήλωσε η Φράγκου. «Αυτό είναι πολύ σημαντικό», δηλώνει η κυρία Φράγκου. «Για την ασφάλεια του πληρώματος και του σκάφους… Οι συνθήκες ασφαλείας είναι κάτι που έχουμε στην πρώτη γραμμή του μυαλού μας. Γι′ αυτό τα παρακολουθούμε συνεχώς».