Skip to main content

ΤΕΝ: «Πρασίνισμα» με οικονομική ευρωστία

Τα συμβασιοποιημένα έσοδα της εταιρείας το πρώτο τρίμηνο του έτους ήταν 3,7 δισ. δολάρια

Σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα παρέμειναν τα οικονομικά μεγέθη της Tsakos Energy Navigation (TEN), συμφερόντων του δρος Νικόλα Τσάκου το πρώτο τρίμηνο του 2025, οδηγούμενα από τους ισχυρούς ναύλους στην αγορά δεξαμενόπλοιων.

Παράλληλα, η εταιρεία έχει να επιδείξει συμβασιοποιημένα έσοδα ύψους 3,7 δισ. δολαρίων και ταμειακά διαθέσιμα 350 εκατ. δολ., αυξημένα κατά 1,1 εκατ. δολ. σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024.

Ειδικότερα, τα έσοδα από ταξίδια της ΤΕΝ ανήλθαν στα 197,1 εκατ. δολάρια το φετινό πρώτο τρίμηνο έναντι 201,58 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα καθαρά κέρδη της ΤΕΝ υποχώρησαν στα 38 εκατ. δολάρια από 54,4 εκατ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Επίσης, το μέσο ημερήσιο ισοδύναμο χρονοναύλωσης του στόλου ανήλθε φέτος στα 30.741 δολάρια από 33.403 δολάρια το 2024, παραμένοντας -σύμφωνα με την εταιρεία- σε υγιή επίπεδα παρά τις αναταράξεις της αγοράς.

Ο Δρ Νίκος Τσάκος

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η εισηγμένη στο NYSE συνεχίζει με ταχύτατους ρυθμούς το διευρυμένο πρόγραμμα ανανέωσης και «πρασινίσματος» του στόλου της, «τρέχοντας» τη ναυπήγηση 21 eco πλοίων, ενώ τα τάνκερ «Dr Irene Tsakos» και «Athens 04» παραλήφθηκαν πριν από λίγες ημέρες.

Εντός του πρώτου τριμήνου του έτους η Tsakos Energy Navigation έκλεισε 15ετή συμβόλαια απασχόλησης για την Petrobras Transporte S.A., τη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς πετρελαίου και φυσικού αερίου στη Βραζιλία, ενώ το deal αφορά τη ναυπήγηση εννέα δεξαμενόπλοιων τύπου DP2 Suezmax Shuttle Tankers.

Τα συνολικά ακαθάριστα έσοδα από αυτή τη συμφωνία αναμένεται να φτάσουν τα 2 δισ. δολάρια.

Μέρισμα

Η εισηγμένη αποφάσισε να προκηρύξει μέρισμα 0,60 δολ. ανά μετοχή, το οποίο θα πληρώσει στις 14 Ιουλίου 2025.

Συμπεριλαμβανομένης αυτής της διανομής, που είναι διπλάσια από την πρώτη εξαμηνιαία διανομή του 2023, η ΤΕΝ έχει καταβάλει μερίσματα κοινών και προνομιούχων μετοχών άνω των 900 εκατ. δολαρίων από την έναρξη της διαπραγμάτευσής της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης το 2002.

«Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2025 μας παρέχουν τη σιγουριά ότι η TEN μπορεί να επιτύχει βιώσιμη ανάπτυξη σε όλους τους τομείς στους οποίους δραστηριοποιείται και να ανταμείψει τους μετόχους της ανεξάρτητα από τις διακυμάνσεις της αγοράς. Το επιχειρηματικό μοντέλο της TEN έχει προσφέρει αδιάλειπτα μερίσματα και συνεπή επέκταση καθ’ όλη τη διάρκεια της τριαντάχρονης ιστορίας της», σχολίασε ο κ. Γιώργος Σαρόγλου, πρόεδρος & COO της TEN.

Σημειώνεται πως οι αποσβέσεις κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 41,1 εκατομμύρια δολάρια, εξαιτίας του μεγαλύτερου αριθμού και την προσθήκη σύγχρονων πλοίων στον στόλο, σύμφωνα με τη συνεχιζόμενη στρατηγική της εταιρείας να διατηρήσει μια ευέλικτη δομή.

Παρά την αύξηση του μεγέθους του στόλου σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2024, το τραπεζικό χρέος στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025 ήταν στο 1,7 δισ. δολάρια, ελαφρώς χαμηλότερα σε σύγκριση με το τέλος του 2024.

Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2025 το κόστος τόκων, που αντανακλά τόσο το χαμηλότερο τραπεζικό χρέος όσο και το περιβάλλον χαμηλότερων επιτοκίων σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2024, ανήλθε σε 24 εκατομμύρια δολάρια, περίπου 1,1 εκατ. δολάρια κάτω από το επίπεδο που καταγράφηκε το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Ο στόλος

Το πρώτο μισό του τρέχοντος έτους ήταν ένα από τα πιο πολυάσχολα στην ιστορία της ΤΕΝ, καθώς συνεχίζεται η στόχευση σε ευκαιρίες-σταθμούς για την κατασκευή σύγχρονων πλοίων, καθιστώντας την έναν από τους μεγαλύτερους, διαφοροποιημένους και ευέλικτους μεταφορείς ενέργειας στον κόσμο.

Ενδεικτικά, με φόντο το deal με την Petrobras, τα επόμενα χρόνια η ΤΕΝ θα διαθέτει συνολικά στόλο από 16 DP2 Suezmax Shuttle και θα είναι ένας από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες Shuttle tankers στον κόσμο.

Ο διαφοροποιημένος στόλος της ΤΕΝ αποτελείται σήμερα από 82 πλοία, crude tankers, product tankers και LNG carriers, συμπεριλαμβανομένων δώδεκα δεξαμενόπλοιων μεταφοράς DP2, δύο πλοίων Suezmax με scrubbers, δύο δεξαμενόπλοιων MR με scrubbers και πέντε δεξαμενόπλοιων LR1 με scrubbers υπό κατασκευή.

Η συνολική χωρητικότητα του στόλου της εισηγμένης ανέρχεται σε 10,1 εκατομμύρια dwt.