Η Debbie Downer, είναι ένας φανταστικός χαρακτήρας του αμερικανικού κωμικού σόου Saturday Night Live, που έκανε το ντεμπούτο του το 2004 και έγινε συνώνυμο με τα άτομα που καταστρέφουν τις κοινωνικές εκδηλώσεις κάνοντας αρνητικά σχόλια.
Αν ρωτήσετε την Donna Morris, η συμπεριφορά «Debbie Downer» αποτελεί το απόλυτο κόκκινο πανί για την εξέλιξη ενός εργαζόμενου.
Η Morris είναι εκτελεστική αντιπρόεδρος και επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού στη Walmart από το 2020. «Κανείς δεν θέλει να προσλάβει έναν εργαζόμενο- Debbie Downer», λέει στο CNBC Make It.
«Αυτού του είδους τα άτομα είναι μονίμως αρνητικά. Ξέρεις ότι όταν θα εμφανιστούν θα μεταφέρουν το πρόβλημα, αλλά ποτέ τη λύση» τονίζει.
Ένας «Debbie Downer» μπορεί επίσης να είναι επικριτικός στις ιδέες και τους στόχους των άλλων ή να βάζει εμπόδια σε νέα σχέδια και προοπτικές.
Η συμπεριφορά των συγκεκριμένων-τοξικών- εργαζομένων, δυσκολεύει την δημιουργία των σχέσεων που απαιτούνται προκειμένου να αναρριχηθούν στην εταιρική κλίμακα ή να τους εμπιστευτούν εργοδότες και διευθυντές, νέα projects.
«Πώς να προκόψετε πραγματικά» κατά την Morris
Υπάρχουν μερικά χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν τους επιτυχημένους υπαλλήλους από εκείνους που δεν τα καταφέρνουν, σημειώνει η Morris, που ξεκαθαρίζει πως έχει υψηλή εκτίμηση για τους εργαζόμενους που «παράγουν αυτό που περιμένεις, τη στιγμή που το περιμένεις», λέει. «Είναι καλύτερα να παραδίδετε την εργασία σας νωρίτερα παρά καθυστερημένα. Ακόμη καλύτερα είναι να παράγετε περισσότερα παρά λιγότερα».
Βοήθεια σε νέους συναδέλφους
Μια άλλη σημαντική ένδειξη για τον καλό υπάλληλο, κατά την Morris, είναι πως «φαίνεται ανοιχτός σε ευκαιρίες και ανασκουμπώνεται αναλαμβάνοντας περισσότερα καθήκοντα. Ή εντοπίζει ένα πρόβλημα έχοντας παράλληλα τη λύση του ή ζητά βοήθεια εγκαίρως».
«Μπορείτε επίσης να δείξετε ότι διαθέτετε ομαδική συμπεριφορά δίνοντας βοήθεια ακόμη και όταν δεν σας ζητείται, όπως το να προσφέρεστε εθελοντικά να καθοδηγήσετε έναν νέο συνάδελφο ή να παρουσιάσετε μια ιδέα που λύνει ένα πρόβλημα με το οποίο ασχολείται ο εργοδότης σας» .
Τέλος, ιδιαίτερα σημαντικό προσόν για έναν εργαζόμενο, σύμφωνα με τον Μάικλ Ράμλετ, διευθύνοντα σύμβουλο της παγκόσμιας εταιρείας πληροφοριών δεδομένων Morning Consult, είναι η επίδειξη «διανοητικής περιέργειας». Για παράδειγμα, «η έρευνα για ένα νέο εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης ή ένα νέο λογισμικό που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές, και στη συνέχεια η ανταλλαγή των συμπερασμάτων σας με το αφεντικό ή τον διευθυντή σας, είναι επίσης πολύ σημαντική».
naftemporiki.gr