Skip to main content

Δεκάδες πλοία «χτίζει» ο όμιλος του Γ. Προκοπίου

Τις τελευταίες ημέρες παραγγέλθηκαν ακόμα έξι VLCC.

Σε ένα επενδυτικό «κρεσέντο» ναυπήγησης δεκάδων πλοίων έχει επιδοθεί μέσα στο 2023 ο κ. Γιώργος Προκοπίου.

Σύμφωνα με τα τελευταία reports ναυλομεσιτικών οίκων, εταιρείες συμφερόντων του ομίλου του Έλληνα εφοπλιστή, μέσα σε μια εβδομάδα, προσχώρησαν σε συμφωνίες για τη ναυπήγηση συνολικά έξι δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC (μεταφορική ικανότητα 300.000 τόνων το καθένα).

Την προηγούμενη Παρασκευή, η Dynacom Tankers, ο βραχίονας δεξαμενοπλοίων του ομίλου, προχώρησε σε συμφωνία για την κατασκευή δύο VLCCs στα ναυπηγεία Dalian Shipbuilding Industry, στην Κίνα.

Λίγες ημέρες νωρίτερα, είχε συμφωνήσει με μια άλλη κινεζική γιάρδα, τη New Times Shipbuilding, για την κατασκευή τεσσάρων ακόμα VLCCs.

Τα πλοία αυτά θα είναι προσαρμοσμένα σε όλους τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για το περιβάλλον.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία των Clarksons, οι τιμές για ένα συμβόλαιο ναυπήγησης VLCC έχουν διαμορφωθεί κατά μέσο όρο στα 126 εκατ. δολάρια.

Οι παραγγελίες των VLCCs έγιναν προτού προλάβει να «στεγνώσει το μελάνι» από το κλείσιμο της συμφωνίας για τη ναυπήγηση 10 ακόμα bulk carriers τύπου kamsarmax. Μια επένδυση η οποία υπολογίζεται, σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους, στα 370 εκατ. δολάρια περίπου. Οι πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι η πλευρά του κ. Προκοπίου βρίσκεται σε συζητήσεις προκειμένου να αυξήσει τις παραγγελίες του στα bulk carriers σε συνολικά 22.

Από τη «φαρέτρα» του κ. Προκοπίου δεν θα μπορούσαν να λείπουν και τα δεξαμενόπλοια τύπου product, και συγκεκριμένα τύπου L2. Στις αρχές του Μαΐου είχε προχωρήσει σε συμφωνίες για την κατασκευή 16 τάνκερ τύπου LR2. Η συμφωνία αξίας άνω του ενός δισ. δολαρίων για τα 16 πλοία, χωρητικότητας 115.000 dwt το καθένα, θα εκτελεστεί από την κινεζική γιάρδα Dalian Shipbuilding Industry, και η παράδοσή τους θα γίνει σταδιακά από το β’ εξάμηνο του 2025, μέχρι το τέλος του 2026.

LNG carriers και FSRU

Παράλληλα, τον περασμένο Ιανουάριο η Dynagas, η εταιρεία που τρέχει τα LNG carriers του ομίλου, συμφώνησε με τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries για τη ναυπήγηση τριών πλοίων, χωρητικότητας 200.000 κ.μ. το καθένα.

Το κόστος των πλοίων φαίνεται να φτάνει τα 261 εκατ. δολάρια το ένα, με τη συνολική συμφωνία να αγγίζει τα 800 εκατ. δολάρια.

Επισημαίνεται ότι ο όμιλος του κ. Προκοπίου «τρέχει» ένα ναυπηγικό πρόγραμμα για συνολικά 14 LNG carriers.

Επίσης, ήταν από τους πρώτους που προχώρησε σε παραγγελίες για δύο FSRU το 2016 στα κινεζικά ναυπηγεία Hudong Zhonghua. Τα πλοία αυτά μπορούν να χρησιμοποιούνται και ως πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου, αλλά και ως συμβατικά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Μάλιστα, ο κ. Προκοπίου έχει ναυλώσει τα πλοία αυτά στη Γερμανία, προκειμένου να αντιμετωπίσει το πρόβλημα ενεργειακής επάρκειας της χώρας, με ναύλους που ξεπερνούν τα 500.000 δολάρια την ημέρα συνολικά, σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς.

Επισημαίνεται ότι ο ναυτιλιακός όμιλος του κ. Προκοπίου διαχειρίζεται σήμερα έναν μικτό στόλο από 130 πλοία (δεξαμενόπλοια, bulk carriers, LNG carriers και containerships).

Βράβευση για τη συνολική προσφορά

Την προηγούμενη εβδομάδα απονεμήθηκε στον κ. Προκοπίου το Βραβείο Ευκράντη 2022 Συνολικής Προσφοράς στη Ναυτιλία.

Ο ιδρυτής των εταιρειών Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas LNG Partners επελέγη από την κριτική επιτροπή, καθώς του αναγνωρίστηκε η επί σειρά ετών πρωταγωνιστική πορεία του στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ταυτόχρονα, η κριτική επιτροπή των Βραβείων Ευκράντη υπογράμμισε το δυναμικό του «παρών» αλλά και τις πολυάριθμες επενδύσεις του στην Ελλάδα, οι οποίες αποτελούν σημαντικό εθνικό κεφάλαιο.

Στην τοποθέτησή του ο κ. Προκοπίου, αφού αναφέρθηκε στα οφέλη που είχε από την ενασχόλησή του με τη ναυτιλία, αναφέρθηκε και σε θέματα όπως η μετανάστευση. Όπως τόνισε, «σήμερα ο κανόνας θα πρέπει να είναι η συνεργασία και δεν μπορείς να εμποδίσεις με όπλα τους λιγότερο τυχερούς που μετακινούνται προς ασφαλέστερα σημεία της γης. Μόνο με ανάπτυξη στις πατρίδες τους, θα σταματήσει το φαινόμενο της προσφυγιάς».