Skip to main content

Μονάδα bunkering LNG με άρωμα Ελλάδας στις ΗΠΑ

Κατασκευή στον Κόλπο των ΗΠΑ από τη Seapath του Libra Group, της οικογένειας Λογοθέτη

Την πρώτη μονάδα υγροποίησης και αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στον Κόλπο των ΗΠΑ (πρώην Κόλπος του Μεξικού), αποκλειστικά για τον ανεφοδιασμό πλοίων, αναλαμβάνει να κατασκευάσει η εταιρεία Seapath, θυγατρική του Libra Group, συμφερόντων της οικογένειας Λογοθέτη.

Ειδικότερα, η Seapath εξασφάλισε αδειοδότηση από το Σώμα Μηχανικού του Στρατού και την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ προκειμένου να ξεκινήσει την κατασκευή της συγκεκριμένης μονάδας.

Επένδυση 300 εκατ.

Η συνολική επένδυση, η οποία υλοποιείται από τη Seapath σε συνεργασία με την Pilot LNG, με έδρα το Χιούστον, θα ανέλθει σε τουλάχιστον 300 εκατ. δολάρια, ενώ η κατασκευή της μονάδας αναμένεται να ξεκινήσει το τέταρτο τρίμηνο του 2025 και να ολοκληρωθεί σε περίπου δύο έτη.

Μια κίνηση που δείχνει τα γρήγορα αντανακλαστικά του ομίλου, αφού είναι σε άμεση συνάρτηση με τις πολιτικές που αναπτύσσει ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, για την ενέργεια και τη βιομηχανία.

Όταν θα τεθεί σε λειτουργία, η Galveston LNG Bunker Port θα αποτελέσει την πρώτη υποδομή παραγωγής και αποθήκευσης LNG στην περιοχή του Κόλπου των ΗΠΑ για τον ανεφοδιασμό πλοίων που κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Σημειώνεται ότι έχουν γίνει ήδη επαφές με ναυτιλιακούς ομίλους ελληνικών συμφερόντων για τον ανεφοδιασμό πλοίων μέσω της νέας μονάδας.

Ο νέος σταθμός

Επισημαίνεται ότι ο Όμιλος Libra δραστηριοποιείται στη ναυτιλία, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες, τον τουρισμό, το real estate, αλλά και στην αεροδιαστημική.

Ο σταθμός θα κατασκευαστεί και θα λειτουργεί στη βιομηχανική περιοχή της πόλης του Τέξας, κοντά σε τρεις σημαντικούς λιμένες: Τον λιμένα του Χιούστον, που είναι ο μεγαλύτερος λιμένας σε εμπορευματική κίνηση στις ΗΠΑ και ένας από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως, το Γκάλβεστον, τον τέταρτο μεγαλύτερο λιμένα κρουαζιέρας στην Αμερική, και τον λιμένα της πόλης του Τέξας, ο οποίος κατατάσσεται στη 15η θέση στη λίστα με τους λιμένες με τη μεγαλύτερη κίνηση εμπορευμάτων στις ΗΠΑ.

Η παραγωγή

Τα πλοία που κινούνται με καύσιμο LNG κερδίζουν έδαφος ταχύτατα στην παγκόσμια ναυτιλία
λόγω του χαμηλότερου ανθρακικού τους αποτυπώματος.

Οι εκπομπές CO2 των κινητήρων LNG είναι κατά 25%-30% χαμηλότερες συγκριτικά με εκείνους που χρησιμοποιούν άλλα είδη ορυκτών καυσίμων.

Στο τέλος του 2024 τα πλοία με καύσιμο LNG ήταν περισσότερα από 600, ενώ το 2025 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 1.000. Το 2010 ήταν μόλις 21.

Στην πρώτη φάση λειτουργίας του έργου η παραγωγή θα ανέρχεται καθημερινά σε περίπου 1.440 κυβικά μέτρα, ενώ σε πλήρη λειτουργία θα διπλασιαστεί στα 2.877 κυβικά μέτρα.

Στην πρώτη φάση προβλέπεται επίσης η κατασκευή δεξαμενής συνολικής χωρητικότητας 11.356 κυβικών μέτρων για την αποθήκευση του παραγόμενου LNG.

Η τροφοδοσία της μονάδας με φυσικό αέριο, το οποίο στη συνέχεια θα ψύχεται στους -162°C και θα μετατρέπεται σε LNG, θα πραγματοποιείται με αγωγό.

Η Seapath

O πρόεδρος της Seapath, Joshua Lubarsky, δήλωσε για τη σημασία της επένδυσης: «Με αυτό το σημαντικό βήμα στην αδειοδοτική διαδικασία έχουμε πλέον ξεκάθαρο προβάδισμα στην αγορά ως ο πρώτος αποκλειστικός προμηθευτής ναυτιλιακών καυσίμων LNG στον Κόλπο των ΗΠΑ.

Για την υλοποίηση ενός τόσο σύνθετου έργου απαιτείται τεράστια προσπάθεια, που συχνά περνά απαρατήρητη. Έχουμε δεσμευτεί οικονομικά σε σημαντικό βαθμό γι’ αυτό το έργο προκειμένου να καθιερώσουμε την εγκατάσταση LNG ως τον κορυφαίο κόμβο καθαρών καυσίμων στον Κόλπο του Γκάλβεστον και σε ολόκληρο τον Κόλπο των ΗΠΑ.

Είμαστε ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι εν όψει της εκκίνησης της κατασκευής τούς επόμενους μήνες».

Αναβάθμιση υποδομών

Ο διευθύνων σύμβουλος του Libra Group, Μάνος Κουλιγκάς, επισήμανε τα εξής: «Είμαστε υπερήφανοι που ο Όμιλος Libra στηρίζει την οικονομική ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό, συμπεριλαμβανομένου του κλάδου της ναυτιλίας στις ΗΠΑ.

Η ανάπτυξη της πρώτης εγκατάστασης αποκλειστικά για τον ανεφοδιασμό πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) στην Ακτή του Κόλπου της Αμερικής αποτελεί καθοριστικό βήμα για την αναβάθμιση κρίσιμων αμερικανικών μεταφορικών υποδομών και την επιτάχυνση της περιφερειακής ανάπτυξης».