Skip to main content

Η αύξηση του αριθμού των πτήσεων θα αναιρέσει την όποια μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα

Οι προσπάθειες μείωσης εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα από την αεροπορική βιομηχανία θα αντισταθμιστούν από την αναμενόμενη αύξηση του ετήσιου αριθμού επιβατών, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Η ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον εκτιμά σε πρόσφατη δημοσίευση πως ο μόνος άμεσος τρόπος να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι η ετήσια αύξηση της τιμής των αεροπορικών εισιτηρίων κατά 1,4 τοις εκατό, παρά το γεγονός ότι κάτι τέτοιο είναι αντίθετο με την παρούσα τάση μείωσης της τιμής αεροπορικών ναύλων.

Από το 1979 έως το 2012 οι τιμές εισιτηρίων των εγχώριων πτήσεων μειώθηκαν κατά 1,3 τοις εκατό το χρόνο, ενώ οι τιμές για τις διεθνείς πτήσεις μειώθηκαν κατά 0,5 τοις εκατό ετησίως από το 1990 ως το 2012, σύμφωνα με τον καθηγητή Τζον Πρέστον, επικεφαλής της έρευνας.

Η προτεινόμενη άνοδος της τιμής των εισιτηρίων εκτιμάται πως θα περιορίσει την αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση σε ικανοποιητικό βαθμό, ώστε να μην αυξηθεί περαιτέρω η εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου.

Οι ερευνητές αναγνωρίζουν πως η πρότασή τους θα προκαλέσει ισχυρές αντιδράσεις τόσο από την αεροπορική βιομηχανία όσο και από διάφορες κυβερνήσεις, και υπογραμμίζουν την ανάγκη ύπαρξης ενός διεθνούς ρυθμιστικού οργανισμού με τη δυνατότητα να επιβάλει τέτοια μέτρα.

«Ο Οργανισμός Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Εθνών δεν έχει την απαραίτητη νομική εξουσία ώστε να επιβάλει τη συμμόρφωση στα απαιτούμενα μέτρα», δήλωσε ο καθηγητής Ίαν Γουίλιαμ, επικεφαλής του Κέντρου Περιβαλλοντικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον.

«Η βιομηχανία θα συνεχίσει να επιδιώκει τρόπους εξοικονόμησης καυσίμων και βελτίωσης της αποτελεσματικότητάς του, όμως εντωμεταξύ άλλα απαραίτητα μέτρα, όπως διεθνείς συμφωνίες και σχέδια δράσης, χρειάζονται πολιτική ηγεσία σε παγκόσμιο επίπεδο», πρόσθεσε.