Skip to main content

Γαλλία: Οι εργαζόμενοι οργανώνονται απέναντι στην κλιματική αλλαγή

Οι ομάδες εργαζομένων που δεσμεύονται να επιταχύνουν την οικολογική μετάβαση της εταιρείας τους εξαπλώνονται στη Γαλλία. Όπως αναφέρει η γαλλική Les Echos, πρόκειται για μια εμπειρία που θα προωθήσει το Παρίσι στη Σύνοδο COP26.

Αυτή είναι μια τάση στην οποία η Γαλλία δεν είναι αναμφίβολα η μόνη που θα το προτιμήσει, αλλά εμφανίζεται πολύ στην πρώτη γραμμή και σκοπεύει να την κάνει γνωστή στην COP 26, στο περίπτερο της Γαλλίας. Οι «συλλογικότητες εργαζομένων» αρχίζουν να αναπτύσσονται για να μεταμορφώσουν τις εταιρείες εκ των έσω. Είναι τα κίνητρα της διαδικασίας οικολογικής και κοινωνικής μετάβασης. Από την Engie έως την IBM, την Airbus ή τη Michelin, αυτές οι ομάδες σχεδιάζουν και προτείνουν ενέργειες για να προχωρήσουν πιο γρήγορα και περισσότερο στη μείωση των εκπομπών CO2 ή στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα.

«Έχουμε πολλές ομάδες εργαζομένων που σχηματίζονται ανά επάγγελμα ή με θέμα, όπως το πλαστικό και η μείωσή του. Ασκούν πίεση στη διακυβέρνηση και μας δίνουν μια ισχυρότερη γραμμή κρούσης για να μεταμορφωθούμε», λέει η Φαμπιέν Ντιλάκ, Αναπληρώτρια Διευθύνουσα Σύμβουλος του ομίλου Orange. Οι ηγέτες του τηλεπικοινωνιακού κολοσσού γνωρίζουν ήδη ότι θα οφείλουν πολλά σε αυτή την κινητοποίηση  από τις τάξεις των 143.000 υπαλλήλων με στόχο την κλιματική ουδετερότητα ως το 2040.

Ηγέτες και εργαζόμενοι ενώνουν τις δυνάμεις τους

«Οι ηγέτες έχουν το στρατηγικό όραμα, οι εργαζόμενοι το όραμα του πεδίου. Πρέπει να τους ενθαρρύνουμε να το αναφέρουν », εξηγεί η Eύα Σαντούν, συμπρόεδρος της Impact France. Αυτό το δίκτυο εργοδοτών, το οποίο φέρει τη φωνή 7.500 ηγετών και επιχειρηματιών που είναι αφοσιωμένοι στην οικολογική και κοινωνική μετάβαση, ένωσε τις δυνάμεις του με το Les Collectifs, ένα δίκτυο ομάδων εργαζομένων που κινητοποιήθηκαν για την οικολογία, με επικεφαλής τον Κουεντάν Μπορντέ, ο οποίος ήταν ο ίδιος εμπνευστής του συλλογικού Go-Green εντός του Boston Consulting Group.

Στην Danone βάσει του μοντέλου διακυβέρνησης που εφαρμόστηκε το 2018, με τίτλο «ένα άτομο, μια φωνή, μια δράση». Κάθε χρόνο, καθένας από τους 100.000 υπαλλήλους του ομίλου παγκοσμίως γίνεται σύμβουλος σχετικά με τους κύριους στόχους του για το 2030. 

Αυτή την Τρίτη στη Γλασκώβη, παρουσία της Μπαρμπαρά Πομπιλί, Υπουργού Περιβάλλοντος, η Impact France και η Les Collectifs θα παρουσιάσουν το σχέδιο μάχης για την ανάπτυξη αυτής της προσέγγισης διεθνώς. Μια φιλοδοξία που δεν θα καθοδηγείται μόνο από τη διάδοση μαρτυριών από μεγάλες εταιρείες, αλλά και από μια σειρά εργαλείων. Μεταξύ αυτών, το Impact-Score, του οποίου οι 15 δείκτες χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση και την κατανόηση του κοινωνικού και περιβαλλοντικού αντίκτυπου της κοινωνίας κάποιας εταιρείας.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από τη Les Echos