Skip to main content

Δράση για «πρασίνισμα» του LNG από τη Maran Gas

Ενσωμάτωση σε πλοίο της εταιρείας της λύσης SlipPure της Daphne Technology

Δράση για το «πρασίνισμα» του υγροποιημένου φυσικού αερίου, ως καυσίμου των πλοίων, αναλαμβάνει η Maran Gas, ο βραχίονας LNG του εφοπλιστικού ομίλου, συμφερόντων Μαρίας Αγγελικούση.

Η εταιρεία θα ενσωματώσει στο LNG carrier Maran Gas Chios (χωρητικότητας 173.548 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2021) τη λύση SlipPure της Daphne Technology, μιας ελβετικής εταιρείας τεχνολογίας που εστιάζει  στη διευθέτηση της πρόκλησης των αερίων του θερμοκηπίου.

Η εν λόγω λύση, η οποία έλαβε πέρυσι αρχική έγκριση από τους νηογνώμονες Lloyd’s Register και DNV, μειώνει τις εκπομπές μεθανίου από κινητήρες που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG.

Το project αφορά τη δοκιμή αυτού του συστήματος σε μία από τις βοηθητικές μηχανές Wärtsilä 34DF (dual-fuel) επί του Maran Gas Chios, που εκτιμάται ότι θα διευκολύνει την τεχνική αξιολόγηση και την ανάλυση σκοπιμότητας της τεχνολογίας, υποστηρίζοντας τους ναυτιλιακούς φορείς που εμπλέκονται στον τομέα του φυσικού αερίου για την απομείωση του κινδύνου των περιουσιακών τους στοιχείων, αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της δοκιμαστικής περιόδου, στο πλοίο της Maran Gas θα εγκατασταθεί η λύση PureMetrics της Daphne Technology, και ο Lloyd’s Register θα αναλάβει τη διαχείριση και διάδοση των δεδομένων ως ανεξάρτητος ελεγκτής.

Η συγκεκριμένη λύση μετρά και αναφέρει σε πραγματικό χρόνο τις εκπομπές αερίων του  θερμοκηπίου, εξαλείφοντας την εξάρτηση από τις εκτιμήσεις για την κατανάλωση καυσίμου, διασφαλίζοντας τη συμμόρφωση με τα συστήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.

Πέραν των Maran Gas, Daphne Technology και Lloyd’s Register (LR), στο project συμμετέχουν η Wärtsilä, ως πάροχος της μηχανής, η Shell στον ρόλο του ναυλωτή του πλοίου και ο DNV, ο οποίος θα προσφέρει τις σχετικές εγκρίσεις για τη μετασκευή.

Η Maran Gas είναι η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία με στόλο από πλοία μεταφοράς LNG, ενώ «τρέχει» και ένα από τα κορυφαία ναυπηγικά προγράμματα στον κλάδο. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, ο υφιστάμενος στόλος αποτελείται από 45 LNG carriers, ενώ το βιβλίο παραγγελιών της αποτελείται από 14 πλοία.

«Ώριμη λύση»

«Η Maran Gas βλέπει το LNG ως ένα άμεσα διαθέσιμο και ώριμο καύσιμο, το οποίο προσφέρει σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, εν συγκρίσει με τα συμβατικά καύσιμα που χρησιμοποιεί η ναυτιλία» σχολίασε ο Ανδρέας Σπέρτος, τεχνικός διευθυντής της Maran Gas.

«Την ίδια ώρα, γνωρίζουμε ότι η μείωση των διαρροών μεθανίου από τις μηχανές διπλού καυσίμου σε επίπεδα που είναι τεχνικά εφικτά είναι βασικός στόχος για τη βιωσιμότητα του καυσίμου.

Έχοντας σε λειτουργία έναν πολύ μεγάλο στόλο με LNG carriers διαφορετικών τεχνολογιών πρόωσης, η Maran Gas πιστεύει ότι η διαχείριση των διαρροών μεθανίου θα συμβάλει στην απελευθέρωση όλων των δυνατοτήτων του LNG σαν ένα καύσιμο χαμηλών εκπομπών» πρόσθεσε ο ίδιος.

«Ο LR είναι στην ευχάριστη θέση να συνεργάζεται με ηγέτες της βιομηχανίας σε αυτό το κοινοπρακτικό έργο, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει κρίσιμες προκλήσεις για τη διαχείριση των εκπομπών μεθανίου από τα πλοία. Η αρχική έγκριση του LR επέτρεψε σε αυτήν την τεχνολογία να προχωρήσει σε μια πιλοτική εφαρμογή – ορόσημο» επεσήμανε ο Director του Διεθνούς Κλάδου Φυσικού Αερίου του Lloyd’s Register, Πάνος Μήτρου.

«Η διαρροή μεθανίου είναι μία πρόκληση για τα πλοία που καίνε LNG και λύσεις, όπως η SlipPure, είναι σημαντικές για τη μείωση των εκπομπών. Αυτή η δοκιμή αντιπροσωπεύει ένα βήμα μπροστά στις συλλογικές μας προσπάθειες να περιορίσουμε τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και να ενισχύσουμε τη βιωσιμότητα του ναυτιλιακού κλάδου» σχολίασε ο Director Διεθνών Δραστηριοτήτων, Gas Carriers και FSRUs του νορβηγικού νηογνώμονα, Martin Cartwright.

Η διαρροή άκαυστου μεθανίου και οι επιπτώσεις της

Συγκριτικά με τα παραδοσιακά ναυτιλιακά καύσιμα, το LNG θεωρείται ότι παράγει λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα (CO2) και εκπέμπει λιγότερα οξείδια του αζώτου (NOx), διοξείδιο του θείου (Sox) και σωματίδια.

Ωστόσο, ορισμένες αναλύσεις έχουν δείξει ότι τα περιβαλλοντικά οφέλη από τη χρήση του θα μπορούσαν να αναιρεθούν λόγω της τάσης των πλοίων που το καίνε να διαρρέουν άκαυστο μεθάνιο κατά τη διαδικασία καύσης. Το μεθάνιο είναι ένα ισχυρό αέριο του θερμοκηπίου, το οποίο έχει δυναμικό υπερθέρμανσης του πλανήτη (GWP) 27-30 σε διάστημα 100 ετών, ενώ το CO2 έχει 1 GWP ανεξαρτήτως της χρονικής περιόδου που χρησιμοποιείται. Ο δείκτης GWP καταδεικνύει κατά πόσο διάφορα αέρια του θερμοκηπίου μπορούν και εγκλωβίζουν θερμότητα στην ατμόσφαιρα σε βάθος χρόνου, συντελώντας έτσι στην παγκόσμια υπερθέρμανση.

Υπενθυμίζεται ότι πριν από ακριβώς έναν χρόνο, κορυφαίες εταιρείες της ναυτιλιακής βιομηχανίας λάνσαραν μία πρωτοβουλία με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του LNG. Ο λόγος για τη συμμαχία με όνομα «Μείωση του Μεθανίου στη Ναυτιλία» (Methane Abatement in Maritime Innovation Initiative, MAMII), μέλος της οποίας είναι η Maran Gas και άλλες εγχώριες εταιρείες, ενώ τη θέση του προέδρου έχει ο Πάνος Μήτρου.

Όπως αναφερόταν στην ανακοίνωση που είχε εκδοθεί κατά το λανσάρισμα της πρωτοβουλίας, μέχρι το 2025 προβλέπεται ότι τα 2/3 των νέων πλοίων θα μπορούν να καίνε LNG. Από το 2010 ο αριθμός των πλοίων που χρησιμοποιούν το εν λόγω καύσιμο αυξάνεται σταθερά κατά 20%-40% ετησίως.