Skip to main content

«Παίξε τον ρόλο σου, Ευρώπη»: Εκστρατεία του Spotify για τις ευρωεκλογές

REUTERS/Dado Ruvic

Πώς θα επηρεάσουν οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης την πολιτική της ΕΕ τα επόμενα πέντε χρόνια;

Εκστρατεία προκειμένου να ενθαρρύνει τους χρήστες να ψηφίσουν στις επερχόμενες ευρωεκλογές ξεκίνησε το Spotify.

Η καμπάνια «Παίξε το ρόλο σου, Ευρώπη» (Play your part, Europe) θα ειδοποιήσει όλους τους δωρεάν και premium χρήστες άνω των 18 ετών με ένα μήνυμα εντός της εφαρμογής για να τους υπενθυμίσει τον εκλογικό αγώνα.

Η Ευρώπη θα ψηφίσει για το επόμενο κοινοβούλιο της στις εκλογές που θα διεξαχθούν μεταξύ 6-9 Ιουνίου φέτος. Οι ευρωπαϊκές εκλογές είχαν μια πρόσφατη άνοδο στην προσέλευση των ψηφοφόρων μετά από μια 40ετή πτωτική τάση, αλλά η προσέλευση των νέων εξακολουθεί να υποεκπροσωπείται συγκριτικά.

Αυτό έχει δώσει έμπνευση για την λήψη νέων μέτρων από ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες με σκοπό την αύξηση της συμμετοχής των νέων.

Το Βέλγιο και η Γερμανία μείωσαν την ηλικία ψήφου στα 16 έτη – μαζί με τη Μάλτα και την Αυστρία. Η Ελλάδα μείωσε επίσης την ηλικία ψήφου στα 17 έτη πριν από τις τελευταίες εκλογές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Τώρα, το Spotify προσπαθεί να ενθαρρύνει τους νεότερους ψηφοφόρους υπενθυμίζοντας στους Ευρωπαίους χρήστες του να ψηφίσουν στις εκλογές. Η εφαρμογή ροής μουσικής έχει επίσης ξεκινήσει μια λίστα αναπαραγωγής γεμάτη από Ευρωπαίους καλλιτέχνες, καθώς και την παροχή συνδέσμων προς τον ιστότοπο της ΕΕ στα μηνύματά της.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που το Spotify διεξάγει εκστρατεία ψηφοφορίας ενόψει εκλογών. Η σουηδική εταιρεία έβγαλε πρόσφατα μια παρόμοια ειδοποίηση για τις τοπικές εκλογές στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και για τις εκλογές στη Σουηδία, τις Κάτω Χώρες και τις ΗΠΑ.

Τον προσεχή Ιούνιο, περίπου 365 εκατομμύρια άνθρωποι θα έχουν δικαίωμα ψήφου στις ευρωεκλογές. Πώς όμως θα επηρεάσουν οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης την πολιτική της ΕΕ τα επόμενα πέντε χρόνια;

Ο παράγοντας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Ως πλατφόρμα ροής μουσικής, το Spotify είναι σε θέση να διεξάγει την εκστρατεία του χωρίς να ανησυχεί ιδιαίτερα για την κομματική εμπλοκή. Ωστόσο, οι μεγάλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έχουν τεθεί υπό αυξημένο έλεγχο από τον τελευταίο γύρο των εκλογών του 2019.

Από το 2019, το TikTok είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης στην Ευρώπη. Η αυξημένη προσέλευση των νέων στις τελευταίες εκλογές θεωρήθηκε ευρέως ως αποτέλεσμα των κοινοβουλευτικών εκστρατειών μέσω πλατφορμών όπως το Snapchat. Έτσι, το TikTok, το οποίο έχει μεγάλο κοινό της γενιάς Ζ, θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στις επερχόμενες εκλογές.

Το TikTok βρέθηκε στο επίκεντρο των ανησυχιών σχετικά με την κυβερνοασφάλεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην Ευρώπη. Τόσο η Επιτροπή όσο και το Κοινοβούλιο «συνιστούν ανεπιφύλακτα» στους νομοθέτες να αφαιρέσουν την πλατφόρμα από τις προσωπικές τους συσκευές.

Με πληροφορίες από Euronews