Skip to main content

BP: Αναστέλλει τις διελεύσεις τάνκερ στην Ερυθρά Θάλασσα

REUTERS/Khaled Abdulla

Αρκετές από τις μεγαλύτερες εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων έχουν προχωρήσει σε παρόμοιες αποφάσεις

Η BP ανακοίνωσε ότι θα διακόψει τις διελεύσεις τάνκερ μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, όπου οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης, που υποστηρίζονται από το Ιράν, έχουν κλιμακώσει τις επιθέσεις τους στα διερχόμενα πλοία.

«Υπό το φως της επιδείνωσης της κατάστασης ασφαλείας για τη ναυτιλία στην Ερυθρά Θάλασσα, η BP αποφάσισε να σταματήσει προσωρινά όλες τις διελεύσεις μέσω της Ερυθράς Θάλασσας», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

«Θα διατηρήσουμε αυτή την προληπτική παύση υπό συνεχή επανεξέταση, ανάλογα με τις συνθήκες που εξελίσσονται στην περιοχή», ανέφερε επίσης η BP, διευκρινίζοντας ότι η απόφαση ισχύει για όλα της τα πλοία.

Πρόσθεσε επίσης ότι προτεραιότητά της είναι η ευημερία του πληρώματος, ενώ υπογράμμισε ότι οι εμπορικές πιέσεις βρίσκονται προς το παρόν σε δεύτερη μοίρα στη λήψη των αποφάσεων.

Πόσο θα επηρεάσουν οι επιθέσεις των Χούθι τις θαλάσσιες μεταφορές και το παγκόσμιο εμπόριο

Η Ερυθρά Θάλασσα έχει εξελιχθεί σε «ναρκοπέδιο» για τις θαλάσσιες μεταφορές, καθώς οι αντάρτες Χούθι της Υεμένες κλιμακώνουν τις επιθέσεις τους εναντίον των πλοίων που διέρχονται από την περιοχή, ειδικά εναντίον όσων ισχυρίζονται ότι συνδέονται με το Ισραήλ, ως απάντηση για τον πόλεμο στη Λωρίδα της Γάζας.

Η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει θορυβήσει τις μεγάλες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που η μία μετά την άλλη ανακοινώνει τις τελευταίες ημέρες ότι αναστέλλει τις διελεύσεις πλοίων μέσω της πλωτής οδού. Αρκετοί ιδιοκτήτες τάνκερ ανακοινώνουν επίσης ότι συνεχίζουν με επιλογές που τους δίνουν το δικαίωμα να αποφεύγουν την περιοχή.

Μέχρι στιγμής, Maersk, Hapag-Lloyd, CMA CGM και Mediterranean Shipping Company (MSC) έχουν επίσης αναστείλει τις διελεύσεις των πλοίων τους στην Ερυθρά Θάλασσα, αναζητώντας εναλλακτικές διαδρομές.

Η παράκαμψη της Ερυθράς Θάλασσας σημαίνει ότι τα πλοία δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη Διώρυγα του Σουέζ της Αιγύπτου, γεγονός που τα αναγκάζει να αλλάξουν διαδρομή και να προχωρήσουν γύρω από την Αφρική. Αυτό προσθέτει χιλιάδες μίλια στα ταξίδια τους και αναμένεται να προκαλέσουν καθυστερήσεις στις παραδόσεις και αύξηση του κόστους καυσίμων. Αυξάνει επίσης τη ζήτηση για πλοία.

Διαβάστε ακόμα:

Πετρέλαιο: Ρωσία και αντάρτες Χούθι τονώνουν τις τιμές