Skip to main content

«Δικαιώνει» τους επενδυτές η Star Bulk

Ισχυρές επιδόσεις στο πρώτο τρίμηνο, παρά την αβεβαιότητα της αγοράς

Η πορεία της Star Bulk Carriers «δικαιώνει» το υψηλό επενδυτικό ενδιαφέρον και τις κινήσεις τόσο του Νορβηγού εφοπλιστή Τζον Φρέντρικσεν όσο και της Danaos του δρ. Ιωάννη Κούστα, καθώς -παρά τις ασθενέστερες συνθήκες της αγοράς- η εταιρεία παρουσίασε έσοδα ύψους 230,7 εκατ. δολαρίων και κερδοφορία 0,5 εκατ. δολαρίων.

Η εισηγμένη στον NASDAQ ναυτιλιακή, συμφερόντων Πέτρου Παππά, αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους ανεξάρτητους operators στον κόσμο, με στόλο που καλύπτει Capesize, Kamsarmax, Panamax και Ultramax.

Συγκεκριμένα, διαθέτει έναν στόλο 150 bulk carriers, ενώ έχει σε εξέλιξη ένα ναυπηγικό πρόγραμμα για πέντε μοντέρνα eco πλοία.

Όπως επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Παππάς: «Παρά την εποχική αδυναμία της αγοράς κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, η Star Bulk παρέμεινε κερδοφόρα με καθαρά κέρδη 0,5 εκατ. δολ., EBITDA 58 εκατομμυρίων δολαρίων και TCE των πλοίων 12.439 δολ. ανά ημέρα».

Παράλληλα, σχολιάζοντας τις ενέργειες που προσδίδουν αξία προς τους μετόχους της Star Bulk, ο ίδιος υπογραμμίζει ότι «η πειθαρχημένη στρατηγική κατανομής κεφαλαίου μας συνεχίζει να δίνει προτεραιότητα στην αξία των μετόχων, συνδυάζοντας μερίσματα και επαναγορές μετοχών».

Στο πλαίσιο αυτό, το διοικητικό συμβούλιο της εισηγμένης ανακοίνωσε μέρισμα 0,05 δολαρίων ανά μετοχή, σηματοδοτώντας το 17ο συνεχόμενο τρίμηνο κεφαλαιακών αποδόσεων, συνολικού ύψους 1,35 δισ. δολαρίων μέχρι σήμερα.

Πέτρος Παππάς, CEO της Star Bulk Carriers

«Χρησιμοποιώντας τα έσοδα από τις πωλήσεις πλοίων στην καθαρή αξία ενεργητικού, επαναγοράσαμε περίπου 1,3 εκατ. μετοχές σε τιμές σημαντικά χαμηλότερες από την καθαρή αξία ενεργητικού, αξιοποιώντας τις πρόσφατες αναταραχές της αγοράς για να ενισχύσουμε τις αποδόσεις για τους μετόχους.

Στο μέλλον σχεδιάζουμε να παραμείνουμε προσηλωμένοι σε αυτή τη στρατηγική».

Ανανέωση στόλου

Αναφερόμενος στις κινήσεις για την ανανέωση του στόλου, ο Πέτρος Παππάς σημείωσε ότι η εταιρεία συνεχίζει να διαθέτει επιλεκτικά παλαιότερα και μικρότερης χωρητικότητας πλοία που δεν ταιριάζουν πλέον στο εμπορικό προφίλ της Star Bulk. Μάλιστα, όπως τονίζεται, η εταιρεία έχει έρθει σε συμφωνία για την πώληση πέντε επιπλέον πλοίων τύπου Supramax.

«Λειτουργικά, ξεπεράσαμε σημαντικά τον στόχο μας για συνέργεια κόστους και εσόδων ύψους 50 εκατομμυρίων δολαρίων, επιτυγχάνοντας σημαντική εξοικονόμηση κόστους για τους μετόχους μας», πρόσθεσε ο CEO της ναυτιλιακής.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον κ. Παππά, η εταιρεία είναι σε καλή θέση για να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου, διαθέτοντας ρευστότητα άνω των 500 εκατομμυρίων δολαρίων και 13 μη επιβαρυμένα πλοία (debt-free).

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα έσοδα της Star Bulk από τους ναύλους για το πρώτο τρίμηνο του 2025 διαμορφώθηκαν στα 230,7 εκατομμύρια δολάρια, από 259,4 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Όπως επισημαίνεται η μείωση τόσο των εσόδων από ταξίδια όσο και των εσόδων από χρονοναύλωση (TCE), παρά την αύξηση του μέσου αριθμού πλοίων στον στόλο σε 150,7 από 113,3 κατά τις σχετικές περιόδους, οφείλεται στη σημαντική μείωση των ναύλων.

Ειδικότερα, η μέση τιμή TCE για το πρώτο τρίμηνο του 2025 ήταν 12.439 δολάρια ανά ημέρα σε σύγκριση με τα 19.627 δολάρια ανά ημέρα για το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Χρηματοδοτήσεις – πωλήσεις

Όπως ανακοινώθηκε, τον Φεβρουάριο του 2025 η εταιρεία προπλήρωσε το ανεξόφλητο ποσό των 7,8 εκατ. δολαρίων στο πλαίσιο της διευκόλυνσης των 39 εκατ. δολαρίων της SEB και τερμάτισε τις αντίστοιχες συμφωνίες με τη Skandinaviska Enskilda Banken AB.

Επίσης, τον Μάρτιο του 2025 υπεγράφη χρηματοδοτική διευκόλυνση Fubon ύψους 43 εκατ. δολαρίων, ενώ τον Απρίλιο συμφωνήθηκε δανειακή σύμβαση με την E.SUN για ποσό έως 130 εκατ. δολάρια, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για τη χρηματοδότηση μετά την παράδοση πέντε πλοίων Kamsarmax που βρίσκονται υπό ναυπήγηση.

Τέλος, τον περασμένο Ιανουάριο η Star Bulk είχε συνάψει συμφωνία δανείου με την ING Bank ύψους 185 εκατ. δολ., το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για την αναχρηματοδότηση προηγούμενου δανείου με την ίδια τράπεζα.

Αναφορικά με τις πωλήσεις παλαιότερων πλοίων, στις 6 Μαΐου ολοκληρώθηκε η πώληση του «Bittern», το οποίο παραδόθηκε στους νέους ιδιοκτήτες του, ενώ τον Φεβρουάριο συμφωνήθηκε να πουληθούν τα «Star Omicron» και «Strange Attractor».

Τον Απρίλιο και τον Μάιο του 2025 πουλήθηκαν τα πλοία «Puffin Bulker», «Star Canary» και «Star Petrel», με τα δύο πρώτα πλοία να αναμένεται να παραδοθούν στους νέους ιδιοκτήτες τους εντός του δεύτερου τριμήνου του 2025 και το τρίτο πλοίο τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς.