Skip to main content

Γερμανία: Παγωτά γλυκίσματα ή…φαρμάκι;

Νέες γεύσεις βάζουν σε σκληρή δοκιμασία τον ουρανίσκο

Όταν πρόκειται για παγωτό, ο Λούκα ντε Ρόκο αρέσκεται στο να πειραματίζεται. Καρύδα με μάραθο, άνθη πικραλίδας, παρμεζάνα με αχλάδι ή γεύση πεύκου με μέλι του δάσους είναι μερικές από τις ασυνήθιστες γεύσεις έχει δημιουργήσει ο διάσημος παγωτατζής από το Σβάμπαχ, στα περίχωρα της Νυρεμβέργης. «Αλλά πρέπει να είναι και νόστιμο», συμπληρώνει.

Δεν είναι όμως το μοναδικό παράδειγμα. Πολλά άλλα παγωτατζίδικα στη Γερμανία κάνουν επίσης τα μαγικά τους στις δοκιμαστικές κουζίνες πριν την έναρξη της σεζόν, για να προκαλέσουν με τις γεύσεις τους τους ουρανίσκους των πελατών τους. Πολλές φορές τα αποτελέσματα είναι αντισυμβατικά, όπως δείχνει το παγωτό με γεύση λουκάνικου, ξινολάχανου, σπαραγγιών, αλλά και το παγωτό από …έντομα. Ποιες γεύσεις ωστόσο μπορούν να αποτελέσουν τάση στην αγορά του παγωτού φέτος και τι πραγματικά αρέσει στους περισσότερους;

Το παγωτό «Tiziano», μια γεύση από σταφύλια και αφρώδη οίνο, ανακηρύχθηκε από την Ένωση Ιταλών Κατασκευαστών Παγωτού Uniteis, με έδρα το Βερολίνο, ως η ποικιλία του 2023. «Αυτό είναι ένα παγωτό φρούτων για ενήλικες (…) και δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά εάν θα είναι πόλος έλξης στα παγωτατζίδικα», δηλώνει η εκπρόσωπος Αναλίσα Κάρνιο. Αυτό εξαρτάται επίσης από τον καιρό καθώς το παγωτό φρούτων σημειώνει καλές πωλήσεις, ιδιαίτερα τα ζεστά καλοκαίρια. «Είναι πιο ελαφρύ και πολύ αναζωογονητικό», λέει.

«Πειράματα» με γεύσεις πίτσας και αλευροσκουλήκια

Ο Ματίας Μούντς από το Μόναχο που αυτοαποκαλείται ο «Τρελός Παγωτατζής», θεωρεί πολλά υποσχόμενες τις συνθέσεις γεύσεων με αλκοόλ όπως σαμπάνια με βατόμουρα, μπύρα ή τζιν-τόνικ. «Το παγωτό μπύρας είναι μια από τις γεύσεις παγωτού με τις μεγαλύτερες πωλήσεις και είναι επίσης πολύ νόστιμο» αναφέρει ο ίδιος. Ο Μούντς δεν διστάζει να πειραματιστεί με σούσι, όρχεις ταύρου ή αλευροσκουλήκια, ικανοποιώντας μερικές φορές πλήρως τα γούστα των πελατών και άλλες φορές όχι και τόσο. Γεύσεις παγωτού όπως πίτσα, λουκάνικο και τυρί είναι πολύ δημοφιλείς, επισημαίνει ο ίδιος. Το παγωτό με γεύση ξινολάχανου από την άλλη, είναι για πιο «σκληρούς» παγωτοφάγους. Αυτό που κάνει πάντα καλές πωλήσεις είναι το παγωτό με φρούτα, βότανα ή μπαχαρικά και το βίγκαν παγωτό.

«Η βίγκαν τάση είναι πολύ δημοφιλής», αναφέρει η Κάρνιο. «Ολοένα και περισσότερες ποικιλίες προστίθενται γιατί αυξάνεται και η ζήτηση». Αυτό δεν συμβαίνει μόνο με τα παγωτατζίδικα. Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Ένωση της Γερμανικής Βιομηχανίας Ζαχαροπλαστικής (BDSI), η βιομηχανία κατασκευής παγωτού επεκτείνει επίσης τη γκάμα των προϊόντων της «λόγω της συνεχούς αυξανόμενης ζήτησης» για βίγκαν παγωτό. Κάποιες από τις νέες γεύσεις είναι για παράδειγμα το φιστίκι-μπανάνα και η καραμέλα με θαλασσινό αλάτι. Εκτός από τη σόγια, το αμύγδαλο και τη βρώμη, η πρωτεΐνη μπιζελιού χρησιμοποιείται επίσης ως φυτική πηγή.

Διαχρονικές αξίες

«Ιδιαίτερα το παγωτό σορμπέ είναι πολύ αγαπητό», παρατηρεί ο Λόυκα ντε Ρόκο. Το 2017 μαζί με τον πατέρα του κατέλαβαν τη δεύτερη θέση στον διεθνή διαγωνισμό «Gelato World Tour» με ένα σορμπέ παγωτό από σταφύλια και καραμελωμένα καρύδια. Ο 33χρονος δημιουργεί επίσης μείγματα από λουλούδια όπως σαμπούκο και πικραλίδα, τα οποία μαζεύει ο ίδιος από την γύρω περιοχή και για αυτό το λόγο, αυτές οι γεύσεις παγωτού είναι διαθέσιμες μόνο για ένα μικρό χρονικό διάστημα. Όταν όμως το καλοκαίρι είναι δροσερό, το παγωτό με γάλα και σοκολάτα είναι καλύτερα, αναφέρει ο Ρόκο. Ωστόσο, το πιο περιζήτητο προϊόν του είναι το all time classic, παγωτό βανίλια. «Αυτό έχει πάντα ζήτηση», δηλώνει ο ίδιος.

Πηγή: Deutsche Welle