Skip to main content

Ανοδικά η διακίνηση containers στον Πειραιά

Σημαντική αύξηση εμπορευματοκιβωτίων καταγράφηκε τον Μάιο στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της Cosco Shipping Ports

Ανοδική τάση καταγράφεται στη διακίνηση των containers από τον λιμένα του Πειραιά, παρά τις γεωπολιτικές εντάσεις που συνεχίζουν να επηρεάζουν τις διεθνείς εμπορευματικές ροές.

Η πλήρης επιστροφή των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από την Ερυθρά Θάλασσα εξακολουθεί να παραμένει αβέβαιη μετά και την εμπόλεμη κατάσταση Ισραήλ – Ιράν.

Ωστόσο, ο λιμένας του Πειραιά, και ειδικότερα οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της Cosco Shipping Ports, καταγράφει αύξηση στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων, αντανακλώντας την ανθεκτικότητα και τη στρατηγική σημασία του λιμένα στις νέες συνθήκες.

Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, η κίνηση στη Διώρυγα του Σουέζ εξακολουθεί να παραμένει μειωμένη κατά 60% σε σχέση με τα επίπεδα που ήταν πριν από τις επιθέσεις των Χούθι και παρά τις εκπτωτικές πολιτικές της Αρχής της Διώρυγας, προκειμένου να προσελκύσει τους μεταφορείς να επιστρέψουν στην παγκόσμια αυτή ναυτιλιακή οδό.

Σύμφωνα με στοιχεία της Cosco Shipping Ports, η διακίνηση των φορτίων από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά παρουσίασε αύξηση κατά 5,6% σε επίπεδο μήνα.

Συγκεκριμένα, τον Μάιο του 2025 διακινήθηκαν συνολικά 337 χιλιάδες TEUs, έναντι 319 χιλ. TEUs τον ίδιο μήνα του 2024.

Σε επίπεδο πενταμήνου, η διακίνηση αυξήθηκε κατά 5,2%. Συγκεκριμένα, από τους προβλήτες
ΙΙ και ΙΙΙ στον ΣΕΠ διακινήθηκαν 1,674 εκατ. TEUs, έναντι 1,591 εκατ. TEUs το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Cosco Shipping Ports παρουσίασε υψηλές επιδόσεις τον Μάιο του 2025, με τη διακίνηση στους 35 λιμένες της να ανέρχεται σε 9,8 εκατ. TEUs, σημειώνοντας αύξηση 3,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Σε επίπεδο έτους (Ιανουάριος – Μάιος 2025), από τους τερματικούς σταθμούς που διαχειρίζεται η Cosco διακινήθηκαν συνολικά 46,6 εκατ. TEUs, έναντι 43,9 εκατ. TEUs το αντίστοιχο διάστημα του 2024 (αύξηση 6,2%).

Όσον αφορά τη διακίνηση στην Κίνα, οι τερματικοί σταθμοί στις νοτιοδυτικές περιοχές και στο Δέλτα του ποταμού Γιανγκτσέ σημείωσαν καλές επιδόσεις.

Από την περιοχή του Yangtze River Delta (Δέλτα του ποταμού Γιανγκτσέ), που είναι μια από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές και βιομηχανικές ζώνες στον κόσμο, διακινήθηκαν τον Μάιο 1,471 εκατ. TEUs, έναντι 1,416 εκατ. TEUs τον ίδιο μήνα πέρυσι.

Στο πεντάμηνο

Σε επίπεδο πενταμήνου, το 2025, η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στη συγκεκριμένη περιοχή άγγιξε τα 6,9 εκατ. TEUs, έναντι 6,6 εκατ. TEUs το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Οι υπερπόντιοι τερματικοί σταθμοί εκτός Κίνας συνέχισαν να αναπτύσσονται, με τη διακίνησή τους να αυξάνεται κατά 10,0%. Οι τερματικοί σταθμοί CSP Zeebrugge και CSP Piraeus σημείωσαν καλές επιδόσεις, με τη διακίνηση να αυξάνεται κατά 138,9% και 5,6% αντίστοιχα.

Αύξηση τιμών των spot ναύλων λόγω ζήτησης προς τις ΗΠΑ

Ο Παγκόσμιος Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων (WCI) της Drewry καταγράφει μια απρόσμενη στροφή στην παγκόσμια ναυλαγορά, καθώς οι τιμές των spot ναύλων στα εμπορευματοκιβώτια παρουσιάζουν σημαντική άνοδο ύστερα από μήνες πτώσης.

Η «παύση» των δασμών από τον πρόεδρο Τραμπ επανέφερε την εμπορική κινητικότητα προς τις ΗΠΑ, οδηγώντας σε έντονη αύξηση των τιμών, κυρίως στις διαδρομές Transpacific.

Αν και ο συνολικός δείκτης παραμένει σταθερός σε εβδομαδιαία βάση, η αύξηση 59% μέσα σε έναν μόλις μήνα αντανακλά τη νέα ένταση στη ζήτηση.

Ο World Container Index (WCI) της Drewry, που παρακολουθεί τις spot ναυτιλιακές τιμές εμπορευματοκιβωτίων σε βασικούς East-West εμπορικούς δρόμους, έμεινε σταθερός στα 3.543 δολ. ανά 40ft ποδών container την εβδομάδα της 12ης Ιουνίου 2025.

Ωστόσο, ο δείκτης αυξήθηκε κατά 59% τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες, καθώς η «παύση» του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για τους εισαγωγικούς δασμούς οδήγησε στην επανάληψη της κίνησης προς τις ΗΠΑ, μετά την αρχική κατάρρευση του όγκου του Transpacific.

Οι τιμές των ναύλων από τη Σαγκάη προς τη Νέα Υόρκη αυξήθηκαν κατά 2%, στα 7.285 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40ft την περασμένη εβδομάδα και κατά 67% από τις 15 Μαΐου (πριν από τέσσερις εβδομάδες), ενώ οι τιμές spot προς το Λος Άντζελες αυξήθηκαν κατά 1% την περασμένη εβδομάδα και κατά 89% τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες.

Οι τιμές στη διαδρομή Transpacific προς Ανατολάς μεταβλήθηκαν οριακά, εν μέσω της νέας ένεσης χωρητικότητας.

Οι τιμές των ναύλων από τη Σαγκάη προς το Ρότερνταμ και τη Γένοβα παρέμειναν σταθερές την περασμένη εβδομάδα, στα 2.837 δολάρια και 4.054 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40ft, αντίστοιχα.