Skip to main content

Περίπλοκη υπόθεση η μετατροπή των bulk carriers για να χρησιμοποιούν πράσινα καύσιμα

Εκδήλωση υψηλού επιπέδου από την Intercargo για τις τεχνικές και επιχειρησιακές λύσεις που μπορούν να βοηθήσουν τα πλοία χύδην ξηρού φορτίου να προχωρήσουν σε απεξάρτηση από τον άνθρακα

Ο σχεδιασμός των πλοίων, και ιδίως των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, παρουσιάζει ιδιαίτερες προκλήσεις όσον αφορά την απαλλαγή των υφιστάμενων πλοίων από τις εκπομπές άνθρακα, όπως διαπιστώθηκε σε φόρουμ μελών και προσκεκλημένων της Intercargo στην Αθήνα.

Καλωσορίζοντας περισσότερους από 200 συμμετέχοντες στην εκδήλωση με τίτλο «Λύσεις για τη βιώσιμη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου», ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός σημείωσε: «Η ναυτιλία είναι ένας εξαιρετικά ευρύς όρος που καλύπτει τόσο τον τομέα tramp ναυτιλίας, όσο και των τακτικών γραμμών. Ο δικός μας τομέας, αυτός των πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην χύδην, παρουσιάζει ιδιαίτερες προκλήσεις για την απαλλαγή από τις εκπομπές CO2, λόγω του μη τακτικού χαρακτήρα του, καθώς εξυπηρετεί περισσότερα λιμάνια και περισσότερα αγκυροβόλια στον κόσμο από ό,τι άλλοι τομείς».

«Ο σχεδιασμός των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, ιδίως των μικρότερων πλοίων με γερανούς, έχει ένα τμήμα αποθήκευσης  φορτίου μπροστά από το μηχανοστάσιο, όπου δεν μπορούν να τοποθετηθούν δεξαμενές για εναλλακτικά καύσιμα. Επιπλέον, οι γερανοί καταστρώματος αφήνουν ελάχιστο χώρο για τους αυξημένους όγκους αποθήκευσης που απαιτούν τα εναλλακτικά, χαμηλού άνθρακα ή μηδενικού άνθρακα καύσιμα», σημείωσε.

Η εκδήλωση υψηλού επιπέδου, που πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και υποστηρίχθηκε από την @TECHNAVA, διερεύνησε τις πραγματικές τεχνικές και επιχειρησιακές λύσεις που μπορούν να βοηθήσουν τους φορείς εκμετάλλευσης πλοίων χύδην ξηρού φορτίου να προχωρήσουν στο «ταξίδι τους» προς την απεξάρτηση από τον άνθρακα.

Στους ομιλητές περιλαμβάνονταν εκπρόσωποι της Nihon Shipyard (NSY) στην Ιαπωνία, μιας από τις κορυφαίες κατασκευάστριες εταιρείες πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου παγκοσμίως, της εταιρείας κατασκευής κινητήρων WinGD, η οποία μοιράστηκε την εμπειρία της με κινητήρες σχεδιασμένους για αμμωνία και μεθανόλη, της εταιρείας ναυτιλιακής τεχνολογίας Alfa Laval και της Oldendorff Carriers, ενός ενεργού μέλους της Intercargo, η οποία εξέτασε τον εμπορικό αντίκτυπο του επικείμενου συστήματος EU-ETS.

Μετά από κάθε παρουσίαση ακολούθησε μια ζωντανή συνεδρία ερωτήσεων και απαντήσεων, όπου πολλοί συμμετέχοντες μοιράστηκαν τις σκέψεις, τις ανησυχίες και την εμπειρία τους.

Τις συνεδρίες συντόνισε ο αντιπρόεδρος της Τεχνικής Επιτροπής της Intercargo Δημήτρης Μονιούδης, ενώ ο αντιπρόεδρος της ένωσης Σπύρος Ταράσης και μέλη της γραμματείας της Intercargo ήταν παρόντες για να καλωσορίσουν τους συμμετέχοντες.

Ο κ. Φαφαλιός τόνισε: «Ήταν συναρπαστικό να έχουμε τόσα πολλά μέλη της Intercargo παρόντα σε αυτή τη σημαντική συνάντηση. Οι πλοιοκτήτες πλοίων ξηρού φορτίου είναι πρόθυμοι να διαδραματίσουν τον ρόλο τους στην επίτευξη των φιλόδοξων στόχων της ναυτιλίας για την απαλλαγή από τον άνθρακα και εκδηλώσεις όπως αυτή μας δίνουν τη δυνατότητα να ανταλλάξουμε γνώσεις και εμπειρίες».