Τους «καρπούς» ενός εκτεταμένου ναυπηγικού προγράμματος με σύγχρονα bulk carriers, αλλά και tankers δρέπει ο Όμιλος Alimia, συμφερόντων Αθανάσιου Λασκαρίδη.
Ειδικότερα, η ελληνική ναυτιλιακή Laskaridis Maritime S.A., η οποία διαχειρίζεται τα bulk carrier του ομίλου, πραγματοποίησε πριν από λίγες ημέρες την τελετή ονοματοδοσίας στα ναυπηγεία Hengli Shipbuilding στο Dalian της Κίνας σε τρία νεότευκτα bulk carriers ταυτόχρονα.
Πρόκειται για τα «M/V Ithaki I», «M/V Elatos» και «M/V Punta del Chileno». Είναι η πρώτη τριπλή ονοματοδοσία στην ιστορία του ναυπηγείου. Τα νεότευκτα bulk carriers, 82.000 DWT το καθένα, ναυπηγήθηκαν για λογαριασμό της Laskaridis Maritime S.A. του Ομίλου Alimia, αναδεικνύοντας τη συνεργασία μεταξύ των δύο ομίλων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πλοίο ITHAKI I παραδόθηκε 24 ημέρες νωρίτερα από το προβλεπόμενο.
Στην τελετή, ο πρόεδρος του Ομίλου Alimia, Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, τόνισε τη σημασία της τριπλής ονοματοδοσίας, ενώ η ισχυρή παρουσία εκπροσώπων από τον ελληνικό όμιλο, νηογνωμόνων, οικονομικών εταίρων και της ηγεσίας της Hengli, ανέδειξε, όπως τονίστηκε, την αυξανόμενη επιρροή της Κίνας στην υψηλής ποιότητας ναυπήγηση πλοίων για παγκόσμιους πελάτες.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2021 και μέσα σε λίγα χρόνια έχει καταφέρει να διαχειρίζεται 16 υπερσύγχρονα πλοία χύδην μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Την ίδια ώρα αναμένει φέτος την παράδοση ενός ακόμα νεότευκτου kamsarmax από τη Hengli Shipbuilding και την παράδοση οκτώ kamsarmaxes το επόμενο έτος.
H Alimia Shipping, εταιρεία του Ομίλου Alimia, συμφερόντων Αθανάσιου Λασκαρίδη, διαθέτει σήμερα έναν στόλο από 34 πλοία, εκ των οποίων τα 31 είναι νεότευκτα ή υπό ναυπήγηση. Έχει στον στόλο της τρία capes, 180.000 τόνων, 18 kamsarmaxes και εφτά ultramaxes.
Ο όμιλος μέχρι πέρσι είχε στον στόλο του και ένα δεξαμενόπλοιο τύπου LR2. Ωστόσο το καλοκαίρι του 2024 συμφώνησε με το ναυπηγείο Penglai Zhongbai Jinglu για τη ναυπήγηση ακόμα πέντε δεξαμενόπλοιων, αυτή τη φορά τύπου MR2.
Η εταιρεία, που διαθέτει έναν από τους σύγχρονους στόλους σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει ναυπηγήσει τα πλοία της σε ορισμένα από τα κορυφαία κινεζικά ναυπηγεία, καθώς και από νοτιοκορεατικά.
Ο όμιλος
Ο Όμιλος Alimia είναι ένας διαφοροποιημένος όμιλος που δραστηριοποιείται στην πλοιοκτησία, την επισκευή πλοίων και τις επενδύσεις σε logistics/υποδομές.
Αποτελείται από την Alimia Shipping Limited και την Alimia Enterprises Company Limited. Τα κεντρικά γραφεία βρίσκονται στην Αθήνα, στη Λευκωσία/Κύπρο και στη Μαδρίτη.
Τα πλοία διαχειρίζεται αποκλειστικά η Laskaridis Maritime S.A., εταιρεία διαχείρισης πλοίων. Διαθέτει επίσης και τρεις ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες. Οι δύο είναι στην Ισπανία και η τρίτη στον Παναμά.
Η Astican στην Ισπανία διαθέτει μια ευέλικτη πλατφόρμα Syncrolift με ανυψωτική ικανότητα για πλοία
χωρητικότητας έως 36.000 dwt και εφτά θέσεις για dry doking.
Η Astander, επίσης στην Ισπανία, αναλαμβάνει όλα τα είδη επισκευών σε όλους τους τύπους πλοίων.
Η ibal στον Παναμά πραγματοποιεί επισκευές με τρεις δεξαμενές της και είναι το μοναδικό ναυπηγείο της περιοχής με τη δυνατότητα για πλοία χωρητικότητας 82.000 dwt.
Η Alimia διαθέτει και το Christophersen Group με έδρα την Ουρουγουάη.
Ο όμιλος εξειδικεύεται στα logistics, πρακτόρευση, αλλά και bunkering. Διαθέτει εγκαταστάσεις φόρτωσης και αποθήκευσης στην περιοχή Nueva Palmira.
Επίσης λειτουργεί το TGM (Terminal de Graneles de Montevideo), στο λιμάνι του Μοντεβιδέο και σιδηροδρομικές υπηρεσίες, ενώ έχει και την προμήθεια καυσίμων στην ελεύθερη ζώνη του ποταμού Plate μεταξύ Αργεντινής και Ουρουγουάης.