Skip to main content

Βαλτιμόρη: Ανησυχία για μέρες…covid στην εφοδιαστική αλυσίδα

Combina REUTERS/Nathan Howard and Tom Brenner
H γέφυρα Francis Scott Key Bridge πριν και μετά την κατάρρευση

Ειδικοί στα logistics και οικονομολόγοι άρχισαν να αξιολογούν τις επιπτώσεις στις μεταφορές λόγω του κλεισίματος του λιμανιού μετά την κατάρρευση της γέφυρας

Ενώ οι προσπάθειες όλων, στον εντοπισμό των 6 αγνοούμενων εργατών που παρασύρθηκαν στα νερά του ποταμού Πατάπσκο στη Βαλτιμόρη, μετά την κατάρρευση της γέφυρας Key Bridge, όταν προσέκρουσε πάνω της ακυβέρνητο φορτηγό πλοίο, ειδικοί στα logistics και οικονομολόγοι άρχισαν να αξιολογούν τις επιπτώσεις για το μεγαλύτερο λιμάνι διακίνησης αυτοκινήτων της χώρας,

Καθώς το λιμάνι αλλά και ένας σημαντικός αυτοκινητόδρομος κλείνει για άγνωστο διάστημα, αναμένονται εβδομάδες ή μήνες διαταραχών στις μεταφορές στον Μέσο Ατλαντικό Ωκεανό και μετακίνηση της διακίνησης φορτίων προς τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ.

Το βάρος στα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής

«Οι εταιρείες έχουν ήδη αρχίσει να μεταφέρουν τον όγκο των εμπορευμάτων τους από την Ανατολική στη Δυτική Ακτή», δήλωσε στο Blooomberg, ο Ryan Petersen, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Flexport, μιας ψηφιακής πλατφόρμας μεταφορών με έδρα το Σαν Φρανσίσκο.

«Το γεγονός ότι η Βαλτιμόρη τίθεται εκτός λειτουργίας σημαίνει ότι τα άλλα λιμάνια στην Ανατολική Ακτή θα δεχτούν όλο το βάρος των φορτίων, γεγονός που θα προκαλέσει συμφόρηση και καθυστερήσεις».

Σύμφωνα με τον Petersen, δεν αποκλείεται επιχειρήσεις και καταναλωτές να ζήσουν, μια επανάληψη των προβλημάτων που δημιούργησε στην εφοδιαστική αλυσίδα από την πανδημία του Covid. Μια ξαφνική αύξηση του όγκου των εμπορευμάτων κατά 10% ή 20% μέσω ενός λιμανιού «είναι αρκετή για να προκαλέσει μαζικές καθυστερήσεις, συμφόρηση, πλοία που περιμένουν στα ανοιχτά και κάθε είδους αργοπορίες», όπως τόνισε.

Μεγάλες οδικές παρακάμψεις

Εξάλλου, φορτηγά και τα επιβατικά οχήματα που κανονικά θα έπαιρναν τον αυτοκινητόδρομο Interstate 695 θα αναγκαστούν να κάνουν μεγάλες παρακάμψεις προς Ουάσινγκτον, Φιλαδέλφεια και τη Νέα Υόρκη.

Το I-695 ήταν μια εναλλακτική διαδρομή για επικίνδυνα υλικά και υπερμεγέθη οχήματα που απαγορεύεται να περάσουν από την πιο γρήγορη διαδρομή μέσω  σήραγγας του λιμανιού της Βαλτιμόρης.

«Φεύγουν» οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η BMW,  η Volkswagen και η Mercedes-Benz, διαθέτουν εγκαταστάσεις στο λιμάνι και γύρω από αυτό για τη διακίνηση φορτίων οχημάτων. Η Ford  δήλωσε ότι προσπαθεί ήδη να βρει εναλλακτικές διαδρομές, όπως και η General Motors.

Η Βαλτιμόρη είναι επίσης μία από τις κορυφαίες πύλες της χώρας για αγροτικό εξοπλισμό και μηχανήματα κατασκευών, όπως θεριστικές μηχανές, τρακτέρ, δεματοποιητές σανού και εκσκαφείς. Και ο Μάρτιος είναι ο μήνας αιχμής των εισαγωγών στη Βαλτιμόρη για γεωργικό εξοπλισμό ενόψει της περιόδου φύτευσης στις μεσοδυτικές πολιτείες.

Είναι επίσης βασικό λιμάνι για οικοδομικά υλικά όπως ξυλεία και γύψος.

Η Everstream Analytics, μια εταιρεία αξιολόγησης κινδύνων εφοδιαστικής αλυσίδας, δήλωσε ότι το λιμάνι είναι επίσης κρίσιμος κόμβος για είδη όπως ο χάλυβας, το αλουμίνιο και η ζάχαρη, με περίπου 30 έως 40 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να περνούν από εκεί κάθε εβδομάδα.

Η μεταφορά έως και 2,5 εκατομμυρίων τόνων άνθρακα μπορεί να μπλοκαριστεί, σύμφωνα με την Xcoal Energy & Resources LLC.

Η  Maersk, η νούμερο 2 ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο – η οποία είχε ναυλώσει το πλοίο που ενεπλάκη στην καταστροφή της γέφυρας από άλλον φορέα – παραλείπει τη Βαλτιμόρη σε όλες τις υπηρεσίες της για το προσεχές μέλλον.

naftemporiki.gr