Skip to main content

Πρωτοβουλία της Cosco για τη μεθανόλη

Υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας με τρεις κινέζικες εταιρείες για την προώθηση του συγκεκριμένου καυσίμου

Ηγετικό ρόλο στην ανάπτυξη αλυσίδας εφοδιασμού πράσινης μεθανόλης στην Κίνα, ως εναλλακτικού καυσίμου στη ναυτιλία, αναλαμβάνει η Cosco Shipping.

Ο κρατικός κολοσσός -που έδωσε πρόσφατα μια παραγγελία 12 containerships με τη δυνατότητας χρήσης και καυσίμου μεθανόλης- στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας αυτής υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με τη State Power Investment Corp Limited (SPIC), τη Shanghai International Port Group (SIPG) και την China Certification & Inspection Group (CCIC). Η πρωτοβουλία θα εξετάσει την παραγωγή, τη μεταφορά, τον ανεφοδιασμό και την πιστοποίηση της πράσινης μεθανόλης για τα πλοία, καθώς όπως αναφέρει αποτελεί «κρίσιμο βήμα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και για την επίτευξη περιβαλλοντικής βιωσιμότητας».

Η Cosco Shipping ανακοίνωσε ότι οι εμπλεκόμενες εταιρείες σκοπεύουν να αξιοποιήσουν τις αντίστοιχες γνώσεις τους για να διασφαλίσουν την επιτυχή ανάπτυξη όλων των βασικών πτυχών της πράσινης βιομηχανικής αλυσίδας μεθανόλης, που θα πληροί τόσο τα εγχώρια, όσο και τα ξένα πρότυπα πράσινης πιστοποίησης.

Επιπλέον ανέφερε ότι θα επιδιώξουν να προωθήσουν την υλοποίηση και της πρώτης παρτίδας έργων παραγωγής της πράσινης μεθανόλης στην Κίνα, καθώς και άλλων εναλλακτικών καυσίμων για τη ναυτιλία.

«Η δημιουργία μιας πράσινης βιομηχανικής αλυσίδας μεθανόλης δεν είναι μόνο απαραίτητη για τις ναυτιλιακές εταιρείες ώστε να ευθυγραμμιστούν με τη νέα τάση της πράσινης, χαμηλών εκπομπών άνθρακα και της έξυπνης ναυτιλίας, αλλά και για να προσφέρουν στους πελάτες τους βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον υπηρεσίες εφοδιαστικής αλυσίδας σε παγκόσμιο επίπεδο», τόνισε σε ανακοίνωσή της η Cosco Shipping. Ανέφερε επιπλέον ότι αυτή η σημαντική πρωτοβουλία χρησιμεύει «για την ανάπτυξη πράσινων και χαμηλών εκπομπών άνθρακα βιομηχανιών».

Ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons ανέφερε πρόσφατα ότι τα πλοία με δυνατότητα χρήσης μεθανόλης αντιπροσωπεύουν το 36% της χωρητικότητας εναλλακτικών καυσίμων που έχει συναφθεί από τις αρχές του έτους έως σήμερα, από 11% που ήταν το 2022.

Οι παγκόσμιες παραγγελίες για πλοία με κινητήρα μεθανόλης έχουν ξεπεράσει τα 200 έως σήμερα. Πέρυσι, η Cosco Shipping παρήγγειλε 12 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου μεθανόλης, το καθένα με χωρητικότητας 24.000 TEUs, καθιστώντας τα τα μεγαλύτερα στον κόσμο.

Η παράδοση των νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αξίας 239,8 εκατ. δολαρίων το καθένα, θα κατανεμηθεί στα έτη 2026 και 2028.

Η Cosco Shipping, με έδρα τη Σαγκάη, διαθέτει στόλο 1.394 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 113,8 εκατ. dwt. Η χωρητικότητα του στόλου της σε εμπορευματοκιβώτια είναι 3 εκατ. TEUs, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση παγκοσμίως, ενώ ο στόλος της στην αγορά των bulk carriers φτάνει τα 437 πλοία.

Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η China Merchants, ο νούμερο δύο πλοιοκτήτης της χώρας, παρήγγειλε το πρώτο στον κόσμο VLCC διπλής καύσης μεθανόλης.

Η China Merchants έχει επίσης παραγγείλει φορτηγά πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων με κινητήρα μεθανόλης, και δεξαμενόπλοια τύπου aframax.