Όλο και περισσότερες κυβερνήσεις βάζουν τη ζάχαρη στο στόχαστρο, εν όψει της δραματικά αυξανόμενης παχυσαρκίας που σημειώνεται σε διεθνές επίπεδο. Η παχυσαρκία πλέον προκαλεί συναγερμό μεταξύ των επιστημόνων, καθώς μελέτες τη συνδέουν πλέον στενά με δεκάδες σοβαρές ασθένειες, ακόμα και με τον καρκίνο.
Πολλές κυβερνήσεις, προσπαθούν να περιορίσουν την κατανάλωση ζάχαρης από τους πολίτες, αυξάνοντας τους φόρους για τα ανθρακούχα ποτά. Από την πλευρά τους οι εταιρείες τροφίμων και ποτών στρέφονται σε εναλλακτικές γλυκαντικές ουσίες. Μεταξύ αυτών, η στέβια, ένα φυτικό γλυκαντικό κερδίζει συνεχώς έδαφος.
Μεγάλες εταιρείες όπως η Coca-Cola χρησιμοποιούν στέβια σε ορισμένα αναψυκτικά τους, ενώ στο ίδιο μονοπάτι βαδίζει και η Pepsi. Η εταιρεία Heinz ανακοίνωσε την κυκλοφορία ενός κέτσαπ με στέβια, ενώ την εν λόγω ουσία χρησιμοποιούν και τρεις μάρκες γιαουρτιού που κυκλοφορούν σε Ευρώπη και ΗΠΑ. Φτιαγμένη από το φυτό στέβια, που κατάγεται από την Παραγουάη, η γλυκαντική ουσία αυτή είναι 300 έως 400 φορές πιο γλυκιά από τη ζάχαρη, αλλά δεν έχει θερμίδες και το κυριότερο δεν αυξάνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.
Σύμφωνα με τη Zenith International, οι παγκόσμιες πωλήσεις της stevia που να μετατεθεί κατά αυξηθούν κατά 14% το 2014 φθάνοντας τους 4.670 τόνους, με αποτέλεσμα η συνολική αξία της αγοράς για να εκτιμάται γύρω στα 336 εκατ. δολάρια.