Skip to main content

H γερμανική κυβέρνηση πληρώνει εκατομμύρια ευρώ για να διαφημίζεται στην Google

Menelaos Myrillas / SOOC

Το Υπουργείο Παιδείας της Γερμανίας φέρεται να επένδυσε μακράν τα περισσότερα κονδύλια σε διαφημίσεις μέσω της Google (698.000 ευρώ)

Η Γερμανική κυβέρνηση καταβάλει πολλά εκατομμύρια ευρώ στην Google μέσω των πληρωμένων καταχωρήσεων για την προβολή του έργου των υπουργείων, όπως γράφει η Berliner Zeitung.

«Στην τρέχουσα νομοθετική περίοδο, η κυβέρνηση του καγκελάριου Όλαφ Σολτς κατέβαλε επταψήφιο ποσό στην αμερικανική εταιρεία για διαφήμιση», αναφέρει η γερμανική εφημερίδα. «Αν πάρεις όλα τα υπουργεία μαζί, οι δαπάνες που καταβάλλονται στην Google ετησίως είναι γύρω στα 2.118.500 ευρώ. Αυτό προκύπτει από την απάντηση της κυβέρνησης σε  μικρή ερώτηση της βουλευτού του AfD,Μπάρμπαρα Μπενκστάιν.  Αλλά είναι πολύ περισσότερα τα χρήματα του γερμανικού κράτους  που ρέουν στην Google»,σημειώνει η Berliner Zeitung.

Το Υπουργείο Παιδείας φέρεται να επένδυσε μακράν τα περισσότερα κονδύλια σε διαφημίσεις μέσω της Google (698.000 ευρώ). Ακολουθούν το υπουργείο Οικονομικών με 527.000 ευρώ, το υπουργείο Υγείας 293.000  και το Υπουργείο Οικογενειακών Υποθέσεων 232.300 ευρώ.

Η βουλευτής του AfD ζήτησε επίσης να μάθει εάν «η ομοσπονδιακή κυβέρνηση τοποθετεί επίσης επί πληρωμή διαφημίσεις σε άλλες καταναλωτικές υπηρεσίες της Google, όπως το www.youtube.com». Σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Στέφεν Χεμπεστράιτ, ο ποσό αυτό ανέρχεται σε επιπλέον 4,2 εκατομμύρια ευρώ από τον Οκτώβριο του 2021.

Εκτός από τις συνολικές δαπάνες για «καμπάνιες και διαφημίσεις» στα διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης, αυτά τα ποσά είναι συγκριτικά μικρά: μόνο το 2022, η κυβέρνηση  Σολτς επένδυσε περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ σε αυτόν τον τομέα επικοινωνίας.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος εξηγεί ότι είναι «συνταγματική εντολή» για την κυβέρνηση, να ενημερώνει τους πολίτες. Έτσι εξηγεί τις  δαπάνες για διαφημίσεις στη μηχανή αναζήτησης Google: «Τα υπουργεία θέλουν να τοποθετήσουν το περιεχόμενό τους όσο το δυνατόν ψηλότερα στη λίστα των αποτελεσμάτων της Google». Με αυτόν τον τρόπο, επίσης, τα υπουργεία ενημερώνουν για «τις δραστηριότητες, τα σχέδια και τους στόχους τους».

Τα δίκτυα επικοινωνίας

«Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση χρησιμοποιεί διάφορα κανάλια για να εκπληρώσει τη συνταγματική της εντολή πληροφόρησης», προσθέτει ο Γερμανός κυβερνητικός εκπρόσωπος. Το υπουργείο Οικονομικών, για παράδειγμα, προβάλλει διαφημίσεις επί πληρωμή για θέματα εξασφάλισης ειδικευμένων εργαζομένων – μέσω της εκστρατείας «#Skilled Land» – καθώς και για την αλλαγή μορφών  ενέργειας μέσω μιας καμπάνιας με το ίδιο όνομα. Σύμφωνα με εκπρόσωπο του Υπουργείου Μεταφορών, το οποίο επένδυσε 128.300 ευρώ σε διαφημίσεις Google, αυτές τοποθετήθηκαν «αποκλειστικά για τις ενημερωτικές εκστρατείες μας για την οδική ασφάλεια (πάρτε το πόδι σας από το γκάζι) και τις κινητές επικοινωνίες (η Γερμανία μιλάει για 5G)».

Το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο ξόδεψε τα περισσότερα χρήματα για διαφημίσεις Google, δεν απάντησε πάντως στα ερωτήματα της γερμανικής εφημερίδας.