Skip to main content

Ν. Μανάτος: Σε κάθε οικονομική κρίση υπάρχουν επιχειρηματικές ευκαιρίες

της Ανθής Αγγελοπούλου

Ο Διευθυντής Πωλήσεων της Bradex του ομίλου DEMO, κ. Νεκτάριος Μανάτος μας αναλύει τις νέες επενδυτικές κινήσεις του ομίλου, οι οποίες όπως λέει γίνονται με γνώμονα το κοινό καλό και  με όραμα την προσφορά καλύτερων υπηρεσιών υγείας στον ασθενή.

Θέλετε να μας εξηγήσετε αναλυτικά ποιο είναι το αντικείμενο της εταιρείας Bradex και ποια είναι η σχέση της με την ελληνική φαρμακοβιομηχανία DEMO;

Η Bradex είναι φαρμακευτική εταιρία που δραστηριοποιείται στο χώρο του φαρμάκου καθώς και στα medical devices. Η Bradex ανήκει στον όμιλο  της DEMO όπου οι μέτοχοι της αποφάσισαν σε ένα δύσκολο και αβέβαιο περιβάλλον να επενδύσουν τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό όσο και σε εξειδικευμένη γνώση.

Πότε ιδρύθηκε η Bradex και με πιο όραμα;

Η Bradex είναι αμιγώς ελληνική εταιρία η οποία ενεργοποιήθηκε στον τομέα του φαρμάκου στις αρχές του 2014. Αποστολή μας είναι να προσφέρουμε ποιοτικές και αξιόπιστες υπηρεσίες υγείας. Όραμα μας, είναι να είμαστε μέσα στις πρώτες ελληνικές καινοτόμες εταιρίες με εξατομικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες που θα μας φέρουν κοντά στους ασθενείς καθώς, θέλουμε να προσφέρουμε άμεση και ποιοτική λύση στα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζουν.

Για τι τζίρους μιλάμε και τι ποσά επαναεπενδύονται στην αγορά και με τι τρόπους. Πιο είναι δηλαδή το οικονομικό αποτύπωμα της εταιρείας;

Το εννεάμηνο του 2014 κλείσαμε στις 750.000€ και το 2015 στο ποσό των 1.850.000€. Οι προβλέψεις μας για το 2016 είναι να φτάσουμε στα 2.700.000€. Ήδη στο κλείσιμο του 6μηνου είμαστε 15% πάνω του προβλεπόμενου στόχου. Τα κέρδη της εταιρίας  επανα-επενδύονται τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό όσο και σε νέες καινοτόμες τεχνολογίες.

Ποιο είναι το χαρτοφυλάκιο της και σε ποιους απευθύνεται;

Το χαρτοφυλάκιο της εταιρίας είναι τα νοσοκομειακά σκευάσματα και οι οροί. Το πλάνο μας  είναι μέχρι το τέλος του 2016 να έχουμε διεισδύσει και στην ιδιωτική αγορά καθώς και στο χώρο του φαρμακείου. Οι πρώτες συμφωνίες με μεγάλους οίκους του εξωτερικού έχουν ενεργοποιηθεί και σύντομα -μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου- τα προϊόντα μας θα είναι στην ιδιωτική αγορά

Εν μέσω σοβαρής οικονομικής κρίσης και αποσταθεροποίησης της ελληνικής αγοράς πώς αποφασίσατε να επενδύσετε σε νέες συνεργασίες. Ποια είναι αυτή η νέα συνεργασία και σε τι αποβλέπει;

Το όραμα και οι πράξεις των μετόχων της DEMO έχουν αποδείξει ότι επιμένουν Ελληνικά. Οι επενδύσεις τόσο στη DEMO όσο και στην Bradex δεν έχουν σταματήσει πάρα το εχθρικό περιβάλλον που κυριαρχεί στις εταιρίες σήμερα. Σε κάθε οικονομική κρίση υπάρχουν επιχειρηματικές ευκαιρίες. Η Bradex με γνώμονα την καινοτομία στην υγεία και στις νέες τεχνολογίες έκλεισε συμφωνία με την εταιρία RMS medical products. Η RMS είναι πολυεθνική εταιρία με έδρα την Αμερική που εξειδικεύεται στις μηχανικές αντλίες ακριβείας και στο home care.  

Τι θα αποφέρει αυτή η συνεργασία στην ελληνική αγορά;

Η συνεργασία αυτή έχει δύο στόχους. Να παίρνουν σωστά και με σωστή δοσολογία οι ασθενείς τα φάρμακα τους και να υπάρχει στο κράτος καλύτερη διαχείριση πόρων.

Πώς θα απορροφηθούν τα νέα προϊόντα στην αγορά, μέσω ποιου καναλιού;

Η Bradex θα κινηθεί σε 3 άξονες. Στο νοσοκομείο, όπου λόγου του ομίλου της DEMO παραμένει πολύ δυνατή, στον ιδιωτικό τομέα, ΕΟΠΥΥ και home care, και στο φαρμακείο.

Να επανέλθουμε λίγο στην Bradex και να μας πείτε αν είναι εύκολο, στον τομέα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης ποια είναι η θέση της;

Ο όμιλος Demo και η Bradex δεν έχουν σταματήσει να δείχνουν σε αυτήν την άσχημη συγκυρία για τη χώρα μας ότι είμαστε δίπλα σε αυτούς που έχουν πραγματική ανάγκη. Υπάρχουν πράγματα που γίνονται και δεν τα διαφημίζουμε από την μεριά της Bradex, κυρίως δείχνοντας σεβασμό στα άτομα και στις ομάδες που βοηθήσαμε.

Κλείνοντας θα θέλατε να μας δώσετε το στίγμα της αγοράς για την επόμενη μέρα. Πώς βλέπετε τα πράγματα και πως αντιμετωπίζει η αγορά του εξωτερικού τις όποιες συνεργασίες με την Ελλάδα;

Η αγορά μετά από 7 χρόνια κρίσης προσπαθεί ακόμα να βρει τα πατήματα της. Η διεθνή κρίση, το μεταναστευτικό και το ασταθές οικονομικό περιβάλλον της Ελλάδας κάνουν τις επενδύσεις να γίνονται με σκεπτικισμό. Οι συνεργασίες από την αγορά του εξωτερικού γίνονται δύσκολα και ενώ υπάρχει θέληση για επένδυση και μεταφορά γνώσης και νέων τεχνολογιών στην Ελλάδα υπάρχει πολλές φορές δυστοκία καθώς οι οικονομική όροι δεν είναι αυτοί που σου επιτρέπουν να επενδύσεις όσο θα ήθελες.

Έχει τεθεί θέμα αξιοπιστίας για τη χώρα και κατ’ επέκταση για τις επιχειρήσεις;

Είμαστε μια χώρα με επιχειρηματίες που δεν έχουν πάψει να επενδύουν στην Ελλάδα και ειδικά στο φάρμακο. Εάν γίνουν οι απαραίτητες μεταρρυθμίσεις, φτιαχτεί ένα σωστό φορολογικό σύστημα που να επιτρέπει τις επενδύσεις θεωρώ ότι είναι ζήτημα χρόνου να είμαστε ξανά στην ελίτ της Ευρώπης. 

Πόσο αρνητικό είναι αυτό για τον επιχειρηματία που θέλει να επενδύσει στην Ελλάδα και πόσο δύσκολο να διατηρήσει τις συνεργασίες του;

Η κάθε συνεργασία και η κάθε επένδυση γίνεται με μεγάλο ρίσκο και με ιδία κεφάλαια. Το κράτος δεν μπορεί και δεν γίνεται αρωγός σε αυτή την προσπάθεια με αποτέλεσμα οι επενδύσεις να μην είναι αυτές που θα μπορούσαμε να έχουμε. Όμως, η αξιοπιστία του ομίλου DEMO λόγο των εξαγωγών αλλά και τον χρόνιων συνεργασιών με πολυεθνικές εταιρίες, μας δίνει τη δυνατότητα να μπορούμε να κλείνουμε συνεργασίες με τους καλύτερους όρους της αγοράς.