Skip to main content

Njord: «Κλειδί» για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας οι Έλληνες πλοιοκτήτες

Άνοιγμα στην Ελλάδα για την «πράσινη» τεχνολογική εταιρεία

Στην Ελλάδα επεκτείνεται η Njord, μία εταιρεία παροχής συμβουλών και τεχνικών λύσεων στη ναυτιλιακή βιομηχανία, με τελικό στόχο τη μείωση των εκπομπών από τα πλοία.

Η νεοσύστατη Njord, η οποία ιδρύθηκε πριν από περίπου ένα χρόνο, σήμερα διαθέτει ένα πελατολόγιο 30 ναυτιλιακών εταιρειών, εκ των οποίων οι 10 είναι ελληνικές. H εταιρεία αποτελεί επιχειρηματική μονάδα της Maersk Tankers, θυγατρική του δανέζικου ναυτιλιακού κολοσσού A.P. Moller Holding, ενώ σε αυτήν συμμετέχουν η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Mitsui και η αμερικανική Cargill, η οποία ναυλώνει πλοία.

Όπως λέει στη «Ν» ο Παναγιώτης Μπαχτής, ο οποίος θα ηγηθεί του νέου ελληνικού γραφείου της Njord, υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον στην εγχώρια πλοιοκτησία για την εξεύρεση τρόπων που μπορούν να βελτιστοποιήσουν την ενεργειακή απόδοση των στόλων τους. Ο κ. Μπαχτής κατείχε το ρόλο του general manager στην Ελλάδα για τη Zero North, την ψηφιακή spin-off της Maersk Tankers, ενώ διαθέτει εμπειρία άνω των 30 ετών στην ελληνική ναυτιλία.

«Ο ελληνικός στόλος, ο οποίος αντιστοιχεί σε ένα μεγάλο μερίδιο του παγκόσμιου στόλου, είναι κλειδί για την απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας» αναφέρει ο Frederik Pind, Managing Director της Njord. «Βλέπουμε μεγάλη προθυμία εκ μέρους των Ελλήνων να επενδύσουν σε τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας, με τους περισσότερους να χρησιμοποιούν ήδη τεχνολογίες για να περιορίσουν τις εκπομπές. Η φυσική παρουσία στην Αθήνα θα μας βοηθήσει να ενισχύσουμε αυτές τις προσπάθειες» συμπληρώνει ο ίδιος.

Υπηρεσίες σε τρεις άξονες

Σύμφωνα με τον κ. Μπαχτή, οι υπηρεσίες της Njord εκτείνονται σε τρεις άξονες. Στον πρώτο, αναλαμβάνουν το ρόλο της μελέτης του εκάστοτε πλοίου και των λύσεων που μπορούν να αναπτυχθούν επί αυτού για τη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου. Σε δεύτερο επίπεδο, σχεδιάζεται η επιλεγμένη λύση και πραγματοποιούνται εντατικές δοκιμές για την αντικειμενική αξιολόγηση του πραγματικού οφέλους για το πλοίο. Τέλος, το τρίτο στάδιο αφορά την υλοποίηση και εφαρμογή των συγκεκριμένων λύσεων στα πλοία.

Συνολικά, παρέχονται 20-25 τεχνολογικές λύσεις, από τη βελτίωση του φωτισμού, μέχρι και την εφαρμογή συστημάτων αιολικής πρόωσης (σταθερά ιστία, περιστρεφόμενες κολώνες που δημιουργούν ενέργεια κλπ).

Η εταιρεία εστιάζει σε όλα τα βασικά είδη πλοίων (tankers, bulk carriers, containerships, gas carriers). Κάθε λύση προσαρμόζεται στον εκάστοτε τύπο πλοίου, ενώ είναι εφικτός και ο συνδυασμός διάφορων τεχνολογικών εφαρμογών.