Skip to main content

7o Prodexpo North: «Εάν έπιανε στον ΟΛΘ πλοίο με 10.000 containers η πόλη θα αυτοκτονούσε»

INTIME

Η Θεσσαλονίκη δεν διαθέτει τις υποδομές και τους αναγκαίους μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους - 'Εντονος ανταγωνισμός από Βουλγαρία και Ρουμανία που θα ενταθεί με την είσοδο της Σερβίας στην Ε.Ε.

Η ανάγκη για περισσότερα μεγάλα Logistics Centers στη Θεσσαλονίκη αλλά και για επίσπευση των αναγκαίων από πλευράς πολιτείας διαδικασιών και υποδομών τονίστηκε στην ενότητα του 7ου Συνεδρίου Prodexpo North θέμα «Η Βόρεια Ελλάδα ως Κέντρο Logistics”.

Σύμφωνα, πάντως,  τον διευθυντή της αμερικανικής CBRE, Πολ Μαρφά, η Ελλάδα και ειδικά η Θεσσαλονίκη γίνεται ελκυστική στους διεθνείς χρήστες χώρων logistics, χάρη στο προσιτό κόστος των ενοικίων και το επίσης συγκριτικά χαμηλό εργατικό κόστος.

Χαρακτηριστική ήταν η επισήμανση του γενικού διευθυντή Ελλάδας της ελβετικής πολυεθνικής μεταφορών και logistics Kuehne+Nagel Φώτη Κυριλλίδηςότι εάν αύριο έπιανε στον ΟΛΘ ένα πλοίο με 10.000 containers η πόλη θα αυτοκτονούσε διότι δεν υπάρχουν σύνδεση, δρόμοι κ.ο.κ., ενώ εκτίμησε επίσης ότι η πόλη έχει ανάγκη από αποθήκες εμβαδού 1000.000 και 200.000 τ.μ. για να μπορέσει να προσελκύει μεγάλους «παίκτες» του διεθνούς εμπορίου και των Logistics.

Όπως ανέφερε, μάλιστα, η εταιρεία του γίνεται αποδέκτης ερωτημάτων από την Ινδία για αποθήκευση εμπορευμάτων αλλά η πόλη δεν διαθέτει τις υποδομές και τους αναγκαίους μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους και τόνισε ότι γίνονται πολλά μικρά έργα στη Θεσσαλονίκη αλλά όχι του μεγέθους που θα προσέλκυαν μεγάλους χρήστες και φορτία.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο κ.Κυριλλίδης στις μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις στην εξέλιξη των υποδομών, χαρακτηρίζοντας γεφύρι της Άρτας το πολυσυζητημένο πρώην Στρατόπεδο Γκόνου και σημειώνοντας επίσης και ότι η Ενωτική Οδός Σίνδου συζητείται επίσης για πολλά χρόνια, την ίδια ώρα που η ΒΙΠΕ Σίνδου θα έπρεπε προ πολλού να είχε επεκταθεί στις γειτονικές της εκτάσεις.

Μάλιστα έκρουσε ηχηρό «καμπανάκι» για το ότι επίδοξοι επενδυτές βρίσκουν αυτό που δεν τους προσφέρει η Θεσσαλονίκη στις γειτονικές Βουλγαρία και Ρουμανία και προειδοποίησε ότι ο ανταγωνισμός θα ενταθεί περαιτέρω με την είσοδο της Σερβίας στην Ε.Ε.

Σύμφωνα, δε, με τον πρόεδρο της Ελληνικής Εταιρείας Logistics (ΕΕL) Βόρειας Ελλάδας και στέλεχος της ΟΛΘ Α.Ε., Δημήτρη Τσιτσάμη, πνοή στη διαμετακόμιση θα δώσουν – εφόσον υλοποιηθούν – μια σειρά από κρίσιμα έργα, όπως η σύνδεση του λιμένος Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ, «και η μετατροιπή του στρατοπέδου Γκόνου σε Logistics Center, όπως και η Ενωτική (οδός) Σίνδου, η οποία έχει αποκτήσει χρονοδιάγραμμα και προϋπολογισμό από το ΕΣΠΑ και θα δώσει νέα πνοή στην κυκλοφοριακή σύνδεση της ΒΙΠΕ Σίνδου και φυσικά η διασύνδεση του ΟΛΘ με τον σιδηρόδρομο από τη δυτική πλευρά, ένα έργο που όπως σημείωσε πρέπει να ωριμάσει.

Ο κ. Μορφά, επίσης, έκανε λόγοι για μεγάλα περιθώρια που διαφαίνονται στην Ελλάδα ως προς τη διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στις εγκαταστάσεις logistics. Όπως είπε, η διείσδυση του e-commerce στον χώρο ανέρχεται σήμερα κατά μέσο όρο στο 15,85% στην ΕΕ, έναντι 10,68% στην Ελλάδα, με υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης πωλήσεων στη χώρα μας (4,72%), σε σχέση με την ενωμένη Ευρώπη (3,5%).