Skip to main content

Dr. Kamel Hothi: «Δεν είχαμε άλλη επιλογή από το να πετύχουμε»

Από την Ινδία στη Βρετανία και από ένα περιβάλλον φτώχειας και διακρίσεων στις ανώτερες θέσεις της τραπεζικής - Το παράδειγμα μίας γυναίκας που έκανε τη φωνή της να ακουστεί

Γεννήθηκε στην Ινδία, βρέθηκε σε μικρή ηλικία και υπό δύσκολες συνθήκες στη Βρετανία και για πολλά χρόνια είχε να αντιμετωπίσει την προκατάληψη για το φύλο και της φυλή της. Αλλά δεν το έβαλε κάτω. Μίλησε, βγήκε μπροστά, διεκδίκησε και σήμερα η Dr. Kamel Hothi κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων 100 ηγετικών στελεχών εθνοτικών μειονοτήτων με τη μεγαλύτερη επιρροή στο Ηνωμένο Βασίλειο για την προώθηση θεμάτων ισότητας, έχει τιμηθεί με τον τίτλο OBE για υπηρεσίες που προάγουν την πολυμορφία στον τραπεζικό τομέα και είναι σύμβουλος πολλών διοικητικών συμβουλίων, συμπεριλαμβανομένης της Lloyds of London Insurance ESG Committee. Είναι επίσης μη εκτελεστική σύμβουλος της TLC Lions.

Η Dr. Hothi επισκέπτεται την Αθήνα με αφορμή το ετήσιο συνέδριο του Ινστιτούτου των Εσωτερικών Ελεγκτών,
στις 14 Νοεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Το «ταξίδι» της δεν ήταν ούτε εύκολο ούτε αυτονόητο. Μετά τη διχοτόμηση Ινδίας και Πακιστάν το 1947 η οικογένειά της, όπως εξηγεί στη Ναυτεμπορική, βρέθηκε «στη λάθος πλευρά της γραμμής». Και παρόλο που ο πατέρας της ήταν πολιτικός μηχανικός, τα πράγματα έγιναν πολύ δύσκολα. Η λύση δεν ήταν άλλη από την προσφυγιά. Μετανάστευσαν στη Βρετανία τη δεκαετία του 1960. «Ήταν μια αρκετά διχασμένη φυλετικά χώρα στην οποία δεν ήμασταν πολύ ευπρόσδεκτοι, δεν μπορούσαμε να βρούμε δουλειές, αφου ο πατέρας μου δεν μπορούσε να αξιοποιήσει τις δεξιότητές του. Ωστόσο δεν μπορούσαμε να πάμε πίσω. Έτσι δεν είχαμε άλλη επιλογή από το να πετύχουμε».

Ήταν φιλόδοξη και ήθελε να εξελιχθεί επαγγελματικά στην τράπεζα, αλλά δεν μπορούσε να το πω στην οικογένειά της. Έδωσε κρυφά τις τραπεζικές εξετάσεις, διαβάζοντας τη νύχτα  όταν όλοι κοιμόντουσαν στο σπίτι. Ανέβαινε συνεχώς και έγινε η πρώτη Ασιάτισσα manager στην TSB Bank.

Μετά τη συγχώνευση μεταξύ της Lloyd’s και της TSB Bank, ξεκίνησε μια πρωτοβουλία για να βοηθήσει στη βελτίωση ορισμένων από τις διαδικασίες στις δύο τράπεζες. Αυτό έγινε αντιληπτό από ένα κορυφαίο στέλεχος, που την κάλεσε να αναλάβει την ίδια πρωτοβουλία σε εθνικό επίπεδο. Όταν έφτασε να δουλέψει στα κεντρικά γραφεία της Lloyd’s TSB στο Λονδίνο, συνειδητοποίησε την έλλειψη διαφορετικότητας. Δημιούργησε την πρώτη Ομάδα Εθνοτικών Μειονοτήτων και την Ομάδα Γυναικών της τράπεζας και κάποια στιγμή της ζητήθηκε να έχει συμβουλευτικό ρόλο και στη βρετανική κυβέρνηση.

Εργαζόταν σκληρά και ήταν καλή στη δουλειά της, αλλά πολλές φορές ένιωθε ότι δεν υπολογίζουν τη γνώμη της. Αυτό όμως την έκανε ανθεκτική. Έπρεπε να βρίσκει έναν τρόπο να μιλήσει, να εξηγήσει από πού έρχεται. «Ήθελα η φωνή μου να μετράει» τονίζει.

Η πιο μεγάλη πρόκληση

Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση; «Το να ισορροπήσω τις δύο γυναίκες που ήμουν. Ξέρεις, αυτή τη σιωπηλή γυναίκα στο σπίτι, και τη άλλη που έπρεπε να συμπεριφέρεται σαν άντρας στον κόσμο των ανδρών». Ήταν τέτοια η ψυχολογική πίεση που κάποια στιγμή αισθάνθηκε ότι λυγίζει. Της έδωσε δύναμη ο 6χρονος γιος της και ζήτησε βοήθεια. «Ήθελα να είμαι καλύτερη μητέρα για τα παιδιά μου και ήθελα να αφήσω έναν καλύτερο κόσμο» λέει.

Η συμβουλή που έχει να δώσει σε νέες και νέους που μπαίνουν τώρα στον εργασιακό χώρο; «Να βρουν τον σκοπό τους. Το “γιατί” τους. Δεν μπορεί να κάνουν κάτι απλά για τα χρήματα, απλά για την προαγωγή, πρέπει να έχει έναν σκοπό». Και μία δεύτερη συμβουλή: Να σκέφτονται πάντα πού θέλουν να είναι σε 5 χρόνια από τώρα: επαγγελματικά, αλλά και στην προσωπική τους ζωή.